37 weken wie komt gezellig kletsen over de laatste loodjes

Discussie in 'De bevalling' gestart door ecl, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Diana heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel succes meis, zet hem op!

All, wat is het stil hier! Nog wat nieuwe dames die lekker aan het genieten zijn van hun baby?
    Hier nog niks! Begin er steeds meer van te balen. Vindt in die 41w lopen heel eng, merk dat ik nu al meer bezorgt ben. Maar inleiden heeft ook weer ze nadelen. Wil gewoon dat het uitzichzelf begint;).
    Morgen gaan ze in iedergeval weer voelen hoe her ervoor staat en dan als het lukt strippen. Anders wil ik wel een afspraak inplannen voor een inleiding, maar dan voor einde van de week of maandag(ben dan 41,6). Maar wil wel vaker komen voor controle en ook zeker weten dat er genoeg vruchtwater is enz.
    Ik bespreek het morgen allemaal wel met de vk en hoop dat ze een beetje mee willen werken!

2. mamam3

mamam3 Lid

27 jul 2011
    27
    0
    0
    mama
    Hallo mama`s
    Vanacht om 01:25 uur ben ik lekker thuis bevallen van een mooie meid Lana.
    moeder en dochter maken het beide goed.
    het ging op laatst super snel verhaal volgt nog.

3. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mama3 gefeliciteerd. Super dat alles goed gegaan is...nu heerlijk genieten!!

@ecl, ik begrijp je helemaal. Ik zou het ook echt niks vinden omtegen de 42 aan te gaan lopen...pff hoop dat ze je morgen willen strippen en dat het dan ook gewoon komt!!

Ik ben het ook echt wel zat maar mag dan nog niet klagen...zit nog net niet op de 40 weken!
    Ben heel benieuwd hoe het met Loes en ladiecake gegaan is en diaan....spannend!!!

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hey meiden,

Mama3 gefeliciteerd met je dochter Lana, lekker genieten nu.

Ecl ik hoop ook voor je dat ze je morgen willen strippen en dat dat iets uithaalt zodat je zeer snel je kindje in je armen mag houden.

Sonkal lief van je, hier rommelt het nog steeds. Continue menstruatiepijn en rugpijn, af en toe steken, ik wordt er doodonzeker van dat weet ik wel! Wil ons meisje zo graag vahouden, ruiken hoe ze ruikt, voelen hoe ze voelt, horen hoe ze klinkt pfff herkennen jullie dit? En dan ben ik nog maar 38 weken zwanger

5. sellie6

sellie6 Actief lid

2 jan 2011
    236
    0
    0
    .
    .
    Hallo allemaal!

Vrijdag de hele dag 'gedoe' in mijn buik gehad maar niets concreets. Die nacht tot drie uur heerlijk geslapen. Ik werd dus om drie uur wakker van een plop en voelde iets lopen, gelijk m'n bed uitgesprongen en dat bleek voor een waterballet te zorgen hihi. Binnen 5 kwam de eerste wee en ze kwamen gelijk iedere 5 min. We hebben het ziekenhuis gebeld en we mochten op ons gemakkie komen. Alle spullen gepakt en toen kwamen ze al iedere 2 min. Om vier uur waren we op de verloskamer en ze wilde nog niet kijken of ik al wat ontsluiting had vanwege de gebroken vliezen en het eerst goed moest doorzetten. Om iets voor 6 kreeg ik persdrang en werd op de wc gezet want moest vast poepen hihi. Maar de drang verdween nadat de wee over was. Twee weeen later kon ik de drang niet ophouden en werd er toch gekeken. Ik bleek al volledige ontsluiting te hebben en mocht mee gaan persen. Het persen heeft twee uur geduurd en heb meerdere houdingen geprobeerd ook op de baarkruk. De weeen zwakte wat af en ik heb een infuus met opwekkers gekregen. Uiteindelijk is onze zoon Kian geboren op 4 feb om 10 voor 8 geboren! Ik heb hem zelf aan kunnen pakken! Het was een snelle maar heel bijzondere ervaring en kijk heel fijn terug op de bevalling en begeleiding.
    Jammer aan een snelle bevalling (5 uurtjes) zijn de naweeƫn pffff maar als ik dan naar mijn ventje kijk is het prima:)
    Hij krijgt borstvoeding( en een beetje fles), is 51 cm lang en woog 3310 gram.
    Andere dames die zijn bevallen gefeliciteerd!!!!!
    Dames die nog wachten, ik denk aan jullie en sterkte nog even!!

6. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd sellie!! Geniet ervan!!

7. ecl

ecl Niet meer actief

Sellie yeah, gefeliciteerd meis!
    Wat een lieverd zeg, aaahhhhh!!!!

All
    Hier vannacht heel veel gerommmel, net bloederigslijm. Hoop dat het strippen zo gaat lukken en dat dat me het laatste zetje gaat geven. Dan kan ik ook melden dat ik me kleintje heb!

8. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hey dames!

Sellie gefeliciteerd, wat een heerlijk kindje

Ecl ik hoop ook voor je dat het effect heeft zeg...tis nu wel mooi geweest he?

Ik zit er ff helemaal doorheen, slaap haast niet meer, alles doet pijn vooral 's nachts. Het rommelt al een hele tijd en ben er zat van. Mijn rug en bekken gaan steeds meer pijn doen.
    Weet ff niet wat ik moet maar als dit nog een paar weken moet doorgaan zo, met zo weinig slaap, trek ik dat niet.
    Zit er over te denken de verloskundige ff te mailen en het uit te leggen wat waarschijnlijk een belachelijk idee is want ze zullen toch niks voor me doen :(

9. ecl

ecl Niet meer actief

Ladycake he meis, vervelend dat je je zo rot voelt!
    Misschien een goed idee om je vk even te mailen of bellen! Wie weet kan ze wat voor je betekenen.
    Kan me helemaal voorstellen dat je het niet ziet zitten zo nog een paar weken door te moeten.
    Laat je ff weten wat de reactie van je vk is?
    Dikke knuffel voor jouw meis!

All
    strippen lukte niet helemaal, maar ze heeft het geprobeert. Mijn baarmoedermond is zachter iets korter en meer open, dus het gaat de goede kant op. Ze denkt dat ik binnen nu en 3 dagen wel beval, maar dat kunnen ze nooit met zekerheid zeggen. Voor donderdag in iedergeval weer een afspraak om te strippen en ze gaan alvast een afspraak in het zh maken waar ik dan waarschijnlijk vrijdag of maandag heen moet voor een CTG en echo(en afspraak voor inleiden). Maar ze verwacht dat dit allemaal niet nodig zal zijn.
    Ik voel nu zo na het "voelen/strippen" niet heel veel. Heb nu denk ik 3x kramp gehad in 2 uur tijd. Maar we zullen het zien!

10. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    He meiden , ben ik weer even, kleine ligt op bed heb even tijd hihi. alle dames die bevallen zijn van harte gefeliciteerd!! @ecl dat bloederige slijm had ik de dag voor ik ben bevallen ook! hier alles goed, kleine huilt alleen als ie honger heeft en komt netjes om de 3 uur. snachts kom ie 1 x dus we hebben een heerlijke nacht :) met mij verder alles ook goed, nog wel pijn maar ach als ik dan met die kleine lig dan is dat ook weer vergeten hihi. ikk hoop dat jullie allemaal snel gaan bevallen en blijf natuurlijk meelezen! xxxx

11. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees al eenaantal dagen mee en ik kom denk ik ook gewoon maar mee praten. Ik ben morgen39 weken en de spanning begint nu toch wel op te lopen. Vorige week is mijn bloeddruk opgelopen maar verder gaat het op dit moment prima.

12. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ecl ik hoop heel erg voor jou dat het strippen toch gaat werken! En binnen nu en drie dagen zou toch wel fijn zijn.

@ladiecake...ik begrijp je helemaal...hier ook last van me rug en bekken. Kan niet eens meer normaal zitten op de bank of waar dan ook constant zere rug. Snachts wordt ik steeds wakker..is niet om te plasen dan omdat alles zeer doet...en dan heb ik nog wel een waterbedje.
    Vandaag bij vk geweest en gewoon weer afspraak gemaakt voor volgende week...hoop dat die kleine er dan toch al wel is..dit is wel slopend!!

13. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonja's ik ken het probleem helaas ook. Ik ga er ook snachts regelmatig uit om even te lopen en dan ga ik maar weer terug. Ik moet donderdag weer naar de verloskundige maar ik hoop dat het niet nodig meer is.

14. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kly wat fijn dat jullie kleine zo lief is!! Kan jij lekker op je gemakkie bij komen!

Ik had vanmiddag trouwens echt steeds gevoel of dat ik vocht verloor...liep in winkelcentrum en voelde iets warms...hmm shit dacht ik was dat...ben maar bij een broodjes zaak naar de wc gegaan en twas maar beetje vocht maar goed met deze kou voelt dat snel als meer...hmm smakelijk verhaal haha sorry!! Naja verder hoop gerommel maar gebeurd er nog niks. Hoop echt dat ze deze week komt...heb zo zin om ook te gaan genieten met die kleine!

15. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    nou dames...de reden dat ik al een tijdje niets van me heb laten horen is omdat ik zondag avond om 20.12 moeder ben geworden van een mooie zoon! Siem! Hij is 3390 gram en 51 cm.
    De borstvoeding wil nog niet heel goed vorderen, maar we gaan verder en voeden hem nu bij.
    Het gaat super goed met Siem en met mij ook.

Er zijn in de tussentijd vast nog meer babys geboren...ga snel even terug lezen.

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi dames, mag ik me hier ook melden? Overmorgen ben ik 39 weken zwanger van mijn tweede en heb wel al last van het voorwerk. Helaas zet het (nog) niet door.

17. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL

Kijk dat dachten wij al...haha super meid!! Gefeliciteerd met jullie zoon!!
    Nu lekker genieten van hem!

18. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lautje en laika welkom....voor jullie ook aftellen geblazen!

19. ecl

ecl Niet meer actief

Zwanger

Januari
    Vash---------34jaar----3de kind M-----20-01-2012--------ziekenhuis------BV
    Juffie--------31jaar----2de kind M-----24-01-2012--------ziekenhuis------BV
    Escal---------26jaar----2de kind ?------26-01-2012--------ziekenhuis------FV
    Sunshin----28jaar----2de kind J-------28-01-2012--------ziekenhuis------BV
    Inaya--------27jaar-----1ste kindJ-------28-01-2012-------ziekenhuis-------BV
    Inge----- ----23jaar ----1ste kind ? ------29-01-2012 ------ziekenhuis -----BV
    Diana-------34jaar-----1ste kind M-----29-01-2012-------ziekenhuis------FV
    Zafira-------26jaar-----2de kind M-----30-01-2012-------thuis---------------BV
    Kly ----------20jaar----- 1ste kind J------31-01-2012 ------ziekenhuis -----FV
    Ecl -----------24jaar---- 1ste kind ? ------31-01-2012 ------thuis --------------BV
    Kiet ---------24jaar -----2de kind ? ------31-01-2012 ------ziekenhuis------FV
    Selle----- ---27jaar -----2de kind M---- 31-01-2012 -----ziekenhuis-------BV

Februari
    Mamast------?-------------?-------------?-------01-02-2012--------?---------------------?
    Yelice---------?-------------?------------?-------01-02-1012-------?-----------------------?
    Marike-------26jaar-----1ste kind J ------02-02-2012------- geboortecentr.--BV
    Boncuk------28jaar-----2de kind ?------- 03-02-2012-------ziekenhuis-------?
    Sellie6-------24jaar-----1ste kind J--------06-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Firstbaby---26jaar-----2de kind ?--------06-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Mama3------28jaar-----3de kind M------08-02-2012-------thuis----------------BV
    Loes----------31jaar-----2de kind M------08-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Sonkal-------27jaar-----1ste kind M-----09-02-2012--------ziekenhuis------FV
    Newmama-31jaar-----2de kind J--------12-02-2012-------ziekenhuis-------BV
    Pippie--------24jaar-----1ste kind ?-------13-02-2012-------ziekenhuis-------FV
    Ladycake---?-------------1ste kind M-----17-02-2012-------?--------------------- BV

Bevallen

Januari
    Selle------13-01-2012--zh?---d/z Lot-------?-----------?--------20.25uur--BV?
    Zafira----22-01-2012---th?---d/z Isa--------3060gr--49cm---14.24uur--BV?
    Inge------27-01-2012---zh----d Zoƫ---------3575gr--52cm---14.08uur--FV
    Escal-----27-01-2012---zh----d/z Lize------2975gr--49cm---?--------------FV
    Juffie----28-01-2012---zh----d/z Jinte------3980gr--?---------?--------------BV
    Yelice----30-01-2012---?------z?????----------?-----------?----------?-------------?
    Sunshin-30-01-2012--zh-----z?????-----------4000gr--?---------21.13uur--BV?
    Vash-----30-01-2012---zh----d/z Tessel-----?-----------?---------?--------------?

Februari
    Kly--------01-02-2012--zh-----z Chevano-3195gr--50cm---18.00uur--FV
    Sellie6---04-02-2012--zh-----z Kian---------3310gr--51cm---07.50uur--BV
    Mama3--05-02-2012--th-----d/z Lana------?-----------?---------01.25uur--BV?
    Marike---05-02-2012--gc----z Siem----------3390gr--51cm---20.12uur--BV

Graag even controleren of alles goed genoteerd staat!!!!

20. ecl

ecl Niet meer actief

Marike, Sellie en Mama3 van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Ben vooral niet jaloers hoor;):p!
    Nee hoor meiden, lekker genieten en je goed laten verzorgen!

Lautje en Laika welkom. Ik houd de lijst bij en wil jullie beide vragen om onderstaande gegevens even door te geven, zodat ik jullie op de lijst kan zetten.
    leeftijd?
    hoeveelste kind?
    geslacht? M/J/?
    uitgerekendedatum?
    waar wil je bevallen? thuis/ziekenhuis/geboortecentrum
    Wil je borst of flesvoeding geven?

Sonkal dus je verliest misschien wat vruchtwater? blijft het steeds een beetje lopen? je kunt even ruiken of het zoet ruikt. Houd het wel in de gaten, want je mag niet langer dan 24 uur met gebroken vliezen lopen i.v.m infectie gevaar. Moet je wel serieus nemen, want ken mensen die echt doodziek zijn geweest door te lang doorlopen(en uiteindelijk streptokokken B). Bel je verloskundige morgen anders even voor de zekerheid, zij kunnen testen of het vruchtwater is. Loopt het niet meer, ook druppels, dan is het waarschijnlijk waterigslijm of urine geweest.
    Wel spannend meis, misschien komt jouw kleine nu ook snel;)
    (ps. sorry als ik wat betweterig over kom:))

Dames het is hier weer rustig dus ben benieuwd wat de nacht gaat doen. Aangezien ik het meeste gerommel s'avonds/s'nachts heb.

Deel Deze Pagina