Hi dames, ik heb vandaag te horen gekregen dat baby nu echt is ingedaald. Ik heb de laatste dagen telkens vaker last van harde buiken of voorweeen hoe je t ook noemt. Betekent dit eigenlijk dat je eerder gaat bevallen of kan t zo nog 3 weken doorgaan? Ik krijg ook harde buiken als ik rustig op de bank hang, zeker eens per 2 uur en soms in een uur 3 of 4x. Hebben andere dames dit ook?
Ik lees even met je mee want ik heb dit ook!! Ik ben 36 weken zwanger en heb ook beet vaak een harde buik. En dan zomaar uit het niets dan ben ik niet eens druk geweest ofzo. Wel spannend nu het zo dichtbij komt hè?? Is dit je eerste??
Ja heel spannend en ja het is mijn eerste, is dit jouw eerste?? Ik heb ze nu ook overdag maar savonds helemaal vaak terwijl ik dan de hele avond op de bank hang!
Ik heb hier ook veel last van en ook juist op tijdstippen dat ik heerlijk rustig lig/hang op de bank. Denk niet dat dit invloed heeft op de bevalling al mag de beeb van mij wel wat eerder geboren worden.
ik heb dat gehad vanaf week 36 ongeveer.. afgelopen 2 weken regelmatig uren achter elkaar voorweeën, van het weekend zelfs 14 uur lang. het zegt helaas niets over of je eerder bevalt of niet! hopelijk zet het snel door
Ik ben bijna 36 weken (mijn tikker loopt niet helemaal goed) en heb dus juist (bijna) nooit harde buiken. Das ook wel weer gek of niet? Heel soms 's avonds in bed een paar kleine trekjes. Zou juist verwachten dat dat veel vaker zou zijn..
zinaa geniet er maar van dat je ze niet hebt hihi. het is echt geen pretje om hele dagen een paar keer per uur voorweeën te hebben...
Ja voor mij is het ook de eerste! Daarom vind ik het nu wel spannend worden. Vandaag ook bij de vk geweest en het gehad over de bevalling wanneer je moet bellen etc. Nou toen besefte ik helemaal hoe snel het nu gaat. Zoals ik van andere lees heeft het dus nog niet egt met de bevalling te maken. Volgens mij gaan weeën ook gepaard met harde buiken en pijn toch??
hoe echte weeën voelen weet ik niet, dit is voor mij ook de 1e de voorweeën zorgen wel voor verweking van de baarmoedermond dus dat is altijd mooi mee genomen.
He jammer nou hihi, ik hoopte dat dit betekende dat hij wat eerder komt, ze zei vandaag dat hij al 3500 gram ongeveer is, ik hoop niet dat hij te groot wordt auwwwww
Ik heb ook veel harde buiken, echt ook inderdaad als ik gewoon rustig op de bank zit. Kleine bleek op de echo al helemaal ingedaald. Maar volgens de verloskundige kan het ook nog weken duren allemaal.. Ze zei ook dat je voor de bevalling wel 10 harde buiken per uur kan hebben en dat dit dan ook vals alarm is, tot je echte weeen krijgt.. de harde buiken kunnen ook weer afzwakken, of doorzetten..
Ok, maar wat zullen ze dan bedoelen met: "gerommel" Vaak hoor je vrouwen zeggen dat ze voor de bevalling al wat gerommel in de buik hadden. Wat is dit gerommel dan he? Ach ja, geduldig afwachten dan maar...
Eng he soms dat het nu zo dichtbij komt, ik vind het sommige momenten echt zo eng! En andere momenten denk ik; laat het maar nu gebeuren!
dat gerommel zijn de harde buiken/voorweeën bij mij rommelt het al 3/4 weken en 2 keer een valse start gehad, dus ik hoop dat het binnenkort toch wel een keer goed door zet.
Ik heb hier al zo'n 4 weken last van, en de kleine ligt al vanaf 32 weken ingedaalt. Gisteren leek het even serieus te worden, maar nog steeds geen baby hoor hier. Alles is weer rustig, op menstruatiepijn en harde buiken na:x
ach ja dan moeten we toch eventjes geduld hebben he Pfff ik moest van de kraamvrouw met zo'n bedzeil die in mijn kraampakket zat slapen, maar ik weet niet of ik de enige nou ben; je zweet je een ongeluk met dat ding onder je laken! Jeetje he!
Ja dat heb ik ook. Ik heb alleen een groter zeil gekocht bij de thuiszorg. Die van het kraampakket zijn best aan de kleine kant. Ik heb daar over heen een groot badlaken gelegd en moet zeggen dat het zweten iets minder is geworden.
Die voorweeen zeggen niks over wanneer je gaat bevallen! Ik begon harde buiken te krijgen met 20 weken en rond 30 weken werd ik elke maand inwendig gecontroleerd omdat ik er zoveel had! Op 37 weken had ik om de 4 minuten een pijnlijnloze harde buik en ben uiteindelijk op 38.4 weken bevallen!
Ik heb een waterdichte molton gehaald, is een stuk fijner als zo'n zeiltje! Gewoon bij de Hema, wordt ook bij bedplassen gebruikt.