Dat is nou precies wat ik ook heb! Ik ben 1.60 en vanaf ong. 26 weken lijk ik al hoogzwanger. Onbekende mensen die me dan in de supermarkt of op straat aanspraken met: nou dat duurt niet lang meer heh. Uhmm jawel.. haha. En dan krijg je gelijk een opmerking of je wel zeker weet dat het geen tweeling is op een gegeven moment was ik die opmerkingen wel zat hoor dan gaf ik gewoon als antwoord ja nog even
Ik werd ook op 25 weken hoogzwanger geschat, op einde vroeg men of het er geen drie waren ipv twee, gelukkig was het maar eentje Ook deze keer weer hetzelfde, de blik op mensen hun gezicht als ik zeg dat ik nog 4,5maand moet Maar ik begrijp het wel, mijn buik was bij mijn zoontje giga en deze keer gaan we dezelfde richting uit!
Je lichaam maakt wat je aan kan echt! Brede heupen is een fabel dat je dat beter kinderen op de wereld zou kunnen zetten hier ook 1,65 en een een kindje van ruim 4kilo ging goed hoor je moet gewoon van posities veranderen
Je lichaam kan alles aan! Ken zelfs mensen die nog groter en zwaarder hebben eruit gekregen! Onze kinderen zijn geboren met 3910 en 3930 g en elk 53 cm. Onze oudste daarvan was de bevalling "een eitje", maar bij onze zoon was het een ramp! Maar dat had te maken met zijn hoofdomtrek... die was 2 cm groter als normaal en de vroedvrouw schrok er van. Die zei dat het eigenlijk heel grenswaardig was en dat dit eigenlijk bijna onmogelijk was die op natuurlijke wijze eruit te krijgen... Is me toch gelukt, weliswaar met een paar "schaafwonden" downunder.
Dat eerste ben ik niet met je eens, maar het is wel zo dat je lengte niet zoveel uitmaakt. Het gaat om het bekken en dat dat breed genoeg is. Ts succes met de bevalling, ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat!
Traplopen schijnt ook een goede te zijn, bij elke tree/stap veranderd de positie van je bekken waardoor het hoofdje beter in het bekken manoeuvreert. Maar moet eerlijk bekennen dat ik tijdens de weeën geen zin had om ook nog eens trappen te gaan lopen.
Kan ik door traplopen ook weeen opwekken? Niet dat ik dat zo graag wil doen het zal wel fijn zijn als ik voor dinsdag nog uit mezelf weeen krijg dan hoef ik ook niet vol spanning op mijn afspraak te wachten
Nog even terugkomend op de vacuum verlossing. Mijn zoon moest uiteindelijk met de vacuum gehaald worden. Hij was en groot maar lag ook in aangezichtsligging. De vacuum vond ik een hel, daar zijn weeen echt niks bij En ons zoontje is er echt door beschadigd. Wel goedgekomen maar dat had echt veeeel eerder een keizersnede moeten worden. Ze hebben me gewoon laten aanmodderen.
@Floortje27 ik wil ook heel graag een keizersnede omdat ik het idee van de vacuum eng vind. Onnodig word dan het hoofdje beschadigd en krijgt hij gelijk al hoofdpijn als hij op de wereld komt. Maar dat was volgens de gyn beter dan zonder weeen uit de baarmoeder getrokken worden dmv keizersnede. Ook gaf ze aan dat als ik geen rijpw baarmoeder heb of het te lang gaat duren dat het dan uiteindelijk toch wel een keizersnede gaat worden maar ze gaan dus eerst proberen om mij in te leiden en dan met vacuum.. Ergens hoop ik eigenlijk dat ze dinsdag zeggen dat ik een keizersnede krijg
Wat een rare opmerking van je gynaecoloog.... Natuurlijk zitten er nadelen aan een keizersnede en kunnen kindjes een slechte start hebben ma een keizersnede. Maar dit hoeft helemaal niet. Mij lijkt juist dat een kindje wat na weeën met grof geweld aan z'n hoofd naar buiten getrokken wordt een traumatische ervaring.. Mijn dochter is ook via een keizersnede geboren omdat ze in een stuit lag (ze woog dan wel maar 2.7 kg maargoed ) en ik was van te voren ook bang dat ze een moeilijke start zou hebben maar in tegendeel ze deed het super goed en scoorde ook gelijk een 9 en 10. Dus ik zou me niet bang laten maken hoor. Ik hoop dat ze uiteindelijk doen wat voor jou en je kindje het beste is en dat het allemaal goed gaat. Geniet nog van de laatste dagen en veel sterkte!
Hier met 37+2 dagen een groeiecho gehad. Dikke 8 ponder werd gezegd. 3 dagen later bevallen. 2,7 kilo.
Hallo dames, Ik wou jullie even op de hoogte brengen. Ik ben in de ochtend 04:00 op 31 augustus naar het ziekenhuis gegaan met pijnlijke voorweeen. Omdat ik de volgende dag toch op controle moest om te kijken of ik al ontsluiting had hebben ze dat toen al kunnen doen. Ik had nog geen ontsluiting dus werd mij gevraagd of ik in het ziekenhuis wou blijven zodat ze rond 8 uur ochtend een ballon konden plaatsen om voor ontsluiting te zorgen. Daar stemde we mee in. Om kwart over 8 hebben ze een ballon geplaatst en in de avond had ik 2 cm ontsluiting. Dit was nog niet genoeg dus hebben ze hem laten zitten en kreeg ik voor de zekerheid alvast mijn ruggenprik. De volgende ochtend had ik 5 cm. Toen hebben ze de ballon verwijderd. Enkele uren later had ik 6 cm en begon mijn ruggenprik niet meer te werken. Ik kreeg om de 3 min pijnlijke persweeen. Een uur later had ik nog 6 cm en werd de gyn erbij gehaald want meneertje wou maar niet indalen. Hij besloot dat het niet opschoot en besloot een keizersnede te doen. Het werd dus alsnog een spoedkeizersnede! Ons mannetje werd geboren met 3870 gewicht. Dus de schatting van 4.1 kilo klopte niet echt hihi
Van harte gefeliciteerd en een mooi gewicht!! Ik had het juist andersom. Op de groeiecho werd gezegd dat ze haar schatte op ongeveer 6.5/7 pond bij de geboorte. Uiteindelijk is mijn dochter met precies 40 weken geboren met een gewicht van 4160gr. Grote meid dus en ik ben heel blij dat ik niet overtijd ben gegaan toen.
Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen en alsnog via de keizersnede is gegaan (zoals je zelf ook wenste). Overigens even terzijde... Ik las even dit topic door en je moet kunnen zeggen wat je wilt (daar is zo'n forum voor), maar valt mij op dat sommige ook wel erg weinig subtiel kunnen zijn... Als iemand ergens tegenop ziet (zoals die vacuümpomp) dan lijkt het mij niet helpend of kalmerend als mensen gaan zeggen dat het echt als "hel" ervaren is... Nogmaals vast goed bedoeld en alles mag gezegd worden, maar we moeten uitkijken dat we dames die bijna gaan bevallen geen extra stress bezorgen toch!
ben het helemaal met maya1982 eens gelaarsdekat, ik wil jullie vanaf deze kant heel hartelijk feliciteren met de geboorte van jullie zoon. geniet van de tijd dat ie klein is. en natuurlik ook van wanneer hij een grote vent is