37 weken alweer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door littledreamer, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    wat super dat julie ook allemaal bevallen zijn. en wat was dat leuk zo om bij te houden he met mekaar.. allemaal ong. even ver. echt van harte gefeliciteerd!!! wat een schatjes

2. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Proficiat Ninja met je zoontje, wat een plaatje!!
    Daar komen de jongens dan ook ineens aan!!

Vandaag terug op controle gegaan. Nog niet ingedaald, maar wel 2 cm ontsluiting. 't Is iets... Verder alles ok. Nog steeds afwachten dus.

Heb vannacht gedroomd dat ik weeën had :D. Wist vanmorgen niet meer of het nou echt was of niet, maar toen ik terugdacht aan de boekjes van "bobbi beer" van mijn zoontje die langs me lagen terwijl ik pijnen had, toen wist ik wel dat het gedroomd was...

3. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Hobbel, hobbel.... :D :(

Hoe ist het met de kersverse mama's? Enorm aan het genieten van de kleine waarschijnlijk!

4. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    oh heerlijk. t is zo'n moppie... kan dr blijven zoenen!!!!
    hopelijk mag jij toch ook eerdaags lekker genieten van je kleintje

5. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Nou ik zal is mijn verhaal doen..

dinsdag nacht werd ik om 3.00 wakker van de weeen. die al vrij snel om de 3,4 en 5 min kwamen en een halve minuut aanhielden. Om 5 uur een uur gaan klokken toen kwamen ze om de 3 a 4 minuten en hielden bijna een minuut aan. Dus de verloskundige maar gebeld en dit verteld. Als ik wilde mocht ik naar het ziekenhuis komen. Maar dat wilde ik niet. Om 12.00 uiteindelijk toch maar gegaan. Daar aangekomen had ik 6 cm ontsluiting.
    Om 15.15 hebben ze me vliezen gebroken en hadden ze verwacht dat de kleine er vlug zou zijn. Maar nee de onsluiting stopte op de 7 cm.. :( om 18.15 had ik dan eindelijk 10 cm en mocht ik beginnen. Maar meneer kwam niet veel vooruit.
    Na van alles geprobeert te hebben gingen ze er een arts bij halen.
    Deze besloot nog even door te gaan en anders gingen ze hem met de vacuumpomp halen. Dit wilde ik niet dus heb geperst alsof me leven er van af hing.. Maar neee het lukte gewoon niet.
    Uiteindelijk is hij dan geboren om 20.27. Met ze arm naast ze hoofd!!!!
    Daarna nog even hechten want was ingescheurd.

Ergens ben ik erg trots dat ik het allemaal zonder pijnbestrijding heb gedaan. ook de verpleegkundige en de verlos hadden dit niet verwacht.

1 nachtje in het ziekenhuis gebleven en toen thijs bij de kinderarts geweest was naar huis!! :D

Nu gaat t redelijk begin langzaam weer bij te komen maar t was erg zwaar. ook kan ik moeilijk uit de voeten heb erge last van me bekken en lig veel op de bank.

Momentje .. nog steeds niks ??
    ben zo benieuwd! Ik wacht af!

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    @ momentje: Ik hobbel nog vrolijk met je mee (39+4);).
    Nog geen teken van een begin van iets hier.
    Zouden wij diegenen zijn die voor de 42 weken mogen gaan :$?

7. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Aadjuh, echt knap dat je zonder pijnbestrijding bevallen bent. Ik heb bij mijn eerste wel een prik gevraagd...bleef ook zolang duren. En stopte telkens en terug opnieuw. Daan was een sterrekijkertje.
    En heb er best een beetje spijt van... De prik werkte zo goed bij mij dat ik daarna niks meer gevoeld heb, zefls geen perswee...:(
    Dus Thijs wou eerst al ff zwaaien voor ie der helemaal uitkwam! :p Pfff, en der is al zoveel plek over daar beneden.

Lekker verder genieten hoor kersverse mama´s. Het wordt alleen maar leuker :).

Nijntje, Oh ik mag zo hopen dat het toch voor eerstdaags is hoor! Pff, stel je voor, nog 2 weken zo rondlopen!!!! :$:$
    De nachten zijn voorts hel. Word om de 2 uur wakker en moet dan ook telkens plassen... Het ´rommelt´ hier af en toe..maar iedere keer als ik denk dat er een beginnetje is dan is ´t alweer over ;).
    Morgen terug naar gynae als ik nog niet bevallen ben, ben benieuwd wat ie te zeggen heeft.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik was net bij de verloskundige en die zie: 'Gemiddeld wordt het eerste kindje geboren bij 40w+5dagen, dus dan heb je nog even!'
    Dat is dus nog een week hobbelen voor mij!! Maar dan wel een lentekindje 8) dus..

Ze zei ook: als het zou helpen als ik een duwtje gaf, kwam íe er zo uit. Hij ligt er klaar voor. Maar dat zei ze vorige week ook.. :D

Dat plassen herken ik, zeker elke 2 uur, meestal nog vaker. En dan opstaan, bed weer opnieuw inrichten, er in springen (klossen) en weer proberen te slapen.. Vermoeiend he?!

En dan ben ik ook nog snipverkouden! (Zo, even lekker zeuren...). Dus wat dat betreft, hoop ik dat de bevalling nog even op zich laat wachten tot ik weer adem kan halen..

Ben benieuwd wie er als eerste bevalt. Ik heb nog weinig tekenen van rommelen gehad trouwens...

9. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Laat die 2 kleintjes van jullie nu ook maar komen ,, Ik wil fotos zien :D

Momentje ik had op ten duur om pijn bestrijding gevraagd.. maar voordat ik m kon krijgen zouden we een uur verder zijn en na een half uur pas werken toen dacht ik bekijk t maar ik ga gewoon maar door .. hahah ben wel blij dat ik t niet gedaan heb.

Vandaag was vriendlief weer voor het eerst aan het werk.. vond het erg spannend. wel kraam gehad 3 uurtjes! Donderdag moet ik het echt alleen doen..maar dat komt ook wel goed ;)

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zo effe me wondertje spammen!!!

Hier gaat het wat minder goed. Sem slaapt heel weinig en huilt de hele nacht. ook het aanleggen is geen suc6 hier. Ik ben helemaal kapot heb in 5 dagen maar 12 uurtjes geslapen denk ik.

Ik ben nu aan het kolven en er komt in 40 min maar 23 cc uit en hij mag 60 cc per voeding hebben. Hij heeft gewoon al 5 dagen honger gehad denk ik. Nu heb ik hem bijgevoed en nu slaapt ie heerlijk. Morgen komt de vk en dan gaan we kijken hoe wel het verder gaan doen want dit is geen suc6.

11. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo leuk om dit topic te lezen. :D

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wat zijn het toch een schatjes, de al geboren kindjes.
    Een voor een echt wolken van baby's!
    Ben ook zo benieuwd naar de onze..

13. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    @ ninja hier pakte thijs ook niet goed en ht kwam moeizaam op gang daarom er voor gekozen om flesvoeding te geven.. hier nu een hele rustige knul maar ook een rustige mama die nu zonder stress kan genieten. ik was van de week ook helemaal gebroken en kom nu lekker weer bij.

dit neemt niet weg dat ik het heel erg vind dat t niet gelukt is.

14. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    @ninja: Wat een poepie :). Heerlijk he, die badjes... Hoop voor je dat de BV toch nog goedkomt als je zelf wat aan rust toekomt.

Bij Daan is de BV mislukt :(. Hij viel in het begin zelf telkens in slaap, maar mijn melkproductie kwam ook gewoon niet op gang. Ben de eerste week denk ik telkens 1,5 uur bezig geweest met 1 voeding (voeden, bijvoeden, kolven...). En als ze in het begin om de 2 uur moeten, dan is er van rusten niet veel sprake. Ik was totaal kapot. Maar kwam dus echt niet op gang. Dan maar volledig overgestapt op FV. Vond ik heel jammer en heb er veel tranen om gelaten, maar was wel de juiste beslissing.

Deze keer probeer ik weer BV, maar als ik na een paar dagen al merk dat het echt niet goed komt, begin ik meteen met FV. Maak me er niet meer ziek in. Daan is ook een hele gezond kerel! :)

Word soms een beetje gek van al die moeders die maar zweren bij BV en het een schande vinden als je FV geeft. Grrrr :)

@aadjuh: Ja spannend de eerste keer helemaal alleen met je kleintje! Voelde mij helemaal verloren, maar het is wel helemaal goed gekomen hoor! :D Gewoon vertrouwen op je moedergevoel, is altijd het juiste!
    Ik ben zo benieuwd hoe het is bij een tweede...of ik wat minder onzeker zal zijn en zo... :( Hoop het wel :p

@nijntje: Wat een bemoedigende woorden van de verloskundige ;). Maar misschien is het dan wel best dat ie nog even blijft zitten, tot je wat minder verkouden bent.
    Ik heb sinds gisteravond enorme pijnlijke steken. Verschrikkelijk slecht geslapen! En vanochtend alweer die steken. Lijkt wel of mijn jongen met zijn hoofd op mijn schaambeen aan het bonken is of zo :( (misschien zoekt ie de uitgang :p)Ben blij dat ik vanavond terug op controle mag...even kijken hoe het ervoor staat.
    Als je het niet erg vindt, wil ik wel de eerste zijn om te bevallen :p:p

Oh, laatst vreog mijn schoonmoeder of het niet beter was dat ze hier kwam intrekken tot de kleine er is (ze wonen op 45 min). Zodat ik meer rust heb ivm een nogal drukke dreumes. :$:$:$ Ja hoor, raak ik helemaal overspannen denk ik. Gelukkig had mijn man de telefoon opgenomen en 'vriendelijk' bedankt.

Zo...weer een dag van wachten en hopen is gestart ;) Zou mooi zijn op de uitgerekende datum niet?

15. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Kom op kleintjes het is jullie tijd om jullie ouders te gaan leren kennen!!

(Misschien komen ze nu dan :p)

Anders zelf even streng toe spreken ;) haha

16. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Controle gehad bij gynaecoloog...

Op de echo was stuwing te zien op de linkernier van de baby :(. Was dat ff een klap in het gezicht. Zou vanzelf weg kunnen gaan en anders neemt de andere nier de functie over. :( Ze gaan dit onderzoeken met een echo eenmaal de kleine geboren is.
    Nou, zoiets verwacht je niet meer als je 40 weken ver bent. Probeer me er niet al te druk in te maken (gynae zei ook dat het geen 'groot' probleem is)...maar kijk wel weer met een ander gevoel naar de bevalling.

Verder wordt hij al geschat op 4kg! Nog niet ingedaald, en heb een afspraak voor staan voor nieuwe controle op 2 maart.

17. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Jeetje mina! Ik snap dat je geschokken bent! :( wat je zegt zeker omdat je al 40 weken nu bent! Hou moed!! Komt goed!!
    Ik denk aan je !

18. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Dank je Aadjuh :)
    Hopelijk komt hij snel, dan kunnen ze het onderzoeken...
    Maar nog steeds niets, alleen flinke rugpijn erbij gekregen :x.

19. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Hij zit daar gewoon heerlijk bij je momentje ;) ga ananas eten :p of doe iets van die gekke bakkerpraatjes :p

Ik had voor de grap een ananas gekocht maar die was niet rijp nog.... en die nacht kreeg ik weeen... Dus koop een ananas en zet m alleen maar neer.. dat helpt al!! ;) haha

20. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Wat is het hier stil...............................................;)

Deel Deze Pagina