het klinkt stom en ik schaam me er heel erg voor want ik vind het zelf ook vervelend en niet leuk. maar sinds jongs af aan wil ik graag een dochter. 3 jaar geleden ben ik bevallen van een lief mooi zoontje waar ik heel gelukkig mee ben mijn allesje! maar mijn meisjes wens bleef en nu ben ik zwanger van de tweede en heb ik een vroege echo gehad op16 week en zeiden ze een meisje. mijn geluk kon niet op. toch schiet het vaak door mn hoofd dat dit misschien toch een jongetje is. naturlijk ben ik ontzettend gelukkig met mn (gezonde) kindjes we kiezen tenslotte voor een kindje en niet om het geslacht natuurlijk. zijn er meer moeders die dit hebben uiteraard mag je me ook een prive berichtje sturen. wil niemand voor het hoofd stoten want ben zeer gelukkig met mijn kindjes maar word zo moe van mijn gevoel en kan er met niemand over praten. groetjes melanie
Hier nog een mama die graag een meisje wilde maar ik sprak het nooit uit. Bij mijn man komen er in de familie alleen maar jongens voor dus ik had deze keer totaal geen hoop meer op een meisje. Toen mij werd verteld dat het een meisje was kon ik niet stoppen met huilen. Ik vind het nog steeds onwerkelijk om al dat roze in mijn kast te zien hangen.
Ik heb dit ook wel wat. Zou dolgraag nu een meisje willen! Ben dol op mijn zoontje en zou met nog een jongen ook superblij zijn, maar stiekem hoop ik toch op een dochter. Geloof dat iedereen stiekem wel een voorkeur heeft, maar het schijnt nogal taboe te zijn om dit uit te spreken.
Dat mag toch ik had dat juist anders om we hebben bijna geen mannen in de familie wij wilde heel graag een jongen. En we zijn in verwachting van een jongen. Vind dat je daar gewoon eerlijk over mag zijn niks mis mee toch
Och, je wilde niet weten hoe ik in tranen was toen ik voor het eerst moest gaan shoppen voor kleding voor onze zoon...pfff echt tranen! Nu 6 jaar later kan ik hem echt niet meer wegdenken hoor haha, en ben wat dat betreft ook omgedoopt tot een jongensmama.. Maar nu ben ik weer zwanger en ik hoopte uiteraard op een meisje... dat was echt mijn wens en sprak dat dus ook gewoon echt uit... en wat denk je...dat pieleke is mooi achterwege gebleven whoehaha... en ik heb nu tranen met tuiten gejankt toen ik hoorde bij 12 weken dat het een meisje was... jahoeeeee ik schreeuw het van de daken en ik ben koningin te rijk!
Hier ook!! Al vanaf jongs af aan wilde ik een meisje. Nooit aan een jongen gedacht eigenlijk. Altijd naar meisjeskleding gekeken en meisjesnamen verzonnen. Toen ik hoorde dat ik een meid kreeg was ik helemaal in de wolken en het was hemel op aarde Ik heb altiid gezegd dat ik graag een meid en een jongen wilde maar neig toch weer meer naar een meisje als ik zo naar me dochter kijk. Maja wat het word weet ik volgende maand pas en eigenlijk vind ik het nu niet zo erg wat het ook mag worden
bedankt voor jullie reacties. het is een soort van taboo inderdaad merk ik. ik heb van een vriendin ook een rot reactie gehad. bij de 20week echo lag de kleine er niet goed voor maar hoop dat de vroege echo met 16week toch gelijk had ha ha al voel ik me wel schuldig als het nu toch een jongen blijkt. ik heb al veel roze oa badcapes en rompertjes dat kan ik een jongen toch niet aantrekken? of zou het in het begin niets uitmaken? *schaam*
Ik heb ook al veel negatieve reacties gekregen op mijn eigenlijk zeer uitgesproken meisjeswens, maar ik kan er gewoon niet aan doen. Ik zou ook dolgelukkig zijn met een zoontje, maar 't zou heel erg wennen geweest zijn. Ook voor ons 2e had ik eigenlijk een zusjeswens meer dan een kinderwens, ik wou mijn dochter geven wat ik en mijn zus hebben. En op 14w3d bleek duidelijk dat het weer een kleine meid is. Ik heb mijn hartewens en ben er dolblij mee. Wat mensen zonder voorkeur precies niet verstaan is dat het niet is omdat er een (sterke) voorkeur is, dat het andere geslacht niet even welkom is en niet even graag gezien zal worden.
Wij horen donderdag of ons 3de kindje een jongen of n meisje is... Ik heb al 2 jongens, dus n meid zou heel erg leuk zijn.. Toch zegt mijn gevoel wederom dat ik weer een jongentje ga krijgen Mamavan
Er zijn hier al heeeel veel topics over geweest Maar ik vind dat je zeker een voorkeur mag hebben. Het is vaak een droom die je hebt die je wel of niet uit ziet komen, dat heeft verder niks met het houden van het kindje in je buik te maken. Ik wou ook graag een meid en die heb ik, en nu de tweede lijkt me een zusje voor mijn dochter ook wel erg leuk (en praktisch). Maar een jongetje is even welkom
Ik wilde altijd een jongen. Ik zag mezelf gewoon niet met een meisje... en toen hoorde ik dat het een meisje was.... Ik moest er even aan wennen, maar wát vond ik dat leuk. En toen ze er was, ik raakte gewoon verslaafd aan ROZE!!! Alles roze roze roze, heerlijk. Toen ik weer zwanger was, hoopte ik op nog een meisje, heerlijk, want een jongen, pfff, ik zag mezelf dus echt niet met een jongen. Over de top roze, dat past bij mij.... en nu heb ik een zoon. Wat geweldig, ik geloof dat ik ondertussen mezelf betrap op blauw en mintgroen verslaving. Zelfs voor op de bank heb ik laatst mintgroene kussens gekocht..... stiekem hoop ik ooit nog één meisje te krijgen hihi..... maar het roze/blauw balans in huis bevalt me tot nu toe super!
Ik denk dat er best veel zijn met een lichte voorkeur voor een meisje of jongen. Hier ook de hoop dat we er van beide 1 zouden krijgen (gezondheid staat natuurlijk voorop). Voor mij voornamelijk met het gevoel dat je 'later' ook een goede band met je dochter kunt opbouwen en alles met elkaar kunt bespreken. Met een jongen is dat zeer waarschijnlijk toch anders... Met de echo op 20 weken zagen we, dat we er nog een jongetje bij krijgen. En eerlijk.... Ik had al wel zo'n voorgevoel, maar heb toch een paar weken moeten omschakelen. Dit is de laatste zwangerschap en het laatste kindje, dus krijg ik nooit meer een meisje. Nu met bijna 29 weken is het helemaal goed. Ik heb het geaccepteerd, en ben weer druk aan het kijken naar leuke spulletjes voor nog een klein ventje. En hoe het later allemaal loopt...dat zien we dan wel. Het lijkt mij geweldig om een broertje te hebben voor onze zoon!
Een voorkeur is niet erg. Zolang het maar niet zover gaat dat je werkelijk niet blij kunt zijn met het andere geslacht.... Mn moeder heeft op een jongetje gepast van wie de moeder zwanger was. Ze was overtuigd van een meisje en dat was haar droom. Ze kreeg een jongen. En ze was er echt niet blij mee. Ze raakte echt in een depressie hierdoor en het was overduidelijk dat ze dr jongste anders behandelde dan de oudste. Echt sneu.
Ook ik had een lichte voorkeur voor een meisje. Haartjes met strikjes, rokjes, jurkjes enz. Vroeger droomde ik altijd al van een dochter. In de winkel zag ik ook alleen maar leuke meisjes kleding, voor jongetjes vond ik er weinig. Toen we bij de echo te horen kregen dat wij een zoon kregen was ik best even van slag. In totaal denk ik een half uurtje ofzo. Ik moest echt even een knop omzetten dat er voor jongens ook leuke dingen te koop zijn als je maar goed zoekt Aan het eind van mijn zwangerschap vroeg iemand aan mij, als je het geslacht nog kon ruilen, zou je dat dan doen? Wat werd ik kwaad! Zo blij was ik met mijn zoontje. Stiekem hoop ik bij de volgende op een meisje, lekker tutten met een dochter lijkt mij geweldig. Maar een broer voor mijn kleine vriend zou ik nu ook wel heel erg leuk vinden. We wachten af... Eerst maar weer eens zwanger worden
Heel normaal hoor! Bij de eerste maakte het me absoluut niet uit. We kregen een zoon. Maar bij de tweede wilde ik graag een meid. We willen maar twee kindjes en ik wilde ook graah strikjes roze en poppen. Ik kon niet wachten op de echo. Dan kon ik me er op instellen wat het zou worden. Een jongen had ook gied geweest, dan had ik afscheid genomen van een wens maar ook evenveelvan hem gehouden. Ik dacht op de echo een piemeltje te zien en ik vond het prima. En ja ik heb mijn tranen moeten inslikken toen ik hoorde dat dat wat ik op de echo zag, toch echt schaamlipjes waren. Roze in huis! Iedereen kiest voor een kindje. Maar het is heel normaal om van te voren een voorkeur te hebben omdat je een beeld in je hoofd hebt.
Heey hier is het andersom, ik wou absoluut een jongen en ik was er ook van overtuigd dat we een jongen kregen. Ik ging ook alleen naar jongenskleren in de winkel toen de Gyn op 20 weken zei dat hij dacht dat het een jongetje was ik in de zevende hemel! Maar omdat hij dat niet met 100% kon zeggen wou ik een geslachtsbepalingecho te Lommel, die vrouw zei direct het is een meid. Ik was ook heel blij maar heb toch even een omschakeling moeten maken.. In december gaan we voor een tweede en wat hoop ik weer op een jongetje! Maar een leven zonder mijn lieve gekke meid zou ik mij niet meer kunnen inbeelden.
Ik vind ook dat je een voorkeur mag hebben. Alleen jammer dat mensen je dan ondankbaar vinden maar daar gaat het niet om. Hoop echt dat je een kern gezonde dochter krijgt. Denk wel echt dat het een meisje wordt had ook bij mijn dochtertje met 16 weken een echo laten maken en het klopte. Dus probeer lekker te genieten meid ,en ga lekker los met roze kleertjes kopen.
Ik denk dat iedereen wel stiekem een voorkeur heeft. Ik wou altijd graag een zoon en sinds de dag dat ik wist dat ik zwanger was, wist ik gewoom dat een het jongetje was. Mijn mam hoopte op een meisje. Toen bij de geslachtsbepaling een pipi te zien was, was hij teleurgesteld en had hij tranen in zijn ogen. Maar nu is hij aan het idee gewent en is hij zo trots als een pauw dat we een zoontje verwachten.
bedankt allemaal! love2beme bedankt ik hoop het zo! lijkt me zo leuk ook voor bram! bram en zijn zusje klinkt al geweldig. soms denk ik zal ik gewoon nog een pretecho laten maken ha ha
waarom doe je niet nog een geslachtsbepaling bij een ander echo bureau...is niet zo duur rond 30 euro...wij hoorden het met 20 weken echo dat onze oudste een meisje was..met 22 weken hebben we nog een geslachtsbepaling gedaan en met 27 weken een pretecho...na 3 keer durfden we er wel vanuit te gaan dat er een meisje kwam...bij zoonlief ook bij 20 weken 21 weken en bij 30 weken........bij ons in het ziekenhuis zijn laatst in 1 week 2 jongens geboren waarvan de ouders dachten dat ze een meid kregen!!! en wat betreft je voorkeur...dit is denk ik wel normaal ondanks dat iedereen roept als het maar gezond is...dat is ook zo maar als je moest kiezen dan kies je wat!! Fijne zwangerschap!