Hallo allemaal, Ten eerste wil ik niet klagen, want alles gaat nog steeds prima. Maar ik wil wel vragen of iemand dit herkent. Vannacht kon ik niet meer echt op mijn zij draaien. Het voelde alsof mijn buik zo zwaar was, dat de zijkanten uit elkaar scheurde. In de loop van de nacht, werd het steeds erger, doordat je natuurlijk meer gaat draaien. Ik ben uiteindelijk maar opgestaan. Op de rug liggen, ging eigenlijk nog het beste, maar liefst met benen opgetrokken. Nu is het een moeilijk te omschrijven gevoel en ik vraag me af waar het vandaan komt. Mijn hele bovenbuik is beurs van binnen, alsof er een grote blauwe plek zit. Soms voelt het zelfs aan alsof er allemaal scheurtjes onder de huid zitten. Als ik al met 1 vinger erop duw, voel ik de pijn al. ( ga niet door de grond van de pijn hoor ) Maar de pijn voel ik ook, als de kleine beweegt en er dus langs schuift. Eerst dacht ik nog dat het mijn darmen waren die wat in de verdrukking zaten ( had gister wat moeite met de grote boodschap) Ik heb gisteravond veel last van harde buiken gehad en de kleine beweegt sinds enkele dagen enorm veel. Zo ook vannacht. Lijkt wel een soort van spierpijn. Maar zou dat kunnen door de harde buiken of bewegingen van de kleine? En moet ik hier wat mee ( Gyn bellen) of kan het tot morgen wachten, dan moet ik op controle? Ben benieuwd of nog iemand dit herkent.
lieverd kan je er niet mee helpen, maar wauw!!! 37 weken alweer. Wat vliegt die tijd toch! Ben heel erg benieuwd naar jullie wondertje Dat alles maar goed mag gaan strakjes xxx
Nou ik lees even met je mee, want herken je verhaal heel erg. Hier ook al 2 dagen harde buik en een beurs buik gevoel. Sinds vanmorgen ook nog eens pijnscheuten in mijn onderrug die komen en gaan. Liefs
ik lees ook mee.... heb sinds 2 dagen ook last van enorm gevoel van spierpijn en krampen en ook bij mij is de kleine heel erg druk...
haha grappig al die herkenning. Maar nog niemand die HET antwoord heeft..... Nu na het douchen geeft het wel iets verlichting in mijn buik, maar elke beweging van mij of de kleine dan is het er weer.
Ik heb het ziekenhuis gebeld en moet me om 2 uur melden bij de verloskamers en dan word ik nagekeken, zodra ik terug ben laat ik het weten!
hallo dames, zijn het misschien oefen of indalingsweeen???? die heb ik al 2 dagen gehad,alleen was het bij mij niet zo dat het de hele dag of nacht pijnlijk was. had dan wel een erg harde buik,de meeste pijn zat rechts,even een pijnlijke kramp,die door mijn rug en buik trok,en dan was het weg,dit een paar keer per dag en nacht. als de kleine bewoog was het wat gevoeliger....
herken het gevoel van de vorige zwangerschappen....en hier kwam het doordat kleintje constant hetzelfde lag.... en dus ook constant dezelfde plekken aan t trappen was..... het voelde idd blauw aan... alleen ik had het dus vooral links onderin mn buik...... (kleintjes lagen lang in stuit) vk adviseerde me toen, om express op mn andere zij te gaan liggen.. zodat kleintje ook wat zou draaien.... en dus niet meer de beurse plekken zou raken.... hier kwam het dus door de spruitjes...
ha ha hier weer 1 die het herkent maar geen antwoord weet. Ik heb op de bovenkant van mijn buik af en toe een hele pijnlijke plek . net of hij met z'n kont of voet van binnenuit zo hard aan het duwen is dat het op knappen staat. Staat dan zoveel spanning op. ik heb gelezen dat de bandenpijnen vooral aan de zijkant zitten en onder. En dat de weeen vooral in onderrug en van binnen voelt. De oefeningen van je baarmoeder moeten pijnloos zijn. Maar het drukkende gevoel is helemaal niet pijnloos. soms zo erg dat ik het liefste krom loop dan is het minder. alleen liggen helpt
Die harde buiken had ik al, maar ook sinds paar dagen gevoel alsof ik een blauwe plek heb als de kleine beweegt. Kom net bij de gyn vandaan en het schijnt te komen doordat de kleine te groot wordt. Je baarmoeder rekt wel wat mee maar niet meer helemaal zeg maar. Zijn advies was dan ook dat ik nog even moest volhouden en zodra de kleine eruit is zijn al deze klachten over, joh.
Ja die horen erbij op deze termijn. Op die manier oefend je lichaam alvast voor de weeen en de bevalling straks. Maar op het moment dat ze regelmatig komen en steeds even lang aanhouden moet je wel naar je gyn bellen! Wat vaak tegen harde buiken goed helpt is iets van een heet bad of een warme kruik tegen je buik, verder goed je rust pakken, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan!
Heb vandaag 2 uur in ziekenhuis doorgebracht en alles is helemaal gechecked en is niets aan de hand... als ik zo'n pijn blijf houden mag ik parasetamol nemen en als het erger word moet ik weer terug... dus het is even afwachten, maar met de kleine ging het in elk geval goed!!
Gelukkig Hinata, dat alles goed was. Ik maak me er ook niet echt zorgen om, maar het is alleen pijnlijk. Morgen moet ik naar de gyn en zal het hem ook nog eens vragen.