Lieve allemaal! Maandag 11 voor 1 op 11 juni (uitgerekende datum) zijn wij trotse ouders geworden van Maysem! 7 Uur weeën, 2.5 uur persweeën en uiteindelijk met de hulp van vacuümpomp geboren. Was heftig, maar dames die nog moeten: alle cliches dat je alles (pijn!) vergeet zodra je je baby op je buik hebt na de bevalling zijn allemaal waar! 3675 gr en 53 cm. Wat een groot geluk. Wat een wonder. Ik ben weer out, ga weer even naar haar kijken xxx ps Oh ja, een ander cliche is ook weer waar: je weet wanneer je een wee hebt. Weet je het niet? Dan heb je waarschijnlijk gewoon indalingsweeën of harde buiken. Weeën zijn echt weeën. Bij mij is het trouwens begonnen met weeën (zaterdag avond 18.00 (ja inderdaad, NL voetbalde eerste wedstrijd). Had er toen twee in het uur. Die nacht heerlijk geslapen, werd wel steeds wakker van die wee, maar viel direct als een blok in slaap. Half vijf bed uit. Kreeg ze toen vaker in het uur. Vanaf 12.45 kreeg ik ze meteen elke vijf minuten en vanaf een uur of 14 om de 2-3 min. 15.00 uur 3 cm ontsluiting. Toen naar geboortehuis gegaan. 19.00 uur 6 cm ontsluiting. Toen brak vruchtwater. Daar had ze helaas in gepoept en werd het dus medisch en werd ik gereden naar verloskamers ziekenhuis. Heel snel 8 cm. En vanaf toen heb ik het allemaal niet meer zo gevolgd. Ga de foto's ook nog even terug kijken. Het ging (achteraf) allemaal in een roes. Herinner me alleen de persweeën. Ik vond ze niet zo fijn zoals je veel hoort, omdat je dan mee mag persen. Viel me enorm tegen, terwijl weeën prima op te vangen waren met concentratie en ademhaling. Nou, nu ga ik echt! kus en succes voor alle dames die nog moeten! Komt helemaal goed meiden! Jullie kunnen het!
Gefeliciteerd Moielle! Keurig gedaan zo op de uitgerekende datum! Geniet van deze tijd en van elkaar!
Proficiat Moielle!! Precies op de uitgerekende datum, super!! Hier nog geen beeb, ze lijkt inderdaad een mamaplakkert te zijn, Kapedi We hebben heel wat uurtjes in het ziekenhuis doorgebracht vandaag. We hadden afspraak voor ctg, echo en bij de gynaecoloog, maar het was megadruk en het sloot allemaal niet echt op elkaar aan. Uiteindelijk van 10 tot 15 u daar geweest, maar.... alles was ok en dat is het belangrijkst. Vrijdag heb ik nog een afspraak bij de vk, voor strippen als het mogelijk is. Zondagochtend nog een ctg in `t ziekenhuis en dinsdag of woensdag wordt ik ingeleid. Maar ik hoop dat ze zich uit zichzelf voor die tijd meldt... Ik hou jullie op de hoogte Fijne avond allemaal!!!
@Jomidi en Moielle, allebei van harte gefeliciteerd! Lekker genieten nu! @Bloemen, ja dat is ook echt weer wat voor mij, ik koop ze nooit maar wou nu eens wat gezelligheid in huis, en dan koop ik wel weer zo'n bos Had alleen echt geen puf meer om nog weer terug te gaan, dus nu een klein bosje op tafel @Jamie, fijn dat alle afspraken in ieder geval al staan. Hoop natuurlijk wel dat je meisje zich zelf gaat melden! @Hier, weer bagger geslapen, hoop dat het vannacht beter gaat. Vanochtend bij de vk geweest, alles goed bloeddruk wel een stuk hoger dan de vorige keer (nu 140/74, vorige weer 108/67) en nog steeds een 'zeer contractieve buik'. Er gebeurt dus nog steeds veel in mijn lichaam maar net niet genoeg om door te zetten. Afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Als ik dit weekend nog niet ben bevallen wordt ik maandag gebeld of ik tussendoor kan komen voor inwendig onderzoek en om te strippen en anders gebeurt dat donderdag. Zet het strippen niks in gang, dan gaan we vrijdag naar het ziekenhuis voor controle, CTG en een echo en eventueel maken van een afspraak voor inleiden. Hopen dat de kleine man dus wel snel komt. Zou het wel mooi vinden als hij op de uitgerekende datum komt (vrijdag), dan zijn mijn vriend en ik ook 2 jaar officieel samen
Hey meiden, Ik zou graag meekletsen in dit topic. Ben bijna 37 weken zwanger dus ook bijna op weg naar de laatste loodjes. Ik ben 30 jaar en zwanger van mijn tweede kindje... Vind het nu toch wel heel erg spannend weer worden allemaal. (vooral de bevalling in het vooruitzicht)
Hier een berichtje vanuit het ziekenhuis, nog geen kleine. Had weer voor de zoveelste keer een slechte dag gelukkig knapte ik na het avondmaal op. Maar had nog wat zorgen omdat die kleine zich nog helemaal niet gemeld had dus toch maar ff gebeld. Toen doorgestuurd voor city en echo, ze hebben gelijk ook bloed afgenomen omdat mijn bloeddruk weer wat hoger was en ik me steeds zo beroerd voel, gelukkig is dat in orde. De echo was ook in orde alleen de ctg niet en moet daarom blijven, gelukkig is ie nu even los gekoppeld maar vannacht willen ze weer kijken, eventueel word ik morgen ingeleid. Ik hoop zelf dat ik gewoon naar huis mag en de bevalling spontaan begint... Eerst maar wat proberen te slapen, kleine is nu gelukkig weer actief dus hoop dat het allemaal meevalt!
@Jamie; Hoop het ook voor je , mijn duimen draaien @Misssoll; succes en sterkte @Hier; de 40 weken wave en alles rustig. Kom vanmiddag nog wel even checken.
Goedemorgen allemaal Ik meld me ook weer eens even, alweer een tijdje geleden. Allereerst alle nieuwe moeders gefeliciteerd! Er zijn gelukkig heel wat kids geboren. Hier nog niet helaas. Had wel veel voorweeen dacht ik maar dat bleek een blaasontsteking te zijn.... Verder veel controles gehad in het zh vanwege veel te hoge bloeddruk en misselijkheid. Dat is inmiddels onder controle. Wel heb ik al een afspraak staan voor inleiden voor as woensdag dmv balloncatheter, want het zat nog potdicht. Als ik dan ontsluiting heb, kunnen ze mijn vliezen breken en evt nog aan weeenopwekkers. Heeft iemand ervaring hiermee?
Hier is alles weer rustig! Ben weer lekker thuis even lekker aan het bijkomen. Vanmorgen om half 10 kregen we eindelijk groen licht om naar huis te gaan. Gisteravond laat waren de ctg's niet goed en hebben ze zelf gesproken om een KS te doen, ik ben hier wel heel erg van geschrokken. Uiteindelijk na echt een hele tijd aan ctg te hebben gelegen en 2 echo's werd het wat beter en voelde ik weer wat leven in de brouwerij, ze hebben echt heel lang staan twijfelen of ze in moesten grijpen, heb nog geen ontsluiting, anders hadden ze de vliezen gebroken, vandaar dat ze aan een KS dachten. Gelukkig was alles op de echo wel goed, genoeg vruchtwater, placenta nog in orde en kleine is goed kwa grootte en hij ligt helemaal ingedaald. Vannacht en vanmorgen waren de ctg's weer helemaal goed en is de kleine ook weer lekker actief, voel hem nu weer als vanouds bewegen, gister heb ik dat de hele dag gemist. Moet straks nog even bellen voor wat uitslagen maar verwacht dat die ook in orde zijn, mag nu gewoon lekker thuis blijven en verder bij de VK maar moet wel tijdig aan de bel trekken als ik het niet vertrouw. We gaan er gewoon vanuit dat hij zich vanzelf aankondigt en hopen dat verder ingrijpen niet nodig is! Verder nog nieuws? Bij jou nog alles rustig Kapedi?
@Nicky en misssoll; Hier af en toe krampen, maar moet ook veel naar de wc dus dat kan het ook zijn ....Ik weet het af en toe ook niet meer haha. Misssoll; was zeker wel schikken, fijn dat je de kleine weer goed voelt bewegen en dat alles in orde is. @Alex; Welkom terug; vervelend een blaasonstekening, gelukkig alles onder controle. Fijne avond allemaal...Mochten mijn krampen geen darmkrampen zijn dan horen jullie het natuurlijk
Hee allemaal, Gister even een dagje forum overgeslagen, had een off-day. Ik had s`nachts de slijmprop verloren en weer weeen, maar helaas..... het zette niet door. Gister voelde ik me nogal gammel en misselijk, waarschijnlijk door het slaaptekort. Vannacht heb ik iets beter geslapen en voel me nu ook wat beter gelukkig. Wel nog steeds wat misselijk en soms een beetje duizelig. Heb nog steeds slijmverlies, nu met wat bloed. Straks moet ik naar de verloskundige, anders had ik nu even gebeld voor de zekerheid. De verloskundige gaat me strippen als het mogelijk is, ik ben sowieso erg benieuwd hoe het ervoor staat. Ik hoop nog steeds dat het inleiden niet nodig gaat zijn.. @ Wow, hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? @ Alex 1980: welkom terug, ik heb helaas geen ervaring met ballon/weeenopwekkers.. @ MissSol: was dus spannend geweest voor jullie de afgelopen dagen! Fijn dat alles uiteindelijk weer rustig werd. Hoe gaat het nu? @ Kapedi: balen dat het geen andere krampen waren Vanmiddag kom ik nog ff checken en update geven!
Balen zeg Jamie dat je je zo rot voelde, ik heb dat hier ook steeds van die dagen dat ik me ook echter beroerd voel. Is je bloeddruk nog wel goed? Die van mij schommeld steeds. Wo ochtend toen voelde ik me beroerd was me onderdruk 90 en op het randje volgens vk en s'avonds onderdruk 80 in het ziekenhuis toen voelde ik me wel goed. Kapedi ik hoop dat ze snel omzetten in wel weeën! Hier gaat het nu nog steeds goed gelukkig! Denk dat ik de slijmprop aan het verliezen ben, weet niet of het komt door het toucheren Of dat er gewoon wel wat begint, heb het sinds gister en buik doet wat meer zeer maar kan niet echt zeggen dat de weeën beginnen. Verder reageert die kleine nog steeds goed gelukkig heb geen moment meer gehad dat hij zo stil was als woensdag. Vraag me wel af wat er dan woensdag aan de hand was, helaas kunnen ze me dat niet vertellen.
@Hier; Zojuist mijn slijmpie verloren....Ben benieuwd wat de dag gaat brengen. Kom vanmiddag nog ff checken
De meeste hier zijn al op het punt van bevallen maar ik wilde toch meekletsenmorgen ben ik 37 weken en kan niet wachten.......!!!
Ik wil ook graag meekletsen. Ben 24 jaar, heb een jongen-meisje tweeling van 17 mnd, via mmm gekregen, en toen onverwachts zwanger van baby 3, die nu elk moment kan komen. Heb inmiddels 1 cm ontsluiting en bmm was al half verweekt, het rommelt hier enorm maar zet niks door. En ik ga thuis bevallen als alles goed gaat. Iemand vroeg iets over weeenopwekkers? Ik ben ingeleid met infuus, mn vliezen braken bij 36.2 wkn en had toen geen weeen. Om half elf kreeg ik het infuus, gelijk weeen, 2,5 uur later is mijn dochter als eerste geboren in hoofdligging en 6 min later mijn zoon in stuit. Ik heb geen pijnstilling gehad en kijn er erg positief op terug.