Ik heb sinds 2 dagen ineens menstruatiekrampen.. Vooral snachts, maar overdag komt het ook geregeld. Ze gaan niet altijd gepaard met harde buiken en duren vaak een minuutje. Ik heb zelf een idee dat het van het indalen zou kunnen komen, maar maak me toch een beetje zorgen. De kleine is al een aantal dagen een heel stuk rustiger dan normaal. Ik voel af en toe een enkel schopje.. normaal was ze echt heel druk en bewegelijk. Wat denken jullie? Indalen? Of toch even het spoednummer van de vk bellen. Voor bevallen is het namelijk nog te vroeg he.. Oh en trouwens, ik heb ze wel steeds vaker.. het worden er steeds meer zeg maar.
Het zouden indd indalingsweeën kunnen zijn.. Eigenlijk zou je even moeten gaan klokken, om de hoeveel minuten het komt.. Zolang het niet te pijnlijk is en ze niet om 3 á 5 minuten komen in 1 uur of 1.5 uur tijd dan zijn het geen egte weeën.. Ook kan je ff proberen 2 paracetamols in te nemen en ff te gaan douchen.. Vaak wanneer het geen egte weeën zijn, moet het afzakken na het douchen & de paracetamols.. En als je het egt niet vertrouwd, gewoon je VK bellen, beter een keer teveel gebeld dan niet.. want als er wel wat aan de gang is, kan je er maar beter vroeg bij zijn, aangezien je bijna 31 weken bent..
Ze komen niet regelmatig.. En het is ook niet zo dat ik bang ben dat ik nu ga bevallen ofzo. Maar ik weet niet of het goed is om die krampen te hebben als je 30 weken zwanger bent.. Las ergens dat je van indalingsweeen ook ontsluiting zou kunnen krijgen enzo.. Of dat misschien mijn baarmoederhals aan het inkorten is ofzo.. Ik ga vast veeel te ver met denken, maar maak me een beetje zorgen of het wel normaal is wat ik voel zeg maar!
Jah hoor, kan heel normaal zijn.. Denk indd dat het van het indalen is, als er geen regelmaat in zit, is het niet erg.. En over de ontsluiting, daar weet ik niks van, maar volgens mij niet, want ik heb tot nu toe nog geen ontsluiting & togg al aardig wat weken last van voorweeën.. Het is al wel week bij mij, maar nog geen ontsluiting.. En zelfs al zou je ontsluiting krijgen, dan kan het ook nog eens zo zijn dat het niet doorzet & je alsnog met bijv. 1 of 2 cm ontsluiting zo nog een paar weken rondloopt