goldy : jupsz van jou had ik het al gezien ananas hart schijnt wel te helpen of het is puur toeval hahhaa maar mijn baas deed het bij haar zw en savonds was ze bevallen.... dus tja toeval of werkt het echt liefs !
Grrr hier al dagen mega harde buiken en krampjes maar het zet maar niet door! Iedere keer denk ik...jaaa dit kon het weleens wezen..maar nee hoor! Ben 39 wk en 3 dagen nu van de eerste. Heel veel succes allemaal met wachten..
Hihi, tja, je kunt het proberen toch? Hier is het "echte werk" ook al een tijdje geleden hoor, misschien haak ik al heel snel af Ananashart kán helpen, maar dan moet je er minimaal 10 eten. Daarnaast heb ik gehoord dat je kindje dan gaat poepen, en dat moet je natuurlijk ook niet hebben! Gezellig hoor dames, dat jullie ook gezellig mee komen kletsen! Wordt allemaal zó spannend!! Zo, dan ga ik nu even lekker douchen met de kleine man, daarna mag ie lekker naar bed, en heb de avond (en bank ) voor mij alleen! Heerlijk! Oja, ik weet nog niet wat het gaat worden (naja, in ieder geval hebben we gezien dat het een baby wordt, verder weten we niks ) Fijne avond allemaal!!!
Spannend zeg dat je niet weet wat het word! ik riep toen ik net zwanger was bij deze zwangerschap wil ik het niet weten hoor! maar toen ik de echo's had o.a. een 3d pretecho met uuh 16 weken ofzo? toen werd het ook gevraagd en hadden we zoiets van ach als je het duidelijk kan zien mag je het zeggen haha en met de 20 weken echo konden ze het pas echt zien Welke kleur kamertjes hebben jullie allemaal dames? wij hebben hier blauwe muren en een blauwe muur met pip behang en zelf gemaakte kast + bed voor de grote meid en het grote bed voor deze baby staat er dus al (stapelbed) hier gaat de kleine eerst bij ons op de kamer en later bij haar zusje dus ben benieuwd!
Ja, is ook erg spannend hoor, we wisten het bij G. ook niet... Moet zeggen dat ik toch écht wel heel nieuwsgierig ben hoor, en stiekem kijk ik ook altijd wel mee op de echo's. Maar ik zie het op heel duidelijke foto's ook amper, dus zo op bewegend beeld is het helemaal niet te zien natuurlijk! Wij wonen heel klein (lees: een tweekamerappartement van 50 m2), dus de kids slapen bij ons op de kamer. Omdat we graag willen verhuizen, hebben we niets aan aankleding gedaan. Lijkt me wel heel leuk om straks in een nieuw huis lekker los te gaan!
hier wonen we ook klein! in de woonkamer hebben we er een muur bij gezet om een extra kamer te maken 3 jaar terug wel hebben we hier het voordeel dat we een zolder hebben zo groot als het hele huis...dus daar staat ook erg veel zooi. maar het blijft een hobby zolder voor de poker mannen natuurlijk ( t is net een kroeg en ik kom er NOOIT) ooit gaan we verhuizen maar moet zeggen dat we hier in een prima omgeving zitten... dan wel in een wat "minder" huisje/portiekwoning maar alles wendt! en vroeger sliep ik ook altijd met mn zusje op de kamer en dat ging ook prima! weten de dames al of ze borst of fles voeding gaan geven of zien het allemaal wel? ik geef hier nog steeds borstvoeding aan de oudste en hoop dat ik de 2e dit ook kan gaan geven! dus we gaan gewoon lekker door tot mama het vervelend vind of de dames niet meer willen
hihi, hier echt geen plaats om nog een muur te plaatsen in de woonkamer... En ik mis idd ook wel een "opslag", bij schoonouders en mijn ouders ligt de halve zolder vol met onze spulletjes... haha! Een pokerhol, ook gezellig Ons appartement staat nu alweer 2 jaar te koop, hoop dat het wel snel verkocht wordt. Met dat mooie weer van laatst mis ik ook de tuin heeeeel erg... Ach ja, voorlopig gaat het zo nog wel, mochten de kids niet meer in hun ledikantje passen, moeten we maar eens gaan denken aan een slaapbank in de kamer voor ons... (hoop dat het niet zó lang meer gaat duren!) Samen op een kamer met broer of zus is ook niet mijn probleem, heb ik ook altijd gedaan (heb nog nooit een eigen kamer gehad ), maar 2 slaapkamers is dan ook wel het minimum Ik zou ook graag bv willen gaan geven, heb ik bij G. ook 2 maanden (!) geprobeerd, maar dat wilde niet lukken, zelfs lactatiekundige, chiropractor, pre-logopedie hebben niet mogen baten. Heb fulltime gekolft, wel intensief, G. dronk ook erg langzaam, dus was per voeding 2 uur kwijt... Na 2 maanden gingen we op vakantie, toen liep de "productie" al wat terug. Tijdens die vakantie ben ik zwanger geraakt, en toen liep het nóg verder terug. Dus ben benieuwd of het nu wel wil lukken. De paar keer (3) dat G. wel wat dronk, was het zo speciaal!!!! Hihi, heb ik de bank een avond voor mezelf, heb ik er nog geen moment gezeten... Dat stomme internet ook Ik ga nú lekker hangen!!!!! Dag dames!!!!!!
Hier is het kamertje aangekleed met lichtblauw en zilver, vind het heel mooi al zeg ik het zelf haha Ik wil deze keer borstvoeding gaan geven. Bij mijn eerste niet gedaan en achteraf spijt gehad dus deze keer zowiezo proberen. En gaan jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen Ik MOET deze keer in het ziekenhuis bevallen ivm de vorige bevalling waarbij de placenta niet kwam.. daardoor veel bloed verloren enz. Maar ookal moest het niet dan wou ik toch in het zkh bevallen, bij de eerste ook voor gekozen.. vind het gewoon een prettig idee.
hier willen ze dat ik thuis ga bevallen het liefst aangezien ik vorige keer veel te snel bevallen ben ( met 9cm in het ziekenhuis komen met de vraag zal het begonnen zijn? en dan 11 minuten persen) dus ze zijn bang dat als ik nu weer naar het ziekenhuis wil dat het in de auto geboren word dus moet er snel bij zijn... wel vandaag pas echt het bed opgehoogd erg he!
Wow RosaLynn, da's wel heel heftig!! Moet ook in het zkh, G. is uiteindelijk met ks geboren. (ik heb dus 2 dagen met weeën gelopen, daarna naar zkh met opwekkers, een half uur persweeën tegenhouden, drie kwartier persen, beslissing tot ks en daarna nog half uur persweeën tegenhouden tot ruggeprik... Beetje tegenovergestelde RosaLynn ) Maar ivm de ruimte sowieso naar zkh, er kan net iemand naast het bed staan. Bed nog niet opgehoogd, willen we pas doen als kraamverzorgende dat graag wil. Ik kan anders niet normaal in bed komen, na ks vorige keer had ik een krukje nodig, en dat ging allemaal niet van harte... Maar als je thuis "moet" bevallen, is het wel weer handig om dat voor elkaar te hebben ja
Vandaag weer even op het werk langs geweest... Wel grappig om steeds van mensen te horen "ze is zwanger...dat is niet te zien toch?!" haha Nu door naar oma...daar ff de boel schoonmaken! Lekker nuttig bezig dus vandaag
Wow, da's wel heel apart ja, en je staat al op springen! Vind je het leuk, of niet? Ben eigenlijk stiekem wel heel erg trots op mijn megabuik, maar handig is het niet... En verrekte zwaar ook! En je gaat bij je oma schoonmaken? Pfff, heb al geen puf meer om hier de boel goed bij te houden!! Respect!!!!! (dusse, als je nog tijd over hebt straks ) Morgen gaan we op kraamvisite bij goede vrienden en vind het altijd leuk om zelf een pakket te maken, maar daar moet ik nu nog mee beginnen... Ga vanmiddag, vanavond en morgenochtend flink aan het naaien (haha, dus wel, maar niet met m'n man ) en haken... Een wikkeldoek, een klein bijpassend knuffeldoekje, een luieretui, een rokje en een hemdje. Erg leuk als het af is . Dus ik moet snel weer gaan eigenlijk... Maar jee, zou graag even willen rusten, haha!
Hoi hoi! Eindelijk mag ik me hier ook melden Mijn kleine meid is al in week 34 helemaal ingedaald! En goed met haar hoofdje naar beneden..... Dus klaar voor de start! De laatste dagen voelt het helemaal onderin erg gevoelig op sommige momenten.... Echt geen pretje! Ze ligt volgens mij al echt te dringen.... À.s donderdag hebben we weer controle bij de verloskundige, dus zal eens vragen of dat het kan zijn... Als ze er dan nog niet is (ken namelijk genoeg moeders om me heen die rond week 38 zijn bevallen, dus ben erg benieuwd wanneer ze serieus van zich laat horen) Heb het onderhand wel heel erg gehad met die buik!! Pfff.... De hond uitlaten of ff stofzuigen is voortaan een hele opgaven.... Ook iedere morgen tijdens het douchen, haren wassen, haren föhnen, lichaam incremen, aankleden enz.. gaat niet meer zo snel en ben daarna echt bek af en moet dan ff bijkomen!! We kunnen niet wachten om de kleine prinses straks in onze armen te kunnen nemen! Echt zin in...... Gezellig om hier mee te kletsen!! Groetjes Juul
Welkom! We zijn weer terug van oma en lekker bezig geweest heel de muur vrij gemaakt van plastiek platen en in stukken gezaagd En de vloer goed wezen schrobben en zuigen M'n broertje krijgt n andere kamer omdat m'n zusje uit huis is maar had de kamer als een grote bende achter gelaten!! Maar t is nu weer normaal En bij de 1e had k echt n mega buik maar was van mezelf ook wel 20 kilo zwaarder nu valt het mee kwa kilos zowel met als zonder baby Dus vind t eigenlijk wel prima zo
@ Rosalynn, wow wat een snelle bevalling zeg! Goed bezig geweest vandaag! @ kleinhummeltje, pff en bij jou heel heftig, hopelijk gaat het deze keer allemaal wat voorspoediger. Wat leuk dat je dat allemaal zelf kan maken! @ Bully. welkom, gezellig dat je mee komt kletsen. Hier vandaag flink gewinkeld voor zoonlief.. nieuwe kleren en schoenen dus hij kan weer even vooruit. Had wel pijn van al dat lopen dus net ff lekker in bad geweest. Zometeen ook nog naar de bios met manlief.. ons zoontje is bij opa en oma slapen.
@ Bully: Welkom! Ik hoop voor je dat de kleine zich snel aanmeldt... Maar ik kan je melden dat G. al met 32 wk was ingedaald en inderdaad, ik had ook al heel snel veel pijn "onderin". Hij kwam pas met 41.1 wk... Sorry voor deze domper, maar ik zou idd vragen aan je vk hoe of wat! Wie weet!!! @ RosaLynn: Jeeminee, hoe krijg je het voor elkaar?! Wordt al moe als ik eraan denk @ Goldy: idem Haha, ben vandaag heel eventjes de stoffenwinkel en speelgoedwinkel ingeweest en toen was het wel weer genoeg geweest! Wel lekker dat je alles weer in huis hebt, is ook leuk om zo te shoppen En heerlijk dat je een bad hebt, daar ben ik dan wel erg jaloers op! En wat gezellig, een avondje met je man!! Welke film gaan jullie bekijken? (hebben jullie bekeken inmiddels natuurlijk!) @ hier: Nou, het naaien schoot niet echt op... Pff, snapte het patroon van het rokje neit helemaal... Uiteindelijk heb ik nu de stof geknipt, en gespeld, maar hoe ik nu verder moet... Bij het haken ging ook al iets fout... Gaat lekker, word er een beetje chaggo van! Morgenochtend de makkelijke dingen eens in elkaar zetten, dan krijgt ze het rokje en hemdje wel wat later... hihi! Het andere naaiwerk gaat 'm waarschijnlijk ook niet worden , manlief ligt al op de bank te slapen, dus ik kan ook dag zeggen tegen de massage... Ach ja, we zien het ook allemaal wel... Zo maar weer lekker naar bedje, en hopen dat ik vannacht wél kan slapen! (word ik niet wakker van zoonlief, bij wie er weer tandjes doorkomen, word ik wel wakker van de kleine in m'n buik, die dan besluit wél te gaan bewegen, of gewoon omdat ik mezelf gigantisch in de weg lig... Hmpf! (naja, je merkt, ik ben écht niet vrolijk nu!!!!)
hoi meiden ben naar huis gestuurd woensdag erug krijg ballonkatheter die voor die laatste rot cm moet zorgen voor ik ingeleid kan worden nog even afwachten dus.....
Hoi dames Ik wil jullie zelf even op de hoogte stellen ... ik wordt morgen ingeleid. Ik laat jullie nog het hele verhaal weten Veel liefs En delafino succes!!
@ klein hummeltje, american pie the reunion, was wel lachen! Balen dat het niet zo goed lukte allemaal! @ delfino, echt zwaar balen meis, knuffel! @ forever, wat spannend.. succes morgen! Benieuwd naar het verhaal.