Hoi dames, Ik ben nu 12 weken zwanger en er begint nu een klein buikje te groeien MAAR ik heb ook het 'geluk' dat dit gepaard gaat met striemen. Ik heb mijn eerste sinds vanochtend te pakken en baal hier enorm van!!! Hoe moet ik er dan uitzien met 30 weken??? Maar goed, mijn vraag: hebben jullie er ook al zo vroegast van en hoe beperken jullie de schade? En: wat werkt en wat is kwakzalverij? Liefs!
Ik kreeg ze op het laatst, heb toen/ na de zwangerschap bio oil gebruikt en toen werd het een stuk minder.
Helaas is er van geen enkel middel aangetoond dat het werkt, al voelt middeltjes smeren wel gewoon erg fijn. Het heeft te maken met de structuur van je huid, aanleg en ook leeftijd (als je ouder bent gaat het van zichzlef al wat lubberen, dus minder kans op...) Niets anders te doen dan uitzitten...
Hier heb ik er gelukkig nog geen last van (afkloppen) maar ik smeer me echt al vanaf 6w elke dag 3x in met Weleda Zwangerschapsolie. En dan neem ik er ook echt even de tijd voor dus goed insmeren zodat de meeste olie is ingetrokken en masseer tegelijkertijd je huid goed. Pak het beet, trek er een beetje aan, dat maakt het ook losser en meer ruimte voor de baby en het is nog lekker ook. En nog leuker is als je vent het doet!
Helaas, ik heb me ook vanaf het begin in gesmeerd, maar vanaf een week of 25 zijn ook de eerste streepjes begonnen. En helaas worden ze ook met de dag erger.... ik vind het vreselijk en voel me er ook erg onzeker over. Gelukkig trekt mijn man zich er niets van aan, en vind hij het wel wat hebben. Hij zegt: Jij kunt tenminste zeggen dat je, ze van de zwangerschap heb gekregen. Ik heb ze gekregen omdat ik me graag volvreet
er is NIKS wat helpt.....je krijgt ze of je krijgt ze niet ik heb het tot 40.5 weken vol kunnen houden zonder striemen en "helaas" de laatste 2 dagen van de zwangerschap sprongen er toch nog striemen in...terwijl ik vanaf dag 1 ben begonnen met smeren
Je krijgt ze inderdaad wel of niet dat is al bepaald. Maar je kan het wel beperken. Zorg dat je goed veel drinkt, daardoor is je huid in betere conditie en smeer wel lekker een goede vettige creme of olie erop want ook dat houd je huid soepeler. Ik kreeg die van mij na 38 weken zwangerschap. Met de juiste nazorg kan je er zo goed als vanaf komen. Ik ben nu bijna 5 maanden geleden bevallen en ze zijn al bijna zo goed als weg en ik smeer geen dure cremes. Je zou over de knijptechniek kunnen gaan lezen ik doe dit nu al bijna 5 maanden 1/2 keer per dag. Hoe langer je het lidteken weefsel soepel houd, hoe langer je striae de tijd krijgt om te genezen. Zodra je lidteken weefsel hard laat worden is het permanent, dus de key is het soepel houden. Die knijptechniek mag je weg pas toepassen na je zwangerschap, want het kan weeen triggeren.
Ik smeer zalf van etos en ik heb olie van weleda maar ik zit onder. ligt vaak ook al aan je huid. Ik smeer meerdere keren, maar volgens mij kan ik het beter elk uur doen want het werkt gewoon niet. Ik heb de hoop opgegeven na een behoorlijk aantal weken. En onthoud het is voor een goed doel
Wat je er tegen kunt doen? Niks jammer genoeg. Mijn verloskundige zei tegen me: Je kunt er niks aan doen om ze niet te krijgen...Je kunt smeren wat je wil maar doe het maar wel...Dan heb je iig het idee dat je er zoveel mogelijk aan hebt gedaan als je kon. Heb hier advies opgevolgt en ben gewoon voor mezelf gaan smeren. Helaaaaas met 33 weken kwamen ze toch tevoorschijn.
het is onderhuids bindweefsel waar scheurtjes in komen, daar komt een olie of crème niet bij. Smeren is wel lekker om je buitenste huidlaag soepel te houden maar helpt niks voor striemen. Als je ouder bent, is je huid elastischer en krijg je minder snel striemen. Ik heb het volgehouden tot 40 weken en helaas kreeg ik toen wat kleine streepjes ad zijkant. Gelukkig schade beperkt gebleven
Hmm een vriendin is me te hulp geschoten met een smeerseltje voor zwangere vrouwen maar echt vertrouwen heb ik er niet in. Ach... Ik geef het maar een kans...
Ik heb nu de zwitsal mama buikcreme (eigenlijk gewoon omdat het zo lekker ruikt) maar ik heb heel veel goede verhalen over de bio oil gehoord dus ik denk dat ik binnenkort dat even ga halen. Ik heb nog niet echt een buikje en smeer nu eigenlijk alleen als ik onder de douche vandaan kom (om de dag), maar ik denk dat ik binnenkort wel ga beginnen met iedere dag smeren.