stuitligging

Discussion in 'Zwangerschap' started by yj81, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Mijn dochter heeft destijds de hele zwangerschap in stuit gelegen.Ook deze kleine ligt in stuit.Nou weet ik dat hij best nog genoeg ruimte heeft om te draaien,maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren.Zou het een reden kunnen hebben dat kinderen in stuit blijven liggen?Bijv. vorm van de baarmoeder oid?
    En bij wie is het kindje nog wel gedraaid of wie heeft er ervaring met kindjes die duidelijk een voorkeur lijken te hebben en eigenwijs in stuit blijven liggen?

2. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Geen idee, hopelijk draait de baby nog

3. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Volgens mij berust dit gewoon op toeval! probeer je niet al te druk temaken, kinderen die in een stuit geboren worden lopen meestal niet meer risico dan kinderen in een 'gewone' ligging. Misschien dat je kleintje nog draait! Ik zie dat je nog wel effetjes te gaan hebt en je kindje heeft zijn vaste positie nog niet ingenomen. Succes meid!

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb het precies andersom. de kleine meid ligt in ieders geval sinds 20 weken met het hoofd naar beneden. dit is blijkbaar haar voorkeurshouding.
    vorige week hoorde ik van de vk dat ze ingedaald is met het hoofd naar beneden.

5. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Babymuis ligt al zeker 8 weken met het hoofdje omhoog. Af en toe draait het zich om, maar meestal zit het rechtop. Ik maak me er niet zoveel zorgen om, ik heb nog tijd en ruimte zat en als Babymuis niet draait dan kan ik daar ook niks aan doen. Hij zal er toch wel uit komen; er is nog nooit eentje blijven zitten :p En zorgen maken heeft geen zin.

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Ik maak me ook geen zorgen hoor,vroeg het me alleen af....

7. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik weet dat bij mensen met een schildklier probleem de kinderen vaker in stuit liggen, mijn dochter was ook een dwarsliggertje, ik heb trouwens geweigert om haar te laten draaien

8. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Het kan inderdaad ook liggen aan de vorm van je baarmoeder. Mijn zoontje lag vanaf week 30 in een stuit en had geen ruimte om terug te draaien vanwege de vorm van mijn baarmoeder. Ik heb een hartvormige baarmoeder ofwel bicornuate baarmoeder. Dat wist ik overigens niet, daar kwamen ze pas achter bij de keizersnede. Je hebt bij die vorm baarmoeder 50% kans dat het kindje in een stuit ligt.

9. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Onze oudste lag vanaf 16 weken in stuit. Billen naar beneden, zo is ze uiteindelijk ook ingedaald, en daardoor dmv Keizersnede gehaald
    Onze (nu nog) jongste lag vanaf 16 weken kop voor naar beneden, is zo ingedaald en zo is hij ook geboren
    Deze keer was ik bang dat ons kleintje ook weer in stuit lag want ook nu vanaf 16 weken in stuit. De nacht voor de 30 weken echo draaide ze naar beneden met haar hoofd. En zo ligt ze nog steeds. Ik hoop dat ze zo blijft liggen.

10. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Het kan inderdaad zo zijn dat je baarmoeder een bepaalde vorm heeft waardoor de kleine in stuit ligt.

Mijn zoontje heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen, draaien is ook mislukt. Toen onze dochter ook in stuit lag dacht ik dat ik mogelijk ook een afwijkende vorm had waardoor dit zo was. Ik ging er ook helemaal vanuit dat ook zij zo zou blijven liggen. Rond de 34 weken is ze echter toch zelf gedraaid! We waren echt verrast :) uiteindelijk heb ik dus een normale bevalling gehad na de KS van mijn zoontje.

Het kan dus allemaal nog!

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Bij mij ligt ie ook in stuit maar hij kan niet meer draaien omdat ik te weinig vruchtwater heb. Ze kunnen een versie tot en met 36 weken uitvoeren. Zoals ik het begrepen heb, heb je 40% kans dat het lukt. Maar een aantal factoren verlagen dit (zoals weinig vruchtwater, placenta voor). Ik was erg aan het twijfelen over het draaien en had er eigenlijk niet zo zin in. Uiteindelijk kon het bij mij ook niet omdat er te weinig vruchtwater is. Ik ben nu 34+5 en moet donderdag een ks in laten plannen.

Share This Page