sinds een paar dagen voel ik savond's als ik rustig op de bank zit wat gerommel alsof ik een scheetje moet laten (tsjah weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven) ben ik nou gek of is dit de baby al? hoe voelde het bij jou in het begin?
Hahaha denk dat je de baby voelt meis Eerst denk je inderdaad dat het lucht van je darmen is, daarna wordt het gevoel steeds duidelijker tot de kleine zo hard schopt dat je er maagzuur van krijgt.
Hier hetzelfde sinds twee dagen. Ik voel overigens de hele dag door mijn darmen, maar sinds twee dagen zit ik 's avonds relaxed op de bank tv te kijken en lijkt net of er onderin mijn buik (denk mijn darmen) wat lucht plopjes komen ofzo...kan het heel moeilijk omschrijven. kan niet zeggen dat ik het een prettig gevoel vind. (pijnlijk is het zeer zeker niet). Ik heb me ook al afgevraagt of dat nu de baby kan zijn, of toch mijn darmen?!
ja ik denk ook dat het je ukkie is Dat had ik ook hihi. Ik dacht eerst dat het een spastische darm was
Gezien je placenta voor ligt, zul je de schopjes nog minder hard voelen. Rond de 15e week voelde ik de schopjes erg goed en met de 20e week begon het maagzuur te komen door de schoppen die ik kreeg.. Mijn placenta ligt tegen mn rug aan dus ik voel alles erg goed wat de kleine doet. Het is een apart gevoel he als je de luchtbelletjes voelt haha net alsof je lucht teveel hebt in je darmen
ooh leuk, misschien heb ik het kleintje al wel gevoeld dus nu rommelt er niks. het is steeds s'avonds heb trouwens geen idee hoe mijn placenta ligt? iemand daar verstand van? foto staat wel in mijn album
Ik had precies hetzelfde! Ik dacht eerst ook dat het mijn darmen waren.....maar als ik nu terug denk wist ik eigenlijk ook wel dat het niet zo was.... Ik voelde wat licht gerommel, inderdaad net of er een scheet op komst is (raar uitleggen hè zoiets...) maar die scheet kwam nooit. Bij ongeveer 17 weken begon het bij mij met twijfelen. Pas vanaf week 21 was er geen twijfel meer.....nu voel ik mijn meisje steeds vaker en flinker bewegen. Ook bij mij ligt de placenta aan de voorzijde.....en mijn baarmoeder gekanteld waardoor ik helaas niet heeel veeel voel, maar ze is echt aanwezig. Haar vader kan af en toe ook meevoelen.... Waar je placenta ligt wordt duidelijk na een echo, je kunt dit navragen bij je volgende echo (waarschijnlijk 20 weken echo?).
Komt omdat je dan ontspannen zit/ligt, vaak let je er dan ook meer op. Later voel je het continue haha wordt nu af en toe tegen mn bureau aan geschopt door de kleine. Zelfs als ik even op de wc zit krijg ik een schop hahaha. Rustig slapen is er nu al niet meer bij iig. Ik vroeg het aan de verloskundige die de echo maakte hoe mn placenta lag, maar gezien ze met 20 weken nog erg hard op mn buik moest duwen om wat te zien *voor mn gevoel ging ze door mn rug heen naar buiten* toen zei ze dat hij tegen mn rug aan lag de placenta.
wat leuk om te lezen dat meer dit zo hebben ervaren! kan niet wachten tot vanavond haha bij de 12 weken echo (was toen 11 weken en 1 dag) moest ze ook wel hard drukken voor een mooi beeld (heb niet veel vetjes)
"t is toch de baby die ik sinds dinsdag voel. Vanmorgen weer een paar keer gevoeld en manlief legde zijn hand erop, duwde een beetje en ineens..daar was het plopje weer. Hij voelde dat het schopte, heel bijzonder! Wou dat toch nog even melden..