37 weken wie komt gezellig kletsen over de laatste loodjes

Discussie in 'De bevalling' gestart door ecl, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yelice

Yelice Niet meer actief

Spannend Kly! ik werd vanmorgen om 5 uur wakker van de weeeen.
    En echt wel beginnende weeen die vrij lang aanhielden en naar me rug trokken.
    Helaas werden ze minder maar ik heb nog wel krampen en een vervelend gevoel in me rug.
    Hopelijk beval ik toch vandaag of morgen nog langer die weeen en geen resultaat is echt energievretend :)

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Neeeeeeeee, nog niet :cool: sta op het punt mijn pa te bellen met....
    He, je hebt t mis, hoe kan dat nou :(:p

Zit ook al een hele dag aan bitter lemon te denkten :D:p
    Hielp t bij jou??;) Dan ga ik liters inslaan;):D
    Gisteren sex........ niets
    Vandaag een eind lopen............ (ik hoop dat het wat doet)

Ja echt, je gaat de meest raarste, gekste dingen bedenken, als ze maar komt;)

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Oh dames, ik heb net een topic geopend bij zwangerschap. Onder de titel: dit moeten jullie echt lezen/zien.
    Is echt heel mooi en indrukwekkend.
    Lees em even;)

4. Utrecht

Utrecht Actief lid

7 mrt 2011
    135
    0
    0
    utrecht
    de bitter lemon heeft niet geholpen hoor, in tegendeel heb nergens last meer van. Hiervoor had ik nog wat krampen in de nacht wat later wegtrok. Vannacht nergens last van gehad... ik heb me er maar bij neergelegd dat het nog even kan duren...hihihi

hoop dat het bij de andere meiden een beetje doorzet nu...spannend!

5. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Goeiemorgen dames, na een lange vermoeiende nacht weer geen baby. Wan ellende van my hoeft t zo nie meer bah. Hoe is t hier? Nog iemand bevallen?

6. ecl

ecl Niet meer actief

Hier precies het zelfde! Nu is het alleen weer rustig op wat steken na. Moest ineens ook flink voor nr.2 vannacht.
    Spannend wanneer het nou echt wat is.

Kly jeetje is nu wel genoeg met die voorweeen, mag nu eindelijk wel eens doorzetten bij je;)

7. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wilt maar niet doorzetten he....

Ben gewoon overtijd, had dit zoooo niet verwacht!

8. sellie6

sellie6 Actief lid

2 jan 2011
    236
    0
    0
    .
    .
    Inge gefeliciteerd met je dochter!!!

Het bezige darmen verhaal komt me inderdaad heel bekend voor! Regelmatig een kramp en vervolgens blijken het mijn darmen te zijn omdat ik last van lucht heb.

Waar blijven die baby's toch he, gister was het toch een prachtige dag om geboren te worden met het zonnetje!
    Ik had gister ook echt een dipje werd er helemaal gefrustreerd van! Gelukkig hebben we vandaag een aantal dingen leuke dingen gepland dus ben ik weer over het dipje heen hihi

Wel grappig al die dingen die zouden helpen met het opwekken van. Ik snap dat je het probeert maar ik geloof er niet zo in maar zou natuurlijk geweldig zijn als het helpt! Je hebt tenminste nog het idee dat je er iets aan kunt doen zo ofniet?

Hebben jullie ook een last van je onderkant? Mijn stuitje is soms heel gevoelig maar ook mijn vagina etc. Niet constant maar soms denk echt "eehhhh het moet er nog uit hoe kan het nu al zeer doen":(

9. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden we moeten ons niet zo veel mee bezig houden met de symptomen, als het begint dan laat de lichaam zich goed merken. Want sinds ik er heel goed op let krijg ik voorweeen dan denk ik dat het begonnen is maar vals alarm dus nu ga ik mij ook niet voor elk wee ongerust maken, als de pijn hetzelfde blijft en komt regelmatig dan ga ik naar ziekenhuis bellen.

Lekker rust nemen en wachten komt het niet op tijd dan maar inleiden, maar aankomende maand zullen we allemaal gaan bevallen dus het duurt niet meer 9 maanden maar 1-3 weken.

Sex, bitter lemon, weet ik wat voor thee, of wat dan ook zal niet helpen om de weeen te activeren het gaat erom als de tijd komt dan begint de bevalling vanzelf....

Ik heb er genoeg van gehad en ga mij ook niet meer zo actief mee bezig houden komt het welkom als het te lang duurt dan maar inleiden;)

En intussen hoeveel zijn jullie in totaal aangekomen tot 40 weken ik ben 14 kilo aangekomen binnen 9 maanden....

10. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @sunshine ik ben van 46 na 66 gegaan. My gosh 20 kilo dus! Niet normaal he hahaha

11. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kly ik was bij de eerste precies 12 kilo aangekomen nu ben ik totaal 14 kilo aangekomen. Maar na de bevalling raak je zeker 9-10 kilo kwijt en als je borstvoedig gaat geven dan gaan de kilo ook eraf vliegen dat werkt bij mij heel goed.

12. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik ben rond de 16 kg bij gekomen nu en dat is voor mij doen heel goed want ik ben de vorige 2 30 kg bijgekomen:$ was er overigens ook wel snel af door de BV.

Sunshine je heb helemaal gelijk ! ik denk inderdaad dat we ons teveel met de symptonen bezig houden.
    Ik denk ook bij iedere voorwee oh het gaat beginnen :) ik maak mezelf helemaal gek :D maar ik word er ook heel moe van het vraagt toch veel energie.
    Zit er ook wel een beetje doorheen nu.
    Voel me schuldig tegen over de 2 oudste kinderen dat ik niets kan behalve lui zijn :):(

13. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het zo goed blijft gaan mag hij van mij nog wel even blijven zitten. Ik probeer niks uit wat een bevalling eventueel op gang kan brengen. Maar goed, ik heb makkelijk praat, gezien ik op dit moment niet echt hele vervelende kwaaltjes heb.

Ik ben op gewicht gebleven. Vooral aan het begin ging eten moeizaam en viel daardoor af. Later in de zwangerschap wel weer wat aangekomen gelukkig. Ik heb alleen een buik gekregen, verder nergens aangekomen. Is maar goed ook, want ik ben al stevig genoeg van mijzelf :D

14. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yelice hetzelfde probleem hier ik heb een zoontje van 2 jaar ik probeer rustig te blijven maar door de hormonen nergens zin in, mijn mannetje houd mijn zoontje goed bezig, en ik neem veel rust het gaat niet meer lang duren.

Iedere morgen staat mijn zoontje om 08.00 uur op ik geef hem boterham en drinken en rond 09.00 uur kruip ik in mijn bedje en mijn mannetje gaat dan oppassen dan mag ik lekker 2 uur doorslapen heerlijk.

Inaya we lopen samen op weg naar de bevalling, meid wat fijn dat je niet veel bent aangekomen, ik ben veel aangekomen bij de heupen dus dat vraagt naar de bevalling om goed hard lopen.

Morgen naar gynecoloog ik ben benieuwd we gaan de dag afspreken voor inleiden afwachten.

15. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Wat doen we het allemaal netjes qua gewicht. Ik was in het begin van de zwangerschap ook echt heel bang om veel aan te komen. Je ziet het zo vaak om je heen dat vrouwen veel aankomen en daarna die kilo's er ook niet makkelijk meer af krijgen. Mn zus was 25 kilo aangekomen en er zijn er nog altijd 10 blijven zitten. Ik ben nu 15 kilo aangekomen. Best veel....maar gelukkig zit het meeste bij mijn buik en niet bij derest...Straks maar weer lekker gaan sporten dan gaat het er allemaal vanzelf wel weer af...hoop ik ;)

Inaya helemaal niets aangekomen? Naja als je baby goed groeit niets mis mee natuurlijk. :)
    Ik heb ook niet veel kwalen en als de baby besluit om nog even te blijven zitten is het prima. Alleen de nieuwsgierigheid groeit met de dag. Dat gaat dan een beetje aan me knagen waardoor ik super allert word op wat er gebeurd in mijn lichaam. Heel appart...

16. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Hoi dames,

Even een berichtje vanuit het ziekenhuis.Gisteravond ben ik bevallen van een dochter Jinte (3980 gram). Waar vrijdag nog door de verloskundige werd gezegd dat er een wonder moest gebeuren om dit weekend te bevallen is toch gelukt.

Hieronder in het mijn verhaal. Schrik niet!

Gisterochtend om 4 uur kreeg ik last van weeen om de 15 min. Om 7 uur om de 5 min. Om half elf was ik in het ziekenhuis. Ontsluiting kwam goed op gang. Om 12 uur al 4-5 cm. Om 13.00 uur 5-6 cm. Hierna heb ik een ruggenprik gekregen. Weeen waren niet te houden. Vooral in de rug.
    Om 15.00 uur zijn de vliezen doorgeprikt. Jinte lag nog erg hoog met haar hoofd. Niet ingedaald. Tijdens het breken van de vliezen is er hard op mijn buik gedrukt om haar te laten zakken.
    Ook kreeg ik wee- opwekkers. Om 17.30 uur hebben ze weer gekeken. Helaas nog 5-6 cm ontsluiting. Er werd overlegd met de gyn. Die zei heel resoluut. Het wordt nu een keizersnee. Mijn man en ik baalden enorm. Binnen 20 minuten werd ik naar de ok gebracht.
    In de lift werd ik heel naar. Misselijk, draaierig, ik zakte weg. De anasthesist besloot dat ik onder algehele narcose moest. Mijn man baalde enorm. Kon hij helemaal niets zien van de geboorte.
    Tijdens de keizersnee kwamen ze erachter dat mijn vorige 'wond' van de keizersnee was opengeknapt. Dit is waarschijnlijk in de lift gebeurd. Zeer riskant. Als ze iets later hadden besloten tot een keizersnee, hadden ze met spoed door het ziekenhuis met me moeten gaan. Snel verdoven en mijn kind eruit halen. Als ze te laat zijn, kan het zo zijn dat je kind dit niet overleefd....
    Maar goed. Ze waren er op tijd bij. Jinte haar aparscores waren goed. Ikzelf ben nu ook wel aardig fit. Ik mag morgen zelfs al weer naar huis. Borstvoeding is op gang.:D Maar de schrik zit er nog wel in.

Ik ga nu lekker genieten van mijn dochter, ik kom deze week nog wel even kijken of er nog meer baby's zijn.

17. Yelice

Yelice Niet meer actief

Gefeliciteerd Juffie! wat een naar verhaal zeg maar gelukkig maken jij en je dochtertje het goed!

Dames even een vraagje : ik ben nog nooit de slijmprop verloren maar der straks had ik ineens een wit slijmerig stuk belgh sorry voor de details. Kan dit een deel vd slijmprop zijn?

18. ecl

ecl Niet meer actief

Juffie gefeliciteerd meis! Lekker genieten van Jinte, die natuurlijk meteen op de lijst komt.
    Heftig jouw je bevalling, fijn dat je je goed voelt. Wel heeeeeel rustig aan doen als je strx naar huis mag he?! Zou zonde zijn als je strx na de kraamweek instort!
    En natuurlijk heel belangrijk dat het met Jinte goed gaat en ze al lekker van mama's melk kan genieten. Super!

19. ecl

ecl Niet meer actief

Yelice ik heb geen idee! Volgens mij is de slijmprop erg groot en niet maar 1 sliert, maar als je het in stukjes verliest kan een sliert natuurlijk wel. haha kortom ik heb geen idee!

20. ecl

ecl Niet meer actief

Zwanger

Januari

Vash---------34jaar----3de kind M-----20-01-2012--------ziekenhuis------BV
    Juffie--------31jaar----2de kind M-----24-01-2012--------ziekenhuis------BV
    Escal---------26jaar----2de kind ?------26-01-2012--------ziekenhuis------FV
    Sunshin----28jaar----2de kind J-------28-01-2012--------ziekenhuis------BV
    Inaya--------27jaar-----1ste kindJ-------28-01-2012-------ziekenhuis-------BV
    Inge----- ----23jaar ----1ste kind ? ------29-01-2012 ------ziekenhuis -----BV
    Diana-------34jaar-----1ste kind M-----29-01-2012-------ziekenhuis------FV
    Zafira-------26jaar-----2de kind M-----30-01-2012-------thuis---------------BV
    Kly ----------20jaar----- 1ste kind J------31-01-2012 ------ziekenhuis -----FV
    Ecl -----------24jaar---- 1ste kind ? ------31-01-2012 ------thuis --------------BV
    Kiet ---------24jaar -----2de kind ? ------31-01-2012 ------ziekenhuis------FV
    Selle----- ---27jaar -----2de kind M---- 31-01-2012 -----ziekenhuis-------BV

Februari
    Mamast------?-------------?-------------?-------01-02-2012--------?---------------------?
    Marike-------26jaar-----1ste kind J ------02-02-2012------- geboortecentr.--BV
    Boncuk------28jaar-----2de kind ?------- 03-02-2012-------ziekenhuis-------?
    Sellie6-------24jaar-----1ste kind J--------06-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Firstbaby---26jaar-----2de kind ?--------06-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Mama3------28jaar-----3de kind M------08-02-2012-------thuis----------------BV
    Loes----------31jaar-----2de kind M------08-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Newmama-31jaar-----2de kind J--------12-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Pippie--------24jaar-----1ste kind ?-------13-02-2012-------ziekenhuis-------FV

Bevallen

Januari
    Selle------13-01-2012--zh?---d/z Lot------?-----------?--------20.25uur--BV?
    Zafira----22-01-2012---th?---d/z Isa------3060gr--49cm---14.24uur--BV?
    Inge------27-01-2012---zh----d Zoƫ-------3575gr--52cm---14.08uur--BV?
    Juffie----28-01-2012---zh----d/z Jinte---3980gr--?---------?--------------BV

Februari

Graag even controleren of alles goed genoteerd staat!!!!

Deel Deze Pagina