hallo allemaal, Ik ben pas 5 weken en nog iets zwanger... heb 4 positieve testen gehad inmiddels maar toch geloof ik pas dat ik zwanger ben totdat ik de eerste echo heb.. maar die is nog lang niet.. Kan het kwaad om et nu aan me ouders te vertellen of is et te vroeg? ben zo bang datet opeens niet zo blijkt te zijn.. voel namelijk helemaal niets raars Wanneer vertelden jullie het?
Wij hebben het verteld vlak nadat we de positieve zwangerschapstest hadden gedaan. De test heb ik op de dag nadat ik ongesteld moest worden gedaan. In die week zijn we het ook gaan vertellen aan mijn ouders en schoonouders. Erg leuk om te vertellen trouwens!!!!! Maar wel onder voorbehoud dat ze het nog aan niemand (echt niemand) mochten vertellen totdat we de 1e echo gehad hadden. Mijn broer (die wou ik het ook echt heel graag vertellen) en mijn schoonzus en zwager (wou mijn vriend graag) hebben we het ook verteld onder dezelfde afspraak.... mondje dicht tot de echo geweest is.
Wij gaan het op moederdag vertellen. Ik vind het doodeng, want ik weet niet hoe ze gaan reageren. Kan 2 kanten opgaan.... Zie er erg tegenop en hoop dat ze het leuk vinden. Wij in ieder geval wel, maarja.... Het is natuurlijk ieder voor zich. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen. De 1 verteld het pas na de 3 maand, de ander na de 1e echo en weer een ander gelijk na de positieve test. Ik vind er in ieder geval geen bal aan nu nog niemand het weet. Daarbij ben ik ook nog eens doodziek elke ochtend, dus moet ik steeds smoesjes verzinnen. Ben blij als het eruit is strakkies.... Edit: En daarbij bedoel ik uiteraard het grote nieuws, niet het kindje! Hahahaha! Die moet nog even een tijdje blijven zitten!
bij de eerste zwangerschap hebben wij het in week 8 verteld vanwege kerst,leek ons erg leuk.Wilde ook niemand achter laten dus iedereen kreeg het bijna tegelijk te horen. Echter 1 week later dus de mk gekregen dit keer, tja met mijn moeder heb ik een hele goede band,weet alles van me, natuurlijk vaak genoeg gehad over de mk en volgende zw Ze kent ook mijn cyclus. Me broer belde vorige week voor een barbeque.had net die dag overgeven en was overtijd. Zei tegen hem dat ik niet zo lekker was. Hij later tegen mijn ouders : ja Shaida was niet zo lekker, overgeven ofzo. Ze belde gelijk diezelfde avond : ben jij btw al ongi? m'n vader weet het ook. Ben wel blij want ik kan nu mijn verhaal bij ze kwijt of voor advies. de rest .. denk dat we naaste fam. (schoonouders, broers en zussen) vertellen na een goede echo en de rest echt na de 12 weken grens
ik wil et ook hel graag vertellen... misschien dat et dan ook wat echter wordt ofzo.. nu weten alleen wij twee het.. Maar ben zoo bangg...vorig jaar d8 me moeder al dat ik zwanger was omdat er zw doos binnekwam maar die was eigelijk voor een vriendin van mij.. had et voor haal besteld... was 4 weken op vakantie en ze smste je had et ook kunnen zeggen .. gefeliciteerd.. zou et niet erg gevonden hebben.. me arme moeder maar nu et echt zo is ben ik bang om et zelf te vertellen... doe et liever met een kadotje ofzo.. dan hoef ik et woord zelf niet te zeggen...... hoe deden jullie dat?
hai hai, ik heb het ook met 5 weken verteld. we gingen op bezoek bij mijn ouders, ik had beschuit met muisjes (roze en blauw) gemaakt en meegenomen.. ik zei dat we wat lekkers hadden meegenomen voor bij de koffie, en heb het op tafel gezet... ... dan valt het kwartje vanzelf! tranen van geluk rolden over hun wangen! succes!
Bij 4 positieve testen lijkt het me toch wel duidelijk, ZWANGER!!!! Wanneer je het vertelt aan je ouders is natuurlijk persoonlijk maar wij hebben het bij alle 2 de zwangerschappen vrijwel meteen vertelt. Veel geluk met je zwangerschap.
hoi , wij hebben het na de positieve test s'avonds verteld aan ouders en schoonouders. ik heb 2 mk gehad hiervoor en liep al in het zhs om zwanger te worden.dus mijn moeder wist wel hoe mn cyclus was en vroeg ook regelmatig ernaar maar ik heb wel de testdag geheim gehouden.mn moeder was bij me thuis schoonmaken deden we samen.en toen ze weg was heb ik getest. mn moeder dacht dat ik zou wachten tot ik naar het zhs terug moest.maar ze waren heel blij voor ons en nu genieten we er met zn allen ook van omdat het nu allemaal goed gaat gr roy
Wij hebben het 2 dagen na de positieve test vertelt. Toen we 3 positieve testen verder waren Heb liever dat hun het wisten voor het geval het mis zou gaan, dan wisten ze wat er aan de hand was.
Hier met 3w3d posi test, met 4 weken aan schoonmoeder verteld (er duidelijk bij gezegd dat ze zich stil moest houden tegen wie dan ook), met 5 weken aan mijn ouders verteld (die zeiden zelf al, we vertellen het niemand tot je de 1e drie maanden door bent). Met 5w3d een echo gehad, en dag erna wilde vriendlief het aan zijn oma vertellen (waar z'n ma ook bij was). Weer er bij gezegd, het is nog erg pril, dus verder niemand vertellen! Wat doet schoonmama, die mailt ff de echofoto (had ik naar haar en mijn ouders gestuurd) door naar haar broers! Was echt woest, en heb d'r sindsdien ook niet meer gezien of gesproken..
Wij hebben het direct aan mijn ouders verteld. Aan mijn schoonouders hebben we nog niets kunnen vertellen, want die zitten nu in Amerika. We hebben wel gevraagd of ze het stil willen houden, juist omdat mijn schoonouders het nog niet weten.
Wij hebben het dezelfde dag als de posi test tegen mijn ouders, broertje en schoonzusje en opa en oma verteld, mijn schoonmoeder en haar vriend de week erop, want die waren er toen niet. En mijn ouders etc wisten ook al dat we 2 jaar bezig waren en na de vmk in oktober vonden we het wel leuk gelijk te vertellen toen het weer raak was. vond het ook wel fijn dat als het dan weer fout zou gaan ik niet zoveel zou hoeven uitleggen en dat we extra steun hadden. Maar gelukkig is tot op heden alles goed
Wij hebben het aan het eind van de 8 weken tegen ouders en schoonouders verteld. Dit gedaan door een gedichtje in een fotolijst en deze ingepakt. Die zelfde dag hebben we het 's avonds tegen vrienden verteld. Toen we met 10 weken de eerste echo hadden gehad en de vk zei dat het er goed uitzag en de kans eigenlijk nog nihil was dat er wat mis zou gaan, hebben we het ook tegen opa's, oma's, familie en op het werk verteld. Was wel blij dat iedereen het eindelijk wist
Ik heb het dezelfde dag nog verteld. We waren dolgelukkig en wilde dit graag met ze delen. En mocht het fout gaan dan zijn dit ook de mensen waar je steun zoekt. Uiteraard heb ik ze wel aangeven dat zij het nieuws voor zich moesten houden totdat we een goede echo hadden.
Wij zitten met hetzelfde probleem, wanneer vertel je het? Ik denk dat we het pas gaan vertellen na de eerste echo. Het voelt nu voor mezelf ook nog niet echt, ik wil eerst wat zien en dan bevat ik het misschien. Ik heb vandaag wel al 2 leuke boekjes gehaald om ze het op die manier te vertellen.
Bij mij was het wel heel erg... Mijn moeder wist het nog eerder als mijn vriend Had thuis alleen een test gedaan en mijn vriend was telefonisch niet bereikbaar. Ik was zo aan het stuiteren dat ik mijn moeder maar opgebeld heb! De rest van de familie (schoonouders, broers, zussen) hebben we het ook snel verteld ivm kerst. Vrienden en kenissen wisten het pas met 13 weken ongeveer.
zie dat de meeste het toch best snel hebben verteld... ik ben raar,, heb 4 pos testen maar kon ik maar nu ff snel in me buik kijken of er iets zit te groeien want heb echt geen symptomen ahah behalve dan dat ik al 10 dagen overtijd ben en 4 testen haha ben echt erg
nee hoor niet raar, ik heb ook de eerste 8 dagen elke dag een test gedaan omdat ik bang was dat het streepje zou verdwijnen Na 2 jaar had ik er niet op gerekend en hadden ons al helemaal bij de IUI neergelegd, dus toen het toch positief was kon ik het ook echt niet geloven, zelfs niet na de eerste 2 echo's