37 weken wie komt gezellig kletsen over de laatste loodjes

Discussion in 'De bevalling' started by ecl, Jan 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Het lijkt me ook vervelend als je vliezen ergens anders breken, maar als je kindje ligt ingedaald is het geen hele plas toch? Dan zijn het iedere keer kleine beetjes, dacht ik...

Wat houd het strippen eigelijk precies in? Weet iemand dat?

Heb je geen groei echo gehad? Tegenwoordig is dat vrij normaal. Ik heb het ook niet gehad hoor, maar lees wel dat andere dat wel krijgen.

2. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marike met strippen kunnen ze de bevalling op gang brengen. De VK probeert met haar vingers bij de vliezen te komen en deze min of meer los te maken. Dit gebeurt meestal pas tegen de 41/42 wk.

Ik heb meerdere groei echo's gehad, over het algemeen doen ze dit wanneer je medisch bent of klachten hebt.

3. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    He meiden, hier juist het tegenovergestelde, ik ben nog goed op de been loop als een tierelier (me moeder kon me gisteren nie bijhouden) maar hier is t probleem dat hele familie werkt, al me vriendinnen werken. Dus ik kan simpelweg nergens natoe. Balen! Vandaag weer zon rotdag. Dus ga maar poetsen wassen strijken enzo.. Regent t bij jullie ook zo? Wat een sombere dag joh!

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    van harte gefeliciteerd.
    Ik hoop dat jullie een top dag hebben ;)

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    hebben jullie ook van die momenten dat je niet kan stoppen met eten.
    Ik eet me soms een ongeluk. Gisteren ochtend 6 boterhammen :$ en ik lust over het algemeen geen brood ;)
    En ik heb inmiddels wat gevonden om vandaag te doen. nml alles door elkaar.
    Ik heb de bank en de kasten van hun plaats geschoven om eronder te poetsen (man zou niet blij op me zijn als ie me zo bezig zag;))
    Ik heb de kinderwagen naar beneden gehaald en kasten verschoven zodat ie gewoon open in de gang kan staan en dat je nog genoeg doorloop heb.
    Ik ben de binnenkant dan de keukenkasten aan het reorganiseren en poetsen.
    Met mijn zoon bezig zijn
    en voor het eerst staat de pc bijna een hele dag aan om af en toe weer op zp te kijken.
    Echt waar hoor dames, het wordt met de dag steeds gekker met me;) ik steek het maar weer lekker op de hormonen;)
    Oh ja, en ik (en mijn zoon) lopen nog in onze pyama.:p

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ecl gefeliciteerd met je mannetje!

Marike, inderdaad als de baby goed is ingedaald komt er geen hele plas dan is het maar een klein beetje. Het hoofdje van de baby dient dan als een soort 'stop'. Maar je kunt je voorstellen dat als de beeb niet goed ingedaald is, het hoofdje dus niet helemaal tegen de uitgang aan ligt en dus niet werkt als stop. Dan komt er dus waarsch wat meer vruchtwater mee!

Kly heb je al nieuws van je onderzoek gisteren?
    Hier hetzelfde hoor, ben nog super goed te been, fit en noem maar op maar kan gewoon niets doen omdat iedereen of aan het werk is of op school of weet ik veel..! Saai saaii....

Inaya ik vind het toch wel vreemd dat ze dat niet gezegd hebben! Zo veel verschillen he tussen ziekenhuizen, dokters, verloskundige, gyn., etc..!

7. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Winssen
    Lekker he meid! Ik ben ook goed bezig hier! En looop ook nog in pyama tis buiten toch rotweer en ben aan t poetsen dus wat wil je nog meer, muziekje aan en gaann :) en die eetbuien heb ik ook zo af en toe. Myn god dan denk ik waar laat ik het hahaha!

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Haha loes wow!! Jij bent lekker druk bezig!! Hihi, nesteldrang..!!!!
    Toch ook wel goed je rust nemen he! Is ook belangrijk :) en ach, pyjama dag een keer is toch niet erg ;)

9. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Winssen
    @ecl gefeliciteerd met je mannetje en een gijne dag samen! @inge nee nog niet tussen 12 en 1 dus zullen zo wel bellen.. Of ze bellen weer te laat, tis een ziekenhuis he.. Afspraken maken zijn ze niet zo goed in haha!

10. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Winssen
    nou ze bellen net van t ziekenhuis en alles was goeed! gelukkig maar, zijn we weer gerustgesteld en kan ik weer verder met poetsen :D tis toch erg.. hihi

11. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    @inge88. Ik mag 1 week overtijd lopen. Hier in het ziekenhuis hebben ze het beleid dat ze met 41 weken inleiden. (als dat mogelijk is) Ik maak ook nog kans op een keizersnee. De vorige bevalling is nl in een keizersnee geeindigd:(

Mijn vluchtkoffer staat ook al klaar. Ligt nog wel een lijstje in voor manlief wat hij er nog in moet doen. Ik zal zo eerst mijn fototoestel eens pakken. Voor de rest heb ik er nog wat eten en drinken in zitten. Extra kleding i.v.m. een eventuele keizersnee.
    Ik heb juist wel extra ondergoed mee. ik vind die netbroekjes verschrikkelijk zitten.

@ ECL; gefeliciteerd met je mannetje.

@ Marike.Het ligt eraan waar je vliezen breken in je buik. Maar de vorige keer was mijn meisje helemaal ingedaald. Nou, je wil niet weten hoe snel ik uit bed ben gesprongen. Het was een waterval. Snel op de wc gaan zitten. Manlief werd wel wakker van me. Ging hij eerst even de gang droog maken;) Daarna pas kijken hoe het met mij was... Ja, er lag zoveel water op de grond, was zijn reactie;):D

dames, waar halen jullie de energie nog vandaan om zoveel te poetsen? Tot vorige week had ik ook nog wel energie. Maar nu? Niet vooruit te branden. Zal zo toch wel even moeten poetsen.. Maar er zin in hebben.. nee.

12. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Toch wel erg fijn dat alles goed is!
    Stuur mij ook even wat van die poetsdrang?;)

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Oh geweldig. Wat fijn voor jullie :D
    En eh, poets se ;)

14. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Winssen
    hihi ik heb daar zowiezo altijd last van.. ben een echte poetsmiep .. en tis alleen erger geworden.. dus ben benieuwd als beebje straks kan lopen.. word ik makkelijker of word ik zon irritante moeder die achter elk vingertje een sopdoek eroverheen haalt? :p

15. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @vliezen: Wat zit er dan toch een verschil tussen. Bij mijn beide vorige bevallingen begon het met het breken van de vliezen. Ik voelde het gebeuren, maar het was zeker niet een plas. Meer een constant gedruppel. Met een kraamverband nog wel prima te houden ook.

@schoonmaken: heb ik ook geen energie meer voor, maar ik ben morgen uitgerekend en heb ook twee kids rondlopen die vragen al genoeg aandacht. Gelukkig heeft mijn man ook vakantie.

16. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Normaal ben ik ook wel een poetsmiep. Maar dat is wel minder geworden nadat mijn dochter was geboren.
    Je hebt er gewoon minder tijd voor, je kindje gaat toch voor. Hij/ zij wil je toch alle aandacht schenken.
    Daarnaast is mijn dochter nu bijna 2. Ze zit het liefst overal aan:$:D. Vooral aan de ramen en de net gepoetste oven of glimmende prullenbak.. Ach, een keer in de week poets ik het hele huis. Tussendoor de ergste vlekken etc nog even wegpoetsen. Je kan niet alles:D;)

17. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Spannend die uitgerekende datum. Heb je al het gevoel of er uberhaupt iets gaande is?

18. kly073

kly073 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    1,139
    682
    113
    Female
    Winssen
    hahaha nee idd! Myn moeder is alleen erger geworden zegt ze.. Hopen dat ik minder erg word haha! Dames een fijne avond! Xxx

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Juffie ik hoop voor je dat het deze keer een gewone bevalling wordt dan!

Pffff wat heb ik een saaie dag zeg. Echt niks doen is ECHT niks voor mij. Ben blij dat mn vriend morgen middag al lekker vrij is..!

En IK WIL BEVALLEN!!!! :x:p

20. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ja en nee. Er gebeurt vanalles in mijn buik, maar ik durf er echt niets van te zeggen. Beide keren braken eerst mijn vliezen en kwamen daarna pas weeen. Deze pijntjes, voorweeen etc. heb ik allemaal al eens eerder gevoeld en hadden toen helemaal niets te maken met het moment waarop de bevalling daadwerkelijk begon. Ik vind het wel spannend. Ik hoop vooral dat ik op een moment ga bevallen dat de kids op de creche zitten. Dan is er alle tijd voor de oppassen om te komen en kan je in alle rust beslissen hoe en wat.

Share This Page