Vraag over ontsluiting en slijmprop!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Female, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hallo allemaal, ik zit met 2 vraagjes.

De gynaecoloog heeft mij gister onderzocht doordat ik erg veel last had van mijn buik. Het bleken toch al wat weeen te zijn en ik had 1 cm ontsluiting.

1e vraagje: Hoelang duurde het bij jullie (eerste kindje) voor de bevalling écht op gang kwam na de eerste cm ontsluiting? Ik weet dat het erg kan verschillen, maar ben behoorlijk benieuwd naar jullie ervaringen.

De gyn heeft dat onderzoek vrij pijnlijk en hardhandig uitgevoerd. Hij ging echt heel diep zeg maar. :( ... Ik bloedde daardoor ook. Dit was helemaal normaal en zou vanzelf overgaan. Nu heb ik gister de hele dag nog helder rood bloed verloren maar steeds in combinatie met veel vrij stevig slijm (sorry voor de niet zo subtiele uitleg :oops: )..
    Nu vraag ik me af (2e vraag ;) ), is de kans groot dat mijn slijmprop er nu nog wel zit, of zal die waarschijnlijk nu al 'weg' zijn.....? Ik heb nl echt geen flauw idee!

Hoop dat jullie je ervaringen even willen opschrijven, bedankt vast voor de moeite!

Groetjes

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hi female,

Ik kom hier bij jou ook ff wat neer typen ;)
    Toen ze bij mij dat inwendig onderzoek hebben uitgevoerd, werd er idd gezegd dat een beetje (puntje) bloedverlies normaal was, maar dat als ik meer bloed zou verliezen meteen de verpleging moest waarschuwen.
    Heb er verder ook geen ervaringen mee en wil je ook niet ongerust maken, maar ik zou het wel even navragen.

liefs Chantal

3. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Hoi Female,

Ik loop al vanaf week 37 met weeen en 2 centimeter ontsluiting en ik ben ook al de slijmprop verloren. Je slijmprop wordt weer opnieuw aangemaakt als er niets gebeurt.
    Over je slijmprop kan ik niets zeggen of die al weg is maar als je slijm en bloed bent verloren denk ik wel dat je slijmprop weg is. Maar zolang jou kindje nog in je buik zit wordt er weer een nieuwe slijmprop aangemaakt. Ik ben nu 40 weken en 3 dagen en ik ben vandaag weer me slijmprop verloren en wat sliertjes.

Sucses in iedere geval.
    En genietse nog van je zwnagerschap meid.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik had nog helemaal geen ontsluiting toen mn vliezen braken en de weeen begonnen.

Ook bij mij heeft de gyn. inwendig onderzoek gedaan. Ook redelijk hardhandig in de hoop dat dit het toch op gang zou brengen (ook al dacht hij van niet). Hij gaf ook aan dat ik wat bloedverlies kon krijgen en dat dat normaal was. Maar als je iets niet helemaal vertrouwd, meteen bellen.

Heel veel sterkte met je laatste loodjes! Op naar een heerlijke baby in je armen.

5. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik liep al vanaf week 32 rond met 2 cm ontsluiting.Ik ben toen opgenomen met weeen om de 3 min.
    Ben dan uiteindelijk op 36 weken bevallen na een paar zware weken met constant weeen.

Toen de gynaecoloog heeft gevoeld hoeveel opening ik had(op 32 weken) ben ik ook een hoop slijm en bloed verloren(echt een slijmprop)maar pas een paar dagen voor mijn bevalling heb ik opnieuw enorm veel doorzichtig slijm verloren met bloedsliertjes in.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Vanaf 30 weken 1 cm vanaf 36 weken 2 cm en vanaf 39 weken 3 cm. Ik ben heel wat keren naar het ziekenhuis gereden omdat het begonnen was maar dit waren achteraf gewoon voorween die gewoon heel erg heftig was. Ik ben met 31 weken me slijmprop verloren maar dit wil niks zeggen volgens de gyn.
    Ik ben met bijna 42 weken eindelijk bevallen.

7. Female

Female Niet meer actief

Thanks meiden!

Hopelijk komen er nog meer antwoorden!

Ps als wat ik verloor na het onderzoek vd gyn mijn slijmprop was, mag ik dan nog wel gewoon vrijen?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Yep, pas bij gebroken vliezen niet meer.

Deel Deze Pagina