Snif! Geen softijs en milkshakes meer..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nasan, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Vanmorgen de eerste echo en intake gehad. Daar werd verteld dat het afgeraden wordt om softijs en milkshakes te eten, dit omdat het vaak lang in de automaten zit en dus niet goed is. Er gaat geregeld een zwangerschap mis daardoor. Het is vergelijkbaar met toxoplasmose.
    Bummer!

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ok dat is nieuw voor me. Misschien hebben ze wel een punt zo in de winter, wordt er toch een stuk minder softijs gegeten. Maar bedrijven als de mac verkopen volgens mij zoveel ijs en milkshakes dat je daar gerust een ijsje kunt halen ;)

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Oh nou eerlijk gezegd nooit rekening mee gehouden, regelmatig met de kinderen een lekker softijsje gegeten

En in de zomer met warm weer gaat softijs echt wel snel hoor ik zou dus ook dit wetende gewoon softijs eten eerlijk gzegd

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb wel softijs gegeten tijdens m'n zwangerschap. Bij bijvoorbeeld McDonald's wordt het echt wel vaak genoeg ververst. Bij een cafetaria ergens achteraf zou ik het niet zo snel doen inderdaad. Ik vraag me af hoe de verloskundige erbij komt dat er geregeld een zwangerschap mis gaat daardoor. Lijkt me heel lastig om vast te stellen.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Idd gewoon naar de Mac gaan ;) Daar is de doorstroom zo groot, dat bacteriën geen kans maken ;)

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dit wist ik niet... Maar bij de Mac zal het wel loslopen hoor. In een McFlurry zit softijs toch? Dat is het enige wat ik wel eens eet.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij mijn weten wordt het niet alleen afgeraden vanwege de bacterievorming, maar ook vanwege de heftige ontsmettingsmiddelen die ze gebruiken voor dit type machines. Ik heb het in ieder geval links laten liggen.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Jeez... mag je überhaupt nog wel IETS.
    Ik vind het maar overtrokken allemaal.

9. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    bij de mac donalds gaat er zowel zomers als winters heel veel ijs en milkshakes doorheen. neem aan dat het daar wel wat mee valt. anders ben ik al lange tijd heel verkeerd bezig .

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat zei mijn gyn 8 jaar geleden al tegen mij en toen werd dat advies zelden gegeven, nu hoor ik het steeds meer. Ik zou het in elk geval niet nemen en op je vk vertrouwen.

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja, tegenwoordig mag je niets meer eten als je zwanger bent. Mn moeder at heel veel dingen wel en heeft toch drie gezonde kinderen. Aantal dingen kan ik goed begrijpen, maar ik ga echt geen ijsjes laten staan.

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Lekker dan, heb ik net een milkshake op, heb hier nog nooit van gehoord ook :/

Eerst is het groene thee en nu ijs en milkshakes....wat mag nog wel?

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik werd juist laatst door de gyn. geadviseerd om even beneden in het cafetaria een softijs te halen. Aangezien baby niet mee wilde werken en ik nog wel even moest wachten :D.

Ik hoor hier in ieder geval echt voor het eerst over. Kan er ook geen goed onderbouwde info online over vinden.
    Over welke bacterie gaat dit dan? Wat zijn de kansen?

14. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Hmmm kan nergens een goed uitgevoerd onderzoek hierover vinden. Zal wel los lopen hoor.
    Bijzonder dat er nog steeds kinderen in Afrika worden geboren als t voedsel in Nederland al zo gevaarlijk is.

15. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm ik heb net een heerlijke milkshake op!
    Vind het maar een beetje overtrokken allemaal. Dan kun je niks meer eten. En heb dit inderdaad nog nooit eerder gelezen. Zou me er niet zo druk om maken!

16. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Nog even en zwangere vrouwen moeten 9 maanden vasten.
    Ik let wel op wat ik eet, maar nog even en wij mogen niks meer. Ik denk dat elk soort voedsel,. wat je niet zelf bereid, bacteriën kunnen bevatten die niet goed zijn. Als je daar te veel over na gaat denken dan wordt je gek.
    Vertrouw op je eigen gevoel. Als jij denkt dat je iets wel of niet moet eten, dan moet je dat wel of niet doen. Tis waar je je zelf fijn bij voelt.

17. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen groen thee:$:$

Waarom mag dat dan niet ??

18. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een hele zomer op de milkshakes van de Mac geleefd. Wel alleen daar omdat de productie daar zo hoog ligt. Ik zou het inderdaad niet ergens achteraf kopen.

Wat betreft groene thee, daar is een onderzoek naar gedaan dat het een nadelig effect kan hebben op een ader naar het hart (even heeeeel kort samengevat) waardoor het vooral in het laatste trimester nadelige gevolgen kan hebben voor de baby.

Maar het lijkt wel of de lijst met dingen die niet mogen met de week langer wordt....

19. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik heb niet veel ijsjes tijdens mijn eerste zwangerschap gegeten. Misschien toch een beetje angst ofzo en nu heb ik helemaal geen zin in ijs/milkshakes.

Denk dat je best een ijsje kan eten bij de Mac/IKEA, maar een snackbar die nu weinig ijs verkoopt zou ik niet doen.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn moeder kreeg dit advies 35jr geleden al ;)

Deel Deze Pagina