kreeg je geen informatie folder? Daar staat echt alles in...en wanneer je moet bellen enzo...ook in de info folder van de kraamzorg staat uitgebreid wat je kunt verwachten...verdiep je erin en als je dan nog vragen hebt kun je die toch bij je vk neerleggen?
Wbt bevallingsplan; je kan hierin gewoon punten aangeven die je belangrijk vind. Het hoeft niet volgens plan te gaan, maar maakt het voor jezelf wel fijner. Mijn bevallingsplan is bijvoorbeeld:
Bedankt voor je bevallingsplan suus want aangezien ik ook een kz heb gehad de eerste keer zijn al jouw bovenstaande punten ook heel belangrijk voor mij. Vond het erg vervelend een schoon gewassen baby in kleertjes te krijgen. En ik wist pas achteraf dat ik dit vervelend vond. Al jouw punten zijn hier ook belangrijk dus nogmaals bedankt!
Als je al een eerste hebt gehad weet je een beetje wat er komen gaat en vooral wat er niet prettig was. Dan is zo een geboorteplan wel te doen omdat je er wat ervaring mee hebt maar ik weet totaal niet wat ik kan verwachten dus moet het maar afwachten. Kan wel in een beval plan zetten dat ik liever geen ks krijg maar ja.... Dat doen ze sowieso al niet voor de lol. Ik laat het dus allemaal op me af komen en bespreek van te voren wel et de verloskundige dat ik alleen pijnstilling wil als t echt nodig is. Verder ga ik het wel meemaken allemaal
ik vind hert normaal als de vk rond de 36 met je doorneemt wanneer je moet bellen e.d. dat zij daar ook zelf mee komen, bij een eerste is het allemaal zo nieuw en spannend.
Bij ons is de vk afgelopen week thuis geweest. Dat doen ze hier om dan rustig over de bevalling te praten, je bent dan in je eigen omgeving, en kan rustig vragen stellen. Ik heb dit als zeer prettig ervaren. Zou het bij je volgende bezoek gewoon aankaarten hoor. Gewoon je vragen stellen die je hebt, niks mis mee daar zijn ze voor.
Nou ik vind het wel raar meid. Je vk heeft jou gewoon netjes te informeren en te vertellen wat te doen en wanneer al is het je 100ste kind. Het is haar werk en ik vind haar erg laat. Bevallingsplan tja ik vind zo'n plan meer een werk van mensen die de regie niet uit handen willen/kunnen geven. Je bespreekt bij je vk toch ook wat je wel en niet wil neem ik aan.
Suusjuh Ik wil ook niet continue aan de ctg, lijkt me verschrikkelijk zeg. Om uren aan de ctg te moeten liggen als de beeb t prima maakt. Verder zegt mijn gyn iedere keer bij de volgende afspraak hebben we t over de bevalling alleen hij heeft het er nooit over en ik zit er iedere twee weken. Hahaha. Heb zelf een bevallingsplan en das gewoon iets voor mezelf. Zo dat ik van te voren weet wat ik wil en niet wil. Maar in het heetst van de strijd kunnen dingen anders lopen. In ieder geval Wil ik alleen mijn man erbij hebben. En bewegingsvrijheid hebben en lekker onder de douche kunnen!!! En geen tang !!!! Hahahaha Maarja you never know !
Ik vind het ook wel vreemd dat het nog niet ter sprake is gekomen bij je vk. Ook bij ons in het boekje staat wel netjes vermeld wanneer je moet bellen bij een eerste of tweede (derde, enz.) kindje, maar bij beide zwangerschappen is het rond de 36 weken ook gewoon door de vk nog aangegeven. Bij een tweede kindje kan de belafspraak ook nog afwijken i.v.m. de vorige bevalling. Er werd toen ook nog gevraagd of ik zelf nog wensen had of dingen die ik belangrijk vond. Het kan natuurlijk altijd anders lopen dan gepland, maar ze kunnen er wel zoveel mogelijk rekening mee houden.
Ik zou het ook gewoon zelf vragen. Wij zouden het gesprek bij 36 weken en 1 dag krijgen. Alleen besloot de kleine met precies 36 weken te komen. Dus we belden een beetje aan de late kant en moesten direct naar het ziekenhuis. Alles is prima gegaan hoor, maar het begin van de bevalling herkennen is totaal niet gelukt.