Hoi Inaya, De hele zwangerschap is mij bloeddruk prima geweest elke keer 120/70 of 110/60 maar werd een paar weken geleden niet lekker en naar nu blijkt komt dit door schommelingen in mijn bloeddruk. Deze is op sommige momenten dus heel laag, het vervelende is dat er niets aan gedaan kan worden en je de hele dag het idee hebt dat je flauw kan vallen. Ik doe dus niets meer alleen buitenshuis en binnen moet ik eraan denken om veel rust te nemen. Hopelijk is het straks allemaal weer over want ben er verder niet mee bekend.
Sunshine en andere nieuwe dames willen jullie de onderstaande gegevens even noteren?! Dit kan gewoon onderaan met je naam erbij en dan zal ik het met de juiste opmaak in de lijst zetten, als je dat zelf kan is dat ook goed natuurlijk! leeftijd: 31 hoeveelste kind:2e kind geslacht:meisje uitgerekende datum: 24 januari plaats bevalling: ziekenhuis borstvoeding of flesvoeding poging tot BV Ben net weer helemaal goed gekeurd bij de vlos in het ziekenhuis. Ons meisje had nog erg veel plezier in de buik Nog meer dan genoeg vruchtwater. Pff durf nu bijna alleen de deur niet meer uit. (doe het nog wel hoor) Straks breken mijn vliezen nog in de supermarkt o.i.d. haha. Bij mijn dochter zijn ook als eerste de vliezen gebroken. Maar het lijkt me vreselijk als het niet thuis gebeurt. Volgende afspraak staat voor volgende week. Als de baby dan nog niet geboren is, gaan ze een poging doen om te strippen. Had vandaag alleen nog een vlos die vroeg of ik niet nog een keer mijn suiker moest laten prikken. Al vanaf 34 weken hoor ik dat de baby erg groot is... Met 24 weken suiker laten prikken. Alles ok. Ja, het had eigenlijk met 37 weken al gemoeten. Ja, wat heeft het nu dan nog voor zin? baby is nu toch al groot..
Voor een tv-pilot is Blazhoffski (bekend van Hello Goodbye) op zoek naar leuke (hoog) zwangere vrouwen. Wil je meer weten? Stuur dan een mailtje naar: daisy@blazhoffski.nl
@pippie welkom! He meiden, ben net terug van de gyn. Even een echo gehad, en we hebben een mooi gemiddeld kindje zeker niet groot dus das fijn! Bloeddruk was gelukkig weer iets gezakt, maar vanwege de symptomen toch urine afgenomen voor te checken op eiwitten en bloed afgenomen om te kijken of me lever e.d nog goed werkt. Morgen bellen ze met de uitslag. Verwacht zelf dat alles goed is maar dan zijn we toch weer even herustgesteld he! hoe is t hier?
Juffie; fijn dat je weer goedgekeurd bent maar komt ze dan ook een beetje laat mee met dat prikken Laten ze je wel overtijd lopen met een groot kindje? Kly; nou hopen dat de uitslag goed is laat je het ff weten? Ook hier weer goedgekeurd door de vk. Kindje is wel wat gedaald maar ligt nog niet helemaal vast. De vk kon de beeb weer uit het bekken halen. Jammer, nu dus toch weer het advies mee dat mocht de bevalling beginnen met het breken van de vliezen dat ik dan moet gaan liggen.. Nou dat doen we dan maar
He meid! Natuurlijk laat ik iets weten fijn dat alles goed was bij de vk! En idd dan maar gaan liggen hihi komt vast goed! Xx
Dames waar gaan jullie in bevallen?? Ik heb niet echt een nachthemd ofzo.. Heb nu een lang t shirt in de vluchttas zitten, gewoon een simpel grijs lang t shirt (van de lady sting). Ik heb er ook nog een pyama inzitten en een 'huispak' om weer in naar huis te gaan.. Hebben de dames die al eens eerder bevallen zijn misschien nog tips voor in de vluchttas? En voor de bevalling zelf?? Dat horen wij 'leken' natuurlijk graag!!
Ik zou nog wel even een nachthemd regelen. Na mijn eerste twee bevallingen moest ik nog een paar dagen in het zkh blijven en had een catheter. Dan kan je geen broek aan. Lig je toch wat lekkerder in een nachthemd.
Zo weer even bij gelezen en er zijn een hoop nieuwe dames bijgekomen. Ook van mijn kant welkom allemaal. Hier ook een drukke dag gehad ben maar is begonnen met een tas in te pakken. Is toch wel zo makkelijk voor dinsdag. Wat ik er allemaal in stop is shampo & creme spoeling, douchegel, tandeborstel, tandpasta, parfum, borstel, iets om in te slapen, makkelijke kleding om aan te doen om naar huis te gaan en natuurlijk babykleertjes rompertje, jasje en mutsje. Schoon ondergoed heb ik deze keer niet bij want je hebt van die "net" onderbroekjes en die hebben geen naden die zijn wel fijn. Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn. Voor het lijstje ik krijg een meisje en ga hopelijk weer bv geven.
qua vluchttas, ik heb dit keer veel minder bij haha, mocht het nodig zijn is manlief zo op en neer geweest dus eigenlijk alleen -kleertjes beeb (alles 2x) -omslagdoek -jasje -luiers+doekjes -pyjama voor mij voor na de bevalling -big shirt mocht ik katheter inhebben/houden na ruggenprik -labello -dextro -deo,haarborstel+stiekje, tandeborstel, kleintjes shampoo zeep enz past allemaal in de babytas van het kruidvat owja, een plastic zak om de kleding die vies is geworden mee terug naar huis te nemen
Bij mij zit er 2x kleertjes baby in een omslagdoek 2 wijde shirts van vriendlief die die nooit meer aandoet, een net nachthemd voor na t douchen, shampoo cremespoeling douchegel deo een tut (geen idee of t nodig is haha) en ondergoed voor mezelf in. En bedankt dames jullie laten me realiseren dat ik geen joggingpak heb ingepakt voor na huis! Ga ik gelijk even doen hihi
Newmama vervelend zeg, lijkt me inderdaad verstandig om niets meer te ondernemen, lekker je rust nemen! Kly fijn dat het zo goed is gegaan, hopelijk goede uitslagen morgen. Inge, bij mij ligt hij ook nog niet helemaal vast. Maar heb niet het advies gekregen te gaan liggen als de vliezen breken. Of is dat om een andere reden? Waarschijnlijk houden ze me wat langer vast in het ZKH, dus heb mijn vluchttas ook wat uitgebreider in moeten pakken: meerdere slaapsetjes, voedingsbhs, ondergoed, sloffen, sokken, verzorgingsspulletjes, makkelijke kleding voor naar huis, bevalplan, fototoestel, batterijlader. En voor de baby ook meerdere kledingsetjes. En ik kreeg ook de handige tip van de verpleegkundige om een extra truitje/Tshirt voor manlief mee te nemen ivm (bloed) sporen. Ook kan het zijn dat de bevalling wat aan de lange kant is en hij ook toe is aan verfrissing
Goede morgen dames, zo lekker bijgelezen. Mag ik ook op de lijst? Loes1980-31 jaar-2e kind-meisje-uitgerekend 8-2-2012-ziekenhuis-borstvoeding Hebben jullie nou ook zo'n moeite om het rustiger aan te doen?? Ik wel. Ik wordt soms wakker en heb dan geen plannen die dag. Dan heb ik het gevoel dat mijn leven op hold staat. Enkel in de teken van wachten op de bevalling. Ik blijf maar zoeken om iets te doen, wordt echt niet vrolijk van luieren. Wordt vaak ook niet goed van mijzelf Zal vast ook wel aan de hormonen liggen hoor. Andere dagen voel ik me weer . Zeker als ik iets te doen heb, bijv. langs mijn mama of vriendinnen, iets ondernemen met mijn zoon ofzo, als ik lekker in mijn huishouden bezig ben geweest (maar eer ik de moed heb opgepakt om te beginnen) Maar tegelijkertijd ben ik moe en kom ik moeilijk uit de voeten. Dus wat ik wil en wat ik kan zijn 2 totaal verschillende dingen. AHhhhhhhhhhh die laatste loodjes ook Maar ik blij erbij, zwanger zijn is een wonder, en ik mag dan eigenlijk niet klagen, maar moet gelukkig en dankbaar zijn. (ik zou alleen dankbaarder zijn als ze snel kwam)
@loes ohh heel herkenbaar! Als ik niks te doen heb ga ik echt van alles zoeken. En iedereen zegt maar pak je rust nou maar k ben zo onderhand wel uitgerust haha! En als ik niks te doen heb ga ik zitten piekeren en mezelf heel zielig vinden omdat t zo zwaar word enzo haha! Maar we zijn dankbaar fat we uberhaupt een wondertje bij ons dragen al kan ik niet wachten tot ie er is haha! Nog plannen vandaag meiden?
Ik zou het niet beter kunnen schrijven Weet je wat het ook is......... Aan de ene kant zegt mijn moeder.... Je moet je rust pakken, je voorberieden op de bevalling enz enz (hoe ik dat moet doen/ wat ik me daarbij moet voorstellen ) maar aan de andere kant zegt ze: het is geen ziekte hoor. Het is juist iets heel gezonds (al voelt dat hier soms niet altijd zo ) Maar als ik gezond en niet ziek bent, waarom rust pakken enz. Het is zoooooo tegenstrijdig (ik heb verder wel een geweldig lieve moeder by the way)
Inaya; bij mij zegt de vk dat omdat de baby nog omhoog kan komen. Die ligt nu wel wat ingedaald, maar omdat ie nog niet vast ligt is er de kans dat de beeb weer omhoog komt. Mocht dat gebeuren en de vliezen breken, dan verlies ik veel vruchtwater en is er de kans dat de navelstreng onder het hoofdje van de beeb komt en dus afgekneld wordt. Normaal gesproken als de beeb helemaal ingedaald is en vast ligt kan dat dus niet... Dus ik ga voor de zekerheid toch maar liggen dan! Nou mijn vluchttas bevat ongeveer alles wel wat jullie opnoemen. Een nachthemd ga ik nog even halen en ik heb geen extra setjes voor nezelf bij, mochten we langer moeten blijven dan heb ik vast wel wat lieve familie die even op en neer rijd Pff vandaag wordt echt een saaie dag.. Heb dat gevoel ook hoor loes! Ik heb gisteren het huis alweer gepoetst en de was gedaan dus dat kan ik niet meer doen.. Heb geen afspraken gemaakt en mn vriend heeft mijn auto mee. Kortom; ik KAN niet eens iets gaan doen wordt dus verplicht de bank op haha... gelukkig wordt mn vriends auto morgen verkocht en gaan we zaterdag voor een nieuwe kijken, is dat probleem iig opgelost
Ik heb in het forum zwangerschap volgens mij...een topic over de vluchtkoffertje geopend een tijdje geleden. Ik vond het inderdaad wel nuttig om van andere te horen wat ze nodig hadden. Die van die plastic tas vind ik ook wel heel goed! Nooit bij nagedacht, maar in mn sporttas heb ik ook altijd een plastic tas voor de vuilewas dus het is wel logisch. Ook hadden ze het over dextro energie en eten en drinken voor je man. En misschien een flesje drinken wat je zelf graag lust. Labello, omdat je droge lippen krijgt van het puffen en ga zo maar door. Heel handig dus...
hey dames, Hier nog geen vluchttas gemaakt, oeps! verder is mannetje vandaag jarig. Alle nieuwe dames die de gegevens hebben neer gezet, ik ga het allemaal nog in het lijstje zetten. Promis! Maar nu even niet. Kom alleen even snel kijken of er al nieuwe beebjes zijn. Spreek jullie snel weer!
loes en kly ik herken dat zeker weten dat je heel veel wilt, maar weinig meer kan, omdat je te moe bent of omdat het tever lopen is. Mijn zus vroeg ook of ik naar haar toe kwam vandaag, maar dat is 3 kwartier rijden. Ik heb daar gewoon geen puf meer voor...Ik vind op dit moment autorijden helemaal niet leuk en het zit niet lekker...dus nu komt ze naar mij gelukkig! Mijn man grapte...."Als het na je bevalling maar weer over is hoor!" Ben een beetje een kluizenaar geworden...hihihi... Ik ga er vanuit dat het wel weer over gaat...
Inge THX goed om te weten, dat hebben ze mij niet verteld in het zkh. Ooooh meiden heb vandaag ook echt een boring dag. Auto staat voor de deur, kan nog alle kanten uit, maar heb zooo geen zin klaag klaag !!!