Dag meiden, Wie van jullie doet dit ook of heeft dit gedaan? Tijdens de icsi trajecten ben ik begeleid door mn acupuncturist. Zij prikte bepaalde punten aan om mn vruchtbaarheid te verbeteren en om alles goed in stand te houden. Nu tijdens de zwangerschap helpt ze mij ook met prikkeb voor mn bekkeninstabiliteit. Voor de bevalling gaat ze mij begeleiden ook doormiddel van prikken en ook door het plaatsen van kleurtjes op mn lijf. Het voordeel zal moeten zijn; - snellere ontsluiting - minder pijn tijdens de weeën - snellere persfase - minder kans op overtijd lopen. Ik weet natuurlijk nog niet of het mij ook gaat helpen. En ben daarom opzoek naar mensen die al wel ervaring hebben! Ben benieuwd
Beide keren gedaan. Vanaf week 36/37 gestart, geen idee of mijn bevallingen zonder anders zou zijn gelopen. De eerste ging (voor een eerste best wel vlot) met uiteindelijk 45 minuten persen. Heb 2 behandelingen gehad, dag na de tweede behandeling begonnen de weeën. De tweede bevalling duurde vanaf start weeën tot geboorte 4,5 uur, met 15 minuten persen. Prima bevalling. Heb de vrijdag een behandeling gehad, zelf met de drukpunten thuis ook aan de slag geweest en maandag bevallen. Nu ga ik het weer doen. Ik heb er alle vertrouwen in, al heb ik natuurlijk geen ervaring zonder deze behandelingen.
Oh wauw! Dan ben je ook mooi optijd bevallen dus? Ik heb zelf wel een heftige zwangerschap en helemaal nu op het einde voel ik me vreselijk en zou ik stiekem wel willen dat t voorbij is. Ik begin volgende week donderdag dan ben ik 36.2. Ik zou het stiekem niet erg vinden als hij zich met 37 weken meld. Kun je die drukpunten zelf vervolgens doen of is het slim als ik even iemand meeneem dat dat persoon het daarna kan doen?? Bedankt voor je reactie! Super!
Ik ben de eerste keer met 39+4 bevallen en de tweede keer met precies 38 weken. Prima op tijd dus. Hoop deze keer ook met 38/39 weken te bevallen. Liever niet veel eerder want ik wil graag thuis bevallen als het kan, maar dat kan vanaf 37 weken. Denk dat ik met 36 weken wil starten om er zeker van te zijn dat het voldoende effect heeft. Er zijn drukpunten die je zelf kunt doen. Maar t kan geen kwaad om je partner mee te nemen, dan kan hij het eventueel ook doen. Ik kon nog bij mijn enkels (vlak erboven zit een drukpunt) en sleutelbeen kan ook zelf maar wel makkelijk als je partner dat ook kan.
Wat fijn dat jij er zulke goede ervaringen mee hebt zeg! Hopelijk werkt het hier ook goed. Lijkt me inderdaad makkelijker als mn man of bijv moeder even mee gaat en dat zij t aan mn man laat zien. Ik heb echt bizar veel pijn en kan amper fatsoenlijk bewegen dus vooral die bij mn enkels zal een uitdaging worden haha. Super! Dankjewel!
Bij de 1e alleen 1x vlak voor de bevalling gedaan. Dit om ervoor te zorgen dat ik meer rust zou hebben. Meer ontspannen. Maar het heeft niet echt geholpen. Een vriendin van me heeft er enorm veel baat bij.
Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan. Zelf thuis de drukpunten prikkelen kan echt wel helpen ook volgens mij. Vorige keer ook meer gedaan dan de eerste zwangerschap en uiteindelijk maar 1 behandeling gehad dus. Alleen niet te enthousiast masseren als je geen kerstkindje wilt , haha! Succes voor donderdag en ik vind t wel leuk om tzt je bevalverhaal te lezen .
Haha ik ben echt zo benieuwd of het zo goed werkt Ik neem mn man mee zodat hij die drukpunten kan gaan doen. En hij mag vanaf volgende week dinsdag komen alleen das wel echt tussen kerst en oud en nieuw. Dus voor hem zou het fijn zijn om nog even te wachten denk ik. Wel voel ik me beter sinds gisteren. Veel minder pijn en kan redelijk nornaal mn ding doen. Dat zorgt er wel voor dat ik weer wat meer geduld heb. En je leest hem denk ik vanzelf!
En en en ? Hoe gaat het nu? Al meerdere behandelingen gehad of wellicht zelfs al bevallen ? Benieuwd hoe de acupunctuur bevallen is, leuk woord in deze context .
Hij zit er nog in haha. Twee weken terug op woensdag de eerste behandeling gehad. En ook begonnen met het masseren van mn dikke teen. Die middag begonnen mn voorweeen wel heftiger te worden. En dat zijn ze nog maar de gebeurd helemaal niks.. echt enorm balen. Vorige week niet behandeld wegens vakantie. Morgen ga ik weer heen. Ik wil echt zooo graag dat het door zet. Ii ben zo onwijs moe en kapot..
Oh wat jammer Bubblez, snap goed dat je graag wilt dat hij komt nu. Bij de eerste heeft het mij ook twee behandelingen gekost hoor, bij een eerste bevallen de meeste vrouwen vaak later, bij een tweede of derde heb je vaak al wat ontsluiting al zegt dat ook niet altijd alles. En dan jammer dat de vakantie er tussen zat, dan kun je ook niet elke week. Hopelijk komt het na de volgende behandeling op gang en heb je je kleine snel gezond in je armen.
Bij een eerste ook na twee keer haha? Vandaag dus weer heen.. ik hoop ook dat t doorzet ik ben helemaal gesloopt. Nachtje ziekenhuis nog gehad vrijdag en daar ook al besproken dat ze na 39 weken gaan kijken hoe ze kunnen helpen en dat ik sowieso niet over de 40 ga. Ik hoop dat het lekker uit zichzelf op komt. Maar de gedachte dat alle pijn en noem het maar nog hooguit twee weken duurt vind ik een grote geruststelling. Ze denken ook wel dat het uit zichzelf op komt omdat het al een poos zo rommelt en doet. Nu moet het rommelen nog even doorzetten 😊😊
Ja de eerste bevalling begon een dag na de tweede behandeling!!! Dus ik hoop het voor je! Wel zo fijn dat ze na 39 weken al willen kijken wat ze kunnen doen. Maar nog mooier als je gewoon deze week nog bevalt!! Succes!!!
Zo behandeling gehad. Het zag er allemaal goed uit dus ze wou geen nieuwe afspraak maken haha. Als hij er maandag nog is dan moest ik even bellen, kon ik gelijk komen. Het blijft lekker rommelen. Dus ga nu even slapen en hopen dat het flink gaat rommelen. Ik ben er zo aan toe om mn ventje te zien! Ik laat het weten 😊😊
Haha top ! Ik ben erg benieuwd en ga voor je duimen ... Lekker je drukpunten masseren of laten masseren dat mag onbeperkt (althans van mijn acupuncturiste). Ik had vrijdagochtend de behandeling gehad en 's nachts rond 5 uur de eerste weeen, toen zaterdagmiddag om 15 uur gestript op 2cm ontsluiting en daarna ging het harder. Om 20 uur 's avonds naar het ziekenhuis gegaan, kreeg aldaar een weëenstorm en heb toen een epiduraal gekregen, na 45 minuten persen is onze oudste dochter om 2.30 zaterdag op zondag geboren. In vergelijk met de tweede was de eerste bevalling wel 'lang' soort van, maar zo heb ik het echt niet ervaren. Voor het strippen die zaterdag nog boodschappen gedaan en wilde ik eigenlijk nog naar de Ikea in Amersfoort (uurtje rijden) maar dat zag mijn vriend niet zitten . Haha ... Tot de weëenstorm was alles prima op te vangen eigenlijk. Daarna was de epiduraal de hemel . De tweede bevalling had ik de eerste wee (die moest ik meteen wegpuffen) om 18 uur en 4,5 uur later was mijn jongste dochter er. Geen tijd voor verdoving van welke soort dan ook. Maar ook die bevalling is me qua pijn heel erg mee gevallen. Geloof dat de acupunctuur me ook wel geholpen heeft qua mindset. Daar heeft ze ook geprikt hoor op een 'rust'punt. Anyhow, ik hoor het wel ... Nogmaals succes !
Pfoe nou ik denk niet dat t hier hielp.. anders zou ik namelijk niet weten hoeveel pijn ik dan had gehad 😂😂😂 Korte versie; Weeën begonnen om 4 uur ongeveer. 5 uur 1 cm. 9 uur 1.5 cm. 10 uur 4 cm en vliezen gebroken waar poep in zat. Toen ruggenprik die maar hielp tot 6 cm en hoe hoog ze hem ook deden, niks hielp.. dus balen. Van 6 tot 10 zelf ip moeten vangen terwijl ze zo snel (vanaf t begin al) kwamen dat ik de ene nog niet kwijt was of de volgende begon.. en toen moest ik op mn zij de pers weeën weg puffen want zn hartslag herstelde amper door de weeën. En vanaf 2 uur mocht ik persen op mn zij. Laatste stuk op mn rug en in 51 minuten persen was hij er 💙 Ik vond het echt bizar heftig.. ik had ook een tens apparaat welke ik voor de eerste 1.5 cm al op vok vermogen boost had staan. Ik vond het echt amper te doen..
Wel allereerst gefelicteerd met je zoontje 😃🎉!!! Hij is er dan eindelijk ... Wel teleurstellend dat de acupunctuur niets gedaan lijkt te hebben zeg, zware bevalling zo. Met ook een epiduraal die niet naar behoren heeft gewerkt zo te lezen. Dat verschilt idd ook wel vaak hoor ... ik heb het heel fijn gevonden de eerste bevalling. Maar de tweede was ook zonder pijnstilling soort van goed te doen. Het blijft hels pijnlijk maar er was geen tijd om na te denken. Hoe is het nu met je/jullie? Hopelijk mogen jullie snel naar huis en genieten van de kraamtijd!
Dankjewel!! Nou het bizarre.. hij werkte echt wel.. maar de weeen waren zo bizar heftig en snel dat het er niet tegenop kon.. ziekenhuis heeft hem zelfs volledig open laten staan tijdens de persweeen.. terwijl dat dus niet normaal is. En ja niet geholpen.. helaas.. Hopelijk bij jou wel!!!