Ik ben a.s. maandag 37 weken en alles is zo goed als klaar. Heb ook haast in me kont omdat me pessarium afgelopen maandag is verwijderd en ik soms van die krampen krijg en denk van: ow zou het? Het kan dus ieder moment gebeuren. Gister nog wel me hele huia overhoop gehaald voor koningsdag en veel uitgezocht, weggegooid, schoongemaakt etc. Nu gelukkig ook vakantie samen met me meisje van 6. Afgelopen donderdag was ook mijn laatste schooldag en had nog even een toets van bedrijfsadministratie. Gelukkig gehaald met een 7,5 Na de bevalling met 39 weken (word ingeleid) zit ik na 2 weken ook alweer in de schoolbanken dus moet echt evwn goed bijtanken van de vakantie pffff
Heel herkenbaar, grote dingen waren hier al op tijd klaar maar er was nog een stapel klusjes die ik in de afgelopen maand verlof heb weggewerkt Op dit moment, met nog 10 dagen tot ud heb ik voor het eerst het gevoel dat er niets meer af moet . Ik kan nu lekker genieten van dat gevoel en nog wat laatste dingen freubelen. Nu heb ik al vanaf het begin het idee gehad dat ik toch pas in de eerste week van mei ga bevallen, dus de drive is daardoor ook wat minder. Had er natuurlijk naast kunnen zitten maar voorlopig heeft de baby geen zin om uit mijn buik te komen
Ik zei ook bijna iedereen Ik heb ook een hele snelle bevalling gehad (ongeveer 3 tot 4 uurtjes dat ik echt ongemak voelde) maar als nog alle tijd. Ik heb een lange aanlooptijd gehad met urenlang pauze er tussendoor. Het begon zaterdagavond 'erg mild te rommelen'. Stopte 's nachts omdat ik naar bed wilde, te moe was voor die onzin en het ging zondagavond (was 's middags nog even op controle in het ziekenhuis om te kijken of alles goed ging - toen had ik vijf centimeter ontsluiting & mocht ik weer naar huis) weer verder. Daarna ging het snel en was ik binnen no time aan de beurt. Om 22:30 in de auto gestapt naar het ziekenhuis en ongeveer 3,5 uur daarna werd hij geboren. Als het weer zo op die manier gaat, kan ik zelfs nog wel opnieuw behangen en beval ik als nog 'snel' Die eerste 5/6 centimeter heb ik nauwelijks last van gehad. Ik teken er direct voor nu bij de tweede keer.
Tas inpakken is op zich 10minuten werk. Dat kun je vanavond nig even doen voordat je gaat slapen. Kleertjes, ik zou 2 pakjes wassen en dan kun je de rest nog aan de kraamverzorgster overlaten. Heb je in ieder geval de eerste dag gered.
Tas inpakken kan in de tijd dat je een topic plaatst op zwangerschapspagina 😜 Sorry flauw haha
Ik zou de zenuwen krijgen! Haha.. Vorige keer met 38+1 bevallen en had het nog niet verwacht! Dus had nog niet alles gewassen. Alle kleertjes en hydros enzo wel. Maar nog wat ander spul als boxkleden niet. De kraam heeft dat toen even meegepakt Nu begin ik dus wat vroeger met wassen. Hihi.
Relax de baby heeft alleen jou in het begin nodig, geen strijk, laminaat of andere spullen. Wat rompers, luiers enzo zijn handig maar de rest komt. Ik kreeg met 37 weken plots hoge bloeddruk. Tot die tijd mega fit en ineens kon ik niks meer en mocht ik ingeleid worden. De babykaartjes hebben we op de 3de dag na de bevalling zelf ontworpen en online besteld. De rest zullen vrienden en familie allemaal bij helpen als het er nog niet is. Leg je erbij neer dat af is wat af komt en de rest komt vanzelf
Jullie hebben helemaal gelijk Na deze week zal het kamertje in ieder geval klaar zijn, we verven alles met waterbasis dus ook geen giftige dampen! Wassen is ondertussen heel ver klaar, nog wel wat strijk maar dat komt goed Komende week ook nog wat poetswerk doen samen met mn moedertje, en dan zal het wel goedkomen hihi
Ach het kan altijd erger. Afgelopen weekend is onze slaapkamer eindelijk wind en waterdicht gemaakt. Man luef heeft dit weekend de platen op de balken getimmerd en is nu druk bezig met isoleren de leiding van elektra en cv liggen erin maar nog niet aangesloten. Ik ben nu 35 weken en loop aardig wat te puffen. Heb wel door dat met iedere steek ml een tandje bij zet 😂 ik heb zelf dit weekend al de banen van glasvlies gesnrden. Vanaf morgenavond gaat mijn man het plaatwerk vast timmeren en eind van de week vullen waar nodig is. Ondertussen slaap ik op de babykamer man lief op zolder. Verre van ideaal gelukkig is de babykamer bijna zo goed als af en vandaag ben ik begonnen met wassen. De tas heb ik vorige week stukje bij beetje ingepakt. Ik blijf 5 dagen in het zkh na de bevalling. Maar toch is het best stressy
Hier is al weken alles klaar haha. Kleertjes liggen vanaf week 32 al gewassen en gestreken in de kast. Box staat klaar. Ik wilde gewoon zeker weten alles klaar hebben voor ik met verlof ga. Ik moet nog 1 weekje werken. Het enige dat ik nog moet doen is het bedje opmaken, flessen en spenen steriliseren, vluchtkoffer inpakken en zorgen dat de video en fotocamera leeg en opgeladen zijn. En het geeft me zoveel rust. Ik zou echt niet tegen die stress kunnen als er nog van alles gedaan moet worden
Nu 1 week verder, Behang is klaar en gesausd, laminaat ligt erin (alleen plinten nog). Geboortekaartje proefdruk in huis dus ook klaar. Commode is geverfd en de gewassen kleertjes/hydrofielen liggen erin. De kast gekocht en staat al in elkaar. Vluchttas voor mij en de baby staan klaar. Bed is besteld. Zo zie je maar dat er veel kan veranderen in een week. Nu vandaag nog de plinten leggen em morgen de gordijnrails en gordijnen hangen. Dan kunnen we volgende week zoontje en ons verhuizen van kamer. En dan alles lekker rustig inrichten. Heb nu ook lekker verlof dus ook meer zin om te doen en de nesteldrang slaat echt toe.
Jeetje wat een verschil in verhalen, de een kan het prima handelen om alles last minute te doen en de ander niet. Nou, ik ben nu bijna 35 weken en zit ook lekker te stressen. Het is onze eerste, ik ben een perfectionist en daar komt nog bij dat ik werkelijk alles zelf wil doen. Inclusief zelf dingen maken/verven, dat kan ik maar moeilijk aan iemand anders over laten 🙈 Maar ik moet werkelijk alles met mate doen ivm rug/bekken klachten. Ik klaag niet, want ik lig niet vastgekluisterd aan bed gelukkig. Maar jeetje wat is dat frustrerend af en toe. Ik zit sinds deze week in mijn verlof en zie dus werkelijk alles in huis wat nog moet gebeuren. En dat alles, wil ik natuurlijk zelluf doen! Niet handig met een al ingedaalde baby en bij teveel inspanning harde buiken. *zucht* toch maar weer proberen om rustig aan verder te gaan, zoals ik al eerder las van iemand: zolang de kleine maar een bedje en schone kleertjes heeft ben je al een heel eind. Vanmiddag de wasmachine maar eens lekker laten draaien 😊 Trouwens, strijken jullie echt alle kleertjes na het wassen??
Ik strijk niet. Alleen bloesjes of jurkjes die van een bepaalde stof zijn. Voor de rest vind ik het zonde van mijn tijd. Onze eigen kleding ook alleen bepaalde dingen. Hier hadden we de kamer al heel vroeg af, voor de 25 weken. Ook alles gewassen en in de kast. Ben blij toe want nu kan ik dus niks meer door medische dingen. Het enige wat ik nog moet doen is de vluchttas klaarmaken. Box opzetten doen we pas als de baby er is, de eerste dagen ligt ze toch alleen maar bij mij
Nou kan een advies geven. Ga niet lopen stressen. Stel alles niet uit. Ik zat op een maandag bij de gynaecoloog (35 weken ) en deze week gaan we het halen was het bericht. Ben blij dat ik "alles" voor elkaar had.. en na keizersnede ga je ook geen laminaat meer leggen.... Succes met voorbereidingen op een mooie babykamer 😊