Eerste bevalling inleiding en heel snel... Tweede bevalling???

Discussie in 'De bevalling' gestart door puzzelstukje, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bij onze dochter van nu 2,5 ben ik destijds ingeleid.
    Ik had een vreselijke HG zwangerschap en kreeg ook nog zwangerschapsvergiftiging. Met 38+1 werd het tijd voor de bevalling want mijn lichaam was op.

Ze hebben me infuus gegeven en mijn vliezen gebroken. Alles werd in een keer heel heftig. Gelijk een enorme weeënstorm. Bleek dat ik na 45 minuten al persweeën had die ik toen nog even lag weg te puffen (poging doen tot). En toen ik eenmaal ging persen vloog ze eruit met 1 wee. Na welgeteld 1 uur was ze er dus.

Maar dat heeft me echt wel een trauma bezorgd. Het ging veel te snel, mijn lichaam was er niet klaar voor en ik wist niet waar ik het zoeken moest. Ook veel hechtingen nodig gehad. Hechten duurde langer dan de hele bevalling.

Nu word ik misschien weer ingeleid. Maar kan je alleen ingeleid worden door het breken van de vliezen of zijn er nog andere manieren?
    Bij stimulatie krijg ik nu sowieso niet, omdat ze het minder snel willen laten verlopen.

Ik hoop dat ik hier ervaringen van anderen kan lezen over inleidingen en dat het me misschien een beetje geruststeld.

2. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees graag mee, want zit met hetzelfde in m'n hoofd.
    Heb na die bevalling tijd het gevoel gehad dat ze dat infuus niet zo snel hadden moeten aansluiten en de weeën agv het breken van de vliezen hadden moeten afwachten.
    Nu het bijna weer zo ver is dat de bevalling in zicht komt twijfel ik aan mijn idee.
    Je hoort/leest zo vaak dat het pas echt hard gaat met de weeën nadat de vliezen zijn gebroken (zowel vliezen die van zichzelf breken als doorgeprikte vliezen), dat ik me nu afvraag of ze niet beter eerst het infuus kunnen aanzetten en daar de weeën van afwachten en pas bij de laatste paar cm ontsluiting die vliezen prikken..

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    weet niet of je er wat aan hebt want mijn eerste ging helemaal niet snel.

eerste om 7 uur s ochtends aan we weeopwekkers en vliezen gebroken ik had 1 cm ontsluiting. (39,4 weken)

probleem ik voelde geen weeen volgens de ctg had ik ze wel maar ik voelde niets. om het half uur de weeopwekkers omhoog.

12 uur daar was de eerste wee vanaf onegveer half 1 weet het niet precies meer een weeenstorm tot einde van de middag. einde middag welgeteld 6 cm ontsluiting. weeopwekkers iets naar beneden want werd helemaal gek van de weeen trok het echt niet meer.

7 uur nog steeds 6 cm. toen zakte de moed mij in de schoenen en heb ik gezegd dat ze me maar open moesten snijden, de gyb ging overleggen met zn collega's (heb hem even nageroepen dat mijn mening ook telde)

kwart over 7 prik met pethidine geen gesnij dus (vond ik erg jammer)
    21:00 uur nadat ik tussen de weeen door in slaap viel. had ik 9 cm ontsluiting. ik moest op mijn zij liggen en ze kwamen na een half uurtje terug

half 10 ze waren 4 minuten te laat ik was boos. en heb ze dat ook even duidelijk gemaakt. 9,5 cm ik mocht zachtjes meepersen

dus ik zei. nee!! ik heb geen 10 cm dus ik mag nog niet persen!!! ze hebben 3 keer moeten zeggen dat het wel mocht hihi.

uiteindelijk is mijn zoon om half 11 geboren na hulp van de pomp hij zat vast met zijn schouder.
    ik was helemaal kreupel en gekneusd van binnen heb er 4 weken last van gehad.

mijn dochter nog geen 2 jaar later weer ingeleid met 38,0.

sochtends rond half 9 zat het infuus pas ze konden niet prikken.
    heb 3 verschillenden uitgefoeterd voor prutsers nu moest ik met blauwe armen op de foto.

uurtje of 11 de eerste wee. deze weeen kwamen veel minder vaak dan die van mn zoontje maar god wat deden ze zeer.
    dit was echt niet te vergelijken met die weeen die ik bij hem had gehad. die kon ik ondanks de weeenstorm waar geen einde aan kwam tenminste nog wegpuffen.

bij deze weeen vergat ik gewoon helemaal wat ik moest doen zo ontzettend pijn deed het.

om half 4 had ik er schoon genoeg van. ik dacht doe mij maar zo'n lekker prikje. dus heb me suf gezeurd en uiteindelijk zeiden ze dat ik er 1tje zou krijgen.

bleek uiteindelijk een zoutoplossing te zijn.
    om kwart over 4 deden ze de warmte lamp aan en begonnen ze kleertjes te pakken.

ik zei nou je hebt zeker niks te doen een beetje vroeg of niet??

half 5 was mn dochter geboren.

dus hier ging de 2e sneller dan de eerste.
    maar het zegt helemaal niks.
    en zoals je zegt ze gaan nu geen weeopwekkers aanzetten dus zal je lichaam het zelf moeten doen. dus dan duurt het vast langer als bij de eerste.

zoek maar es op zp er zijn wel topics met bevallingsverhalen ook met inleiden daar staat heel veel in. en dan kom je oko verhalen tegen van vrouwen die met de eerste heel snel zijn bevallen en met een tweede of derde er juist heel lang over gedaan hgebben

Deel Deze Pagina