Ik kan me zo ongerust maken als ik de baby weinig voel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    24 weken zwanger en heb dagen erbij dat de baby heel actief is maar nu voel ik hem sinds donderdag nauwelijks. Ik weet dat je hem nog niet dagelijks hoef te voelen maar maak me toch wel ongerust.

Ik lees bij vele dames dat de buik heen en weer gaat door een drukke baby maar dat heb ik nog helemaal niet. Gelukkig mag ik maandag even naar de vk om naar het hartje te luisteren.

Jullie kunnen hier niks mee mssr vind het altijd fijn om zoiets van me af te kunnen schrijven.

2. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    Bij jou termijn had ik ook dat ik mijn kleine meid soms dagen heel goed voelde en dan opeens minder. Pas bij 26-28 volgens mij moet je de kleine iedere dag voelen. Als je op je rug gaat liggen met je handen op je buik en even lekker alleen met je buik bent laten ze zich vaak snel horen/voelen. Ligt jou placenta voor? Dan boxen ze tegen een stootkussen en voel je ook minder.

Succes maandag!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee placenta ligt links achter. Dat met m'n handen op m'n buik doe ik ook regelmatig maar daar reageert hij tot nu toe nog steeds niet op.

4. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, had ik met 24 weken ook hoor. Pas sinds deze week voel ik de baby veel beter.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jammer dat je de kleine nog weinig voelt. Misschien klinkt het heel lullig, maar zo bedoel ik het niet, maar heb je van jezelf al een beetje een buikje? Een laagje vet tussen jou en de uk schijnt het gevoel ook al veel te verminderen.
    Een vriendin van mij is bijvoorbeeld heel erg veel afgevallen ( meer dan 30 kg, super knap!) maar heeft wel nog wat vet rond dr buik en wat overtollige huid zeg maar. Zij is 6 weken verder als ik maar voelt nog bijna niks. Laat staan dat er van buitenaf wat te zien of te voelen is.
    Ik ben zelf heel slank, BMI van 19, en heb geen vet op mijn buik. Ik voel de kleine nu meerdere keren per dag, en ook mijn man kan dr al voelen. Als ze goed ligt ( met de pootjes naar m'n buik toe) kan je dr zelfs zien bewegen.
    Kan daar de oorzaak liggen?
    Verder ben ik reuze blij met mijn angelsound, als ik even twijfel kan ik even naar haar hartje luisteren en ben ik weer gerust. Misschien is dat wat voor je?

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Troost je, wij hebben hier de buik maar zelden zien bewegen! En dan alleen echt dat je het ruggetje voelde ofzo, nooit een uitstekend voetje of zo'n golvende buik als je wel eens op tv/filmpjes ziet...

Hier wel de placenta voor en een dun vetlaagje, maar dan nog!

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha madelein, Is niet lullig hoor maar heb inderdaad wel een buikje van mezelf. Voel hem al sinds week 18 en sinds vorige week zie ik ook m'n buik bewegen. En daarom maak ik me dan weer zorgen.

De angelsound heb ik ook en gebruik ik met regelmaat.

Ik moet gewoon niet teveel stressen en rustig afwachten.

8. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi,
    Ik zit er ook de hele tijd over te stressen. Ik voel de baby ook sinds ongeveer 18 weken, en soms ook heel duidelijk en vaak. Maar vandaag ook helemaal niks, of het is zo vaag dat ik twijfel of het de baby is of gewoon mn darmen.
    Ik heb ook een laagje vet op mn buik. Een angelsound word mij steeds afgeraden, dus die heb ik helaas niet. Als ik morgen nog niks heb gevoeld, maak ik maandag even een afspraak in het ziekenhuis om even het hartje te horen. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is zo moeilijk! Je bent er toch een beetje op gefixeerd de hele tijd....

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hihi gelukkig!
    Is moeilijk om rustig te blijven, weet er alles van!
    Ik merk zelf wel dat ik haar sneller voel als ik rustig zit, ben je misschien af en toe heel druk dat je het daardoor mist als het ware?

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ik maak nu hetzelfde mee, sinds 2 dagen voel ik de kleine ook veel minder.. Als ik geluk heb een keertje voor t slapen gaan, heel lichtjes.
    Terwijl dat een week geleden toch echt anders was.. :( het leek zelfs krachtiger te worden (ik voel de kleine sinds week 19).
    Kan me dan ook echt zorgen gaan maken.
    Probeer er zo min mogelijk bij stil te staan, hoe moeilijk dat soms ook is!

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou gelukkig wel herkenbaar bij velen.

12. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ja zeker, enigzins dan wel een gerustelling he :)

13. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde de mijne tot 25 weken ook niet of nauwelijks
    Nu wel duidelijk,maar soms ook uren niet...
    Soms als ik te lang niks gevoeld heb ga ik proberen contact te maken door mijn buik te bewegen en dan voel ik soms 1 schopje terug en daar laat ze het dan bij.
    Buik bewegen heb ik paar keer gezien bij mijzelf.

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Klinkt misschien gek maar ja, eigenlijk wel.

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb wel gelezen dat de baby rond dit termijn zo'n 20 uur per dag slaapt. En hij moet groot en sterk worden dus ik snap hem wel ;)! Maar hij moet moeders gewoon af en toe even een seintje geven dat het goed gaat!

Op dagen dat ik aan het werk ben voel ik hem amper en dan 's avonds is hij vaak wel wat actiever maar gisteren ook niet. Ik kam er ook geen peil op trekken want de ene keer schopt hij behoorlijk als ik op bed lig en de andere keer voel ik gewoon helemaal niks.

Maar goed, adem in, adem uit... Komt wel goed allemaal!

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tis ook wel vroeg hoor om je kindje steeds te voelen.
    Maar je hebt vast al meer geruststellends gelezen

17. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi shally, hoe is het nu? Heb je de baby alweer gevoeld?

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Niet te veel zorgen maken. En zeker niet met jouw termijn, ze hebben dan nog zoveel ruimte. En soms zijn ze minder actief ivm een groeispurt.

Toevallig nog vorige week over gehad met de vk. Ik voel namelijk ook echt niet alle bewegingen die mijn kleine maakt. Tijdens de echo's zie ik haar soms volop bewegen en soms voel ik dingen echt niet. Of zo was ze opeens na weken in stuitligging gedraaid (en ook weer terug) zonder het te voelen:$.

Volgens haar kan dat ook gewoon, omdat er nog steeds genoeg vruchtwater zit. Bij mijn termijn is het belangrijk om haar dagelijks te voelen. En dan met name op de momenten en de bewegingen die ik gewend ben te voelen.

Dus ik kan je bezorgdheid wel begrijpen, alleen helpt het jou niet. Dus als je echt twijfelt, dan gewoon lekker je vk/gyn bellen en afspraak maken om even te luisteren naar je kleintje.

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Gisteren heeft hij even een inhaal slag gemaakt hoor. Toen heb ik hem veel gevoeld en zelfs toen ik 's avonds op bed lag!!

Imo, ik weet het dat ik hem niet dagelijks hoef te voelen maar ja, gevoel vsn verstand is wel eens anders bij mij ;)!

Gelukkig had ik vanmiddag al een afspraak staan bij de vk om naar het hartje te luisteren.

Deel Deze Pagina