slaapmedicatie tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Musty, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wie o wie heeft slaapmediciatie gehad tijdens de zwangerschap

ik slaap zeer slecht tot niets door de BI
    hou ook inmiddels manlief snachts onbewust wakker

vandaag controle bij de gyn en die wilt me aan de slaapmedicatie hebben omdat ie t (in combo met andere zs klachten) niet zie gebeuren dat ik t eind ga halen

voor nu heb ik de medicatie afgewezen omdat ik al zoveel slik
    (voor epileptie, schildklier en b12) en t me niet helemaal lekker zit

nu moet ik over 2 wk weer terug komen en dan wilt ie me eigenlijk echt aan de medicatie hebben

wat zijn jullie ervaringen hadden jullie er daadwerkelijk iets aan of?
    en bijwerkingen?

2. s1986

s1986 Niet meer actief

Gister zei mn gyn dat ik ook wel slaaptabletten mag gaan gebruiken. Dit niet meer door mn bekken gelukkig maar tunnelsyndroom in mn polsen. Lig hele nachten wakker... Heb gezegd dit toch zo lang mogelijk uit te willen stellen! Hij zei dat het voor de kleine geen kwaad kon maar hij/zij krijgt er wel wat van binnen natuurlijk!

Sinds uk is ingedaald voel ik het snachts helemaal niet meer.

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    indalen zal hier nog wel even duren , ook zit de kleine erg hoog mompelde hij met meten en voelen

t is zon beetje het gevoel van kiezen uit 2 kwade :)

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Misschien kan je een lichte dosering proberen? Of een halve tablet nemen. Je (nacht)rust is toch wel belangrijk voor beide!

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Heb je al een homeopathisch middeltje geprobeerd? Ik heb Dormiplant en na een paar dagen slikken, werkte het bij mij goed.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ laravelk, na al mn ervaringen denk ik niet dat iets lichts even zal helpen ;)

ik wacht nu die 2 wk af en afgesproken met manlief dat ik akkoord ga met de medicatie maar alleen voor in t weekend zo lang mogelijk (dus 2 nachten)

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb slaapmedicatie gehad,

vanaf de 25 weken sliep ik niet meer door mijn ziekte,de zwangerschap, en de cholestase ....en met 35 weken was ik op... ik kon niet meer....

toen kreeg ik zware slaapmedicatie... maar die werkten voor geen meter :eek:

ik mocht ze ook maar max. 2 weken gebruiken...omdat het de hartslag van de baby zou beinvloeden, en de baby ook versuft zou raken en dus misschien niet zou kunnen huilen/drinken na de bevalling, dus met 37 weken zou ik dan ingeleid worden,

na een paar dagen weer op controle ging het helemaal niet goed, ik zou 3 dagen later ingeleid worden,

(uiteindelijk 1 dag van te voren spontaan bevallen :p)

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    Mejojo.... jeetje wat een ervaring, gelukkig de bevalling wel spontaan begonnen

ik ben in t weekend van sinterklaas opgenomen geweest en ik zou platgespoten voor zeker 12 uur....... om kwart voor 10 savonds heb ik aantal prikken gehad (ook in combo met epi) maar om 1 uur snachts was ik alweer klaarwakker.....

t is allemaal zo dubbel... ik ga t over 2 wk gewoon proberen een weekend kijken of ik er baat bij heb en anders houd het op

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik heb gister van de vk voor een paar dagen Lorazepam meegekregen, omdat even goed te kunnen slapen en uit te rusten voor de aankomende bevalling.
    Afgelopen nacht gebruikt en heeft weinig geholpen. Ik viel pas na 3 uur inslaap en toen weer ieder uur wakker.
    Ik ging het medicijn net even googelen en ik geloof niet dat ik het medicijn nog een keer ga gebruiken. Toch wel erg verslavend en het gebruik in combi met zwangerschap is niet goed onderzocht.

Deel Deze Pagina