Mijn dochter heeft destijds de hele zwangerschap in stuit gelegen.Ook deze kleine ligt in stuit.Nou weet ik dat hij best nog genoeg ruimte heeft om te draaien,maar iets zegt me dat dat niet gaat gebeuren.Zou het een reden kunnen hebben dat kinderen in stuit blijven liggen?Bijv. vorm van de baarmoeder oid? En bij wie is het kindje nog wel gedraaid of wie heeft er ervaring met kindjes die duidelijk een voorkeur lijken te hebben en eigenwijs in stuit blijven liggen?
Volgens mij berust dit gewoon op toeval! probeer je niet al te druk temaken, kinderen die in een stuit geboren worden lopen meestal niet meer risico dan kinderen in een 'gewone' ligging. Misschien dat je kleintje nog draait! Ik zie dat je nog wel effetjes te gaan hebt en je kindje heeft zijn vaste positie nog niet ingenomen. Succes meid!
ik heb het precies andersom. de kleine meid ligt in ieders geval sinds 20 weken met het hoofd naar beneden. dit is blijkbaar haar voorkeurshouding. vorige week hoorde ik van de vk dat ze ingedaald is met het hoofd naar beneden.
Babymuis ligt al zeker 8 weken met het hoofdje omhoog. Af en toe draait het zich om, maar meestal zit het rechtop. Ik maak me er niet zoveel zorgen om, ik heb nog tijd en ruimte zat en als Babymuis niet draait dan kan ik daar ook niks aan doen. Hij zal er toch wel uit komen; er is nog nooit eentje blijven zitten En zorgen maken heeft geen zin.
ik weet dat bij mensen met een schildklier probleem de kinderen vaker in stuit liggen, mijn dochter was ook een dwarsliggertje, ik heb trouwens geweigert om haar te laten draaien
Het kan inderdaad ook liggen aan de vorm van je baarmoeder. Mijn zoontje lag vanaf week 30 in een stuit en had geen ruimte om terug te draaien vanwege de vorm van mijn baarmoeder. Ik heb een hartvormige baarmoeder ofwel bicornuate baarmoeder. Dat wist ik overigens niet, daar kwamen ze pas achter bij de keizersnede. Je hebt bij die vorm baarmoeder 50% kans dat het kindje in een stuit ligt.
Onze oudste lag vanaf 16 weken in stuit. Billen naar beneden, zo is ze uiteindelijk ook ingedaald, en daardoor dmv Keizersnede gehaald Onze (nu nog) jongste lag vanaf 16 weken kop voor naar beneden, is zo ingedaald en zo is hij ook geboren Deze keer was ik bang dat ons kleintje ook weer in stuit lag want ook nu vanaf 16 weken in stuit. De nacht voor de 30 weken echo draaide ze naar beneden met haar hoofd. En zo ligt ze nog steeds. Ik hoop dat ze zo blijft liggen.
Het kan inderdaad zo zijn dat je baarmoeder een bepaalde vorm heeft waardoor de kleine in stuit ligt. Mijn zoontje heeft de hele zwangerschap in stuit gelegen, draaien is ook mislukt. Toen onze dochter ook in stuit lag dacht ik dat ik mogelijk ook een afwijkende vorm had waardoor dit zo was. Ik ging er ook helemaal vanuit dat ook zij zo zou blijven liggen. Rond de 34 weken is ze echter toch zelf gedraaid! We waren echt verrast uiteindelijk heb ik dus een normale bevalling gehad na de KS van mijn zoontje. Het kan dus allemaal nog!
Bij mij ligt ie ook in stuit maar hij kan niet meer draaien omdat ik te weinig vruchtwater heb. Ze kunnen een versie tot en met 36 weken uitvoeren. Zoals ik het begrepen heb, heb je 40% kans dat het lukt. Maar een aantal factoren verlagen dit (zoals weinig vruchtwater, placenta voor). Ik was erg aan het twijfelen over het draaien en had er eigenlijk niet zo zin in. Uiteindelijk kon het bij mij ook niet omdat er te weinig vruchtwater is. Ik ben nu 34+5 en moet donderdag een ks in laten plannen.