37 weken wie komt gezellig kletsen over de laatste loodjes

Discussie in 'De bevalling' gestart door ecl, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Mammadoe, even een knuffel voor jou. Kan me nog zo goed herinneren hoe ik me voelde bij m'n oudste (8 dagen te laat). Huilend zei ik: iedereen krijgt baby's behalve ik :(
    Sterkte meis, nog even!

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
  3. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    O gelukkig ben ik dan niet de enige. Eigenlijk slaat het ook nergens op, want iemand die niet of moeilijk zwanger kan worden heeft het vele malen zwaarder natuurlijk. Maar het is gewoon het gevoel van voor de finishstreep staan en er niet overheen mogen terwijl iedereen achter mij er vrolijk overheen stapt.....
    Heb net even de keuken goed schoongemaakt, ben ge-bro-ken!

4. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    hallo dames ik lees ook mee. Ben vandaag 39+1 nog niet echt voortekenen wel wat steken van onder en druk/spierpijn in me lies maar of dat ermee te maken heeft. Hier ook darmen die wat anders en onrustiger zijn dan normaal.
    Het afwachten is zo vervelend elke dag denken of het vandaag gaat gebeuren???

5. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,
    Ik lees ook maar even mee... Dan heb ik ook meteen een nieuwe bezigheid haha! Morgen 39 weken. De tijd gaat nog steeds hard... Nog geen tekenen, maar volgens mijn vlk is dat bvij zoveel vrouwen zo en komt het ineens uit het niets, dus ik wacht het lekker af.

Ben gelukkig niet te ongeduldig, maar ik heb er wel heel veel zin in! De laatste dagen vind ik het ook een beetje 'eng'. Gewoon het idee dat er ineens een klein meisje in ons leven is, is heel gek. Het komt dan wel heel dichtbij! :) Ik ben overigens niet bang voor de bevalling of wat dan ook.

Hoe ervaren jullie het? Vooral de moeders van eerste kindjes....

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ook wel eng hoor, is er opeens een hulpeloos klein hummeltje in huis die helemaal afhankelijk van je is! moet zeggen dat ik geen angst heb voor de bevalling (zal het wel onderschatten ofzo :)) maar wel spanning over wanneer het gaat beginnen.... elke keer bij wakker worden even voelen of bed ook nat is enzo.

7. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @Loveazra2, welkom. Ik heb ook die soort druk/spierpijn, is denk ik het hoofdje dat een zenuw een beetje beknelt ofzo.... En ja, het afwachten is heel vervelend ja. Elke keer weer die grens verleggen haha.

@Mama2012, is ook mijn eerste kindje. En ik vind het nog altijd onwerkelijk dat ik straks mama ben en verantwoordelijk ben voor een klein minimensje dat half van mij is en half van mijn vriend. Wat is het toch een wonder.... Maar ben wel vooral bang voor het slaaptekort. Onze hobby is namelijk in ons nest rotten tot we er bij neervallen :D

@Amore, lees nu pas wat je vanmiddag gescherven hebt. Thanx :D Lief van je! Hoe gaat het met jou en de kleine?????

@Justme, als je vliezen midden in de nacht breken denk ik wel dat je er spontaan wakker van wordt toch?! Net als vroeger als je in je bed geplast had, zodra het koud werd, werd je er wakker van hihi ;)

Ik ben net met mijn vriend naar de chinees gegaan. Extra heet gegeten en verse ananas enzo, dus hopelijk helpt het. Enne die drukpunten zal ik eens even gaan uitproberen.

8. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hahaha de Chinees. Khoop dat t nut heeft! :)

Hier alles top. Bv komt goed op gang en tot nu toe heb ik een tevreden meisje wat veel slaapt. Voor de oudste is het af en toe wat veel, dus t komt wel goed uit dat ik haar nog extra kan knuffelen.

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Die acupunctuurpunten zijn allemaal voor tijdens en na de bevalling. Niet om het op te wekken. Maar ga wel wat stukjes ervan uitprinten en in mijn vluchtkoffer stoppen :)

10. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Goed om te horen Amore. Ja, is toch altijd wennen dat ze niet meer de enige prinses in het huis zijn.....zal vast wel snel goedkomen :)

11. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    de punten zijn inderdaad voor tijdens de bevalling voor pijnbestrijding, maar kunnen het ook opwekken. vandaar dat ze tijdens de zwangerschap niet gebruikt mogen worden.

ik weet niet van wie de tip kwam van de waterdichte molton van de action, maar thanks for the tip! slaapt lekkerder dan op dat plastic ding van het kraampakket.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ok.. Ben maandag 37 wk, maar ga me heel ondeugend hier melden.. Ik heb met 32 wk pre-eclampsie ontwikkeld en ons meissie heeft toen longrijping gehad in de hoop het nog even te kunnen rekken... En zie ons nu! Maandag haal ik gebak.. Mijn gyn heeft donderdag gezegd dat we zoveel verder zijn gekomen dan dat hij gedacht heeft en hij vond het geweldig!

Heb nu alleen stress, moet nog paar kleine dingetjes halen, luiers, flesje voor de zekerheid, nog een setje maatje 50.. Niet veel, maar ik moet het nu hebben :) helaas is mijn vriend net opgeroepen voor zijn werk, ik mag niet rijden en het is te ver om te lopen.. Hopen dat ie snel thuiskomt dan ga ik nog ff de kruidvat, Hema en blokker leegkopen.. Shoppen, shoppen, shoppen!

Fijne dag allemaal!

13. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ook ik wil me hier graag melden. Ben vandaag 37 weken en 3 dagen (mijn banner loopt twee dagen achter). Heb erg veel last van memstruatiekrampen, in rug en buik en als de baby beweegt af en toe steken achter m'n schaambeen (denk bmm ofzo?). Ik las al dat dat een bekend gevoel is voor andere zwangeren. Ik voel me verder top, verwacht ook eigenlijk niet dat ik binnenkort al ga bevallen.
    Vind het wel spannend dat ons kindje er binnen 4,5 weken gewoon eindelijk is!! We weten het geslacht niet, dus ons staat nog een verrassing te wachten bij de bevalling! :)

14. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @justme, o oké! Nou dan laat ik vriendlief ff me kapot drukken vandaag, want ik ben er ZOOOOOOOOOOOOOOOOO klaar mee!! :p
    Ons bed is 2,20 lang geloof ik, dus die standaard maten passen nooit, dus ik kan dat action ding niet halen. Wel erg handig idd, want dat plasticje slaapt super *** idd. Ik heb er allemaal extra doeken en moltons omheen gedaan dat het niet zo zweterig wordt. Maar ben wel heel blij dat ik niet in Augustus met zo'n ding om mijn matras lig zeg! :$

@Moontje, welkom hier. Wat maken die paar dagen uit toch?! Was dus spannend bij jou geweest! Wel bijzonder dat je dan gewoon het nog zo lang heb mogen dragen!!! Als je de 37 weken grens echt haalt snel taart halen :p Volgens mij heb ik jou wel es langs zien komen in het Maart-mama's topic.....Ik schrijf daar niet mee, want kan het echt niet bijhouden. Achteraf wel erg jammer, want volgens mij hebben jullie het wel erg gezellig met z'n allen :)

@Amy, ook welkom hier. Ik heb idd al een paar weken dezelfde klachtjes als jij. Dat achter dat schaambeen is volgens mij het drukken van het hoofdje op de bmm. Een soort scherpe steken, bedoel je dat? Maar zegt helaas dus niets, want ik loop er al een tijdje mee rond ;)

@Hier, gisteren naar de chinees geweest, sambal, ananas, hete nootjes etc. Maar helaas heb ik de baby er niet uit kunnen roken. Ik was gisteravond er zo depri onder! En dan probeer ik mezelf tot redelijkheid te dwingen en het me in z'n perspectief te laten zien....maar het lukt me niet meer zo. Ik ben er klaar mee!!! Ik wil nu gewoon mijn baby!!! O en Amy, wij weten het geslacht ook niet. Spannend is dat dan nu hè?! :D

15. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Hey mamadoe, je zit dus echt te wachten nu en bent het wachten wel zat? Dat lijkt me vervelend. Maar ik zie dat je ook al een paar dagen over tijd bent, snap ook wel dat je nu gewoon wilt bevallen. Nou, echt lang kan het niet meer duren!
    Oh wat leuk dat jullie het geslacht ook niet weten!! Extra spannend! :) wat hebben jullie voor kamertje?

Hoop voor je dat het snel begint!!

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mamadoe, op een matras van 2.10 passen ze wel. zou even kijken welke maat jullie hebben, misschien ook 2.10. succes met de acupressuur, hopelijk helpt het!

17. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Nog altijd niets hier. Bij jullie?
    @Amy, we hebben veel wit en een wand met super leuk behang! Heb wel een fotootje, want kan dat behang niet uitleggen :p

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    leuk, nijntje!! en je behang lijkt wel aap noot mies, of zie ik het verkeerd?

hier nog steeds niets, veel harde buiken en af en toe last van de rug. zullen de voorweeen wel zijn, ben benieuwd of we over de 40 weken heen gaan.

19. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D een tijdje geleden was ik hier dagelijks op deze topic! Leuk om te zien dat de 'oude' groep plaats heeft gemaakt voor nieuwe dames!

Meiden heel veel succes met de laatste loodjes, voor je het weet heb je je kleine wondertje in je armen!

20. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik wil BEVALLEN, ben het wachten zo zat, heb ook helemaal geen voortekenen, had niet gedacht nu nog zwanger te zijn, stomme gedachte nu duurt het alleen maar langer en zal je zien dat ik dik overtijd ga. vanacht braken bij me dochter de vliezen met 39+3 en ben bevallen op 39+5 wel een gekke gedachte.

Deel Deze Pagina