Hallo dames, Is er nog plek voor mij in jullie klets groepje. Ik wilde toevallig ook een topic openen maar toen zag ik deze Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Aylena 28 jaar en zwanger van de 2e. Ons zoontje is bijna 15 mnd. Mijn man en ik zijn 10 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd. Bij deze baby zal ik ingeleid gaan worden aan de ene kant een opluchting aan de andere kant zie ik er erg tegen op. De rede van mijn inleiding is dat ik van mijn zoontje in 3 uur tijd ben bevallen (geen enkele voorteken). Ik wist dat ik het streptokok virus had en mijn zoontje is daar dus ziek van geworden. We hebben toen een week in het ziekenhuis gelegen. Om dit bij deze baby hoppelijk te kunnen voorkomen krijg ik een ab maar omdat 3 uur niet voldoende is gaan ze daarom de bevalling inleiden. Morgen weer naar de gyn en dan even vragen hoe het nu verder moet. Liefs
Selle yyyeeeaaahhhhh Lot is geboren!!!!!! gefeliciteerd meis! Wat een rotstreek zeg, die 3 cm die je dubbel hebt moeten doen:x. Maar wat super dat je je meisje eindelijk vast kan houden! Gaat het goed met jullie? Lekker laten verwennen door de kraamzorg he?! Nou Inge toevallig een bevalling geweest! Ja ik heb wel een voorgevoel, denk een jongen. Dit voorgevoel kwam pas heel laat geloof rond de 25 weken ofzo. Inaya en Boncuk welkom, tuurlijk kunnen jullie erbij Ik ga de lijst er even bij pakken en zal daarbij wat vragen aan jullie stellen om de lijst compleet te maken!
Zwanger Januari Inaya-----?-------------?-?------------------28-01-2012-------?---------------------? Inge----- -23jaar ----1ste kind ? ------29-01-2012 ------ziekenhuis -----BV Diana----34jaar-----1ste kind M-----29-01-2012-------ziekenhuis------FV Zafira----26jaar-----2de kind M-----30-01-2012-------thuis---------------BV Kly -------20jaar----- 1ste kind J------31-01-2012 ------ziekenhuis -----FV Ecl --------24jaar---- 1ste kind ? ------31-01-2012 ------thuis --------------BV Kiet ------24jaar -----2de kind ? ------31-01-2012 ------ziekenhuis------FV Selle----- 27jaar -----2de kind M---- 31-01-2012 -----ziekenhuis-------BV Februari Mamast-?-------------?-------------?-------01-02-2012--------?---------------------? Marike--26jaar----- 1ste kind J ------02-02-2012------- geboortecentr. BV Boncuk--28jaar-----2de kind ?------- 03-02-2012-------ziekenhuis-------? Bevallen Januari Selle------13-01-2012--20.25uur------dochter/zusje Lot-------14.00 t/m 20.25uur Februari Inaya van jouw wil ik graag de volgende dingen nog weten voor de lijst: leeftijd hoeveelste kind geslacht plek bevalling flesvoeding of borstvoeding Boncuk van jouw het volgende: geslacht flesvoeding of borstvoeding Beide even kijken of wat ik ingevuld heb klopt
Boncuk wat heftig van je zoontje, goed dat ze je nu van te voren al AB willen geven. Grote kans dat dit kindje dan niet ziek wordt. Gaat alles nu wel goed met jullie zoontje?
Wat grappig zo'n lijstje. Om de lijst even compleet te maken we krijgen een dochter en ik ga hoppelijk weer borstvoeding geven. Bij de eerste ook 7 mnd kunnen doen. Ik ga het lijstje even bekijken weet ik ook wat meer van de andere dames Groetjes boncuk
Ja gelukkig wel. Ik heb er zelf toen achter aan moeten zitten anders hadden we thuis gezeten met een ziek babytje. :x Maar gelukkig is alles goed gekomen en gaat het heel goed met ons mannetje
@inaya en boncuk welkom! Gezellig @selle wow heftige bevalling! Maar van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Hoe is t hier dames? Niemand aan t bevallen hihi
Selle van harte gefeliciteerd!!! geniet er van!! En wat goed van je dat je het toch zonder pijnstilling hebt kunnen doen, respect Boncuk welkom! Ecl nou ben benieuwd of je voorgevoel klopt!! hopelijk kom je daar snel achter Kly nou ik in ieder geval nog niet! was t maar zo Hoe is het bij jou??
@inge nope niks. Alles rustig. Alleen zon gruwelijke pijn in me rug weet gewoon nie hoe ik moet liggen en zitten. Dus vriendlief luistert t geklaag maar aan en geeft weinig antwoord (heel verstandig ahaha!)
Hai meiden, ook hier nog geen bevalling. Wel veel gerommel, maar dat heb ik al dagen, dus daar heb ik ook geen vertrouwen meer in. Ach ze komt wanneer ze er klaar voor is denk ik dan maar. Nieuwe dames welkom!!! Selle, wauw dat heb je toch snel gedaan. Maar wat balen van die laatste 3 cm. Gelukkig heb je het wel op eigen kracht kunnen doen. Mijn szusje bleef op de laatste cm steken, toen aan wee opwekkers gegaan, want weeen verdwenen gewoon. Uiteindelijk na een flinke knip en pomp zoontje geboren. Pfff ben je al zover en dat laatste stukje wil niet. Gaat alles verder goed met jou en je dochter? Ecl, ben ook benieuwd of je voorgevoel klopt. Bij mij klopte het beide keren, en ik zou ook echt heel gek hebben staan kijken als het anders was geweest. Ik was er beide keren zo van overtuigd haha. Pff hier weer voorweeen, dus zal wel weer een lekker nachtje worden. Gelukkig de afgelopen 2 nachten wel goed geslapen dus ben weer redelijk uitgerust. Ga zo toch mijn bedje maar opzoeken en hopen dat de kleine meid een beetje mee wil werken om in slaap te vallen. Ze is namelijk nu mijn blaas aan het bewerken met haar vuistjes.
@zafira hahhaha! Hoop dat je ondertussen lekker slaapt. Hier wakker van de kramp in me buik. Zit geen echte regelmaat in dus zo proberen te slapen. Zal wel weer loos alarm zijn
En en nog gerommel doorgezet in weeen? Boncuk, handig he zo'n lijst, zal hem zo even voor je aanpassen Ja echt, wat slecht joh! Gelukkig gaat het nu goed met je mannetje en heeft hij er niets aan over gehouden. Ze zijn soms zo laks Inge en Zafira, ja ben ook erg benieuwd of het klopt! Pin me er niet op vast, dus zal niet zo'n shock zijn als het niet klopt Zafira, nog lekker kunnen slapen? Heerlijk he dat boxen met je blaas. Hier doet de kleine dat niet echt meer, maar man wat voelt dat vervelend. Ben benieuwd of al die voorween nou wat doen, qua verweking en ontsluiting. Hoop het dan is het niet voor niets Kly, Gatsie last van je rug! Is het nog doorgezet, die krampen van vannacht?? Iedereen, Ga me zo klaar maken voor de verloskundige. Vannacht af en toe wat ongie krampen gehad, maar die waren niet zo boeiend. Ben wel weer vaak wakker geworden vannacht. Nouja eventueel weer even tukken strx. Jullie zien me hier zo weer met een update van de verloskundige!
Jeej de eerste baby is op de wereld gekomen. Super gefeliciteerd Selle!! Lekker genieten van die kleine meid...mogen wij ook meegenieten? (fotootje? als je de kracht er al voor hebt.) Welkom aan de nieuwe dames...het word gezellig druk hiero!
@ecl nee weer niks.. Alleen net als jij veel wakker geweest! Succes bij de verloskundige! Ik mag morgen weer hoe gaat t verder hier allemaal een rustige nacht gehad?
Hey dames, Was weer goed bij de vk. Bloeddruk was goed. Ben 1,5 kilo aangekomen in 1 week en zit nu op totaal 5 kilo van minste tot meeste gewicht. En totaal 1 á 2 kilo boven mijn start gewicht. Maarja ben hormonene en overgewicht hebben daarvoor gezorgd Verder ligt de kleine wel een stukje in het bekken, maar niet vast. Dacht ik al, want hij/zij was er van de week weer uit voor mijn gevoel. Hartje klonk weer goed, dus ben weer trots op de kleine! Kly niet doorgezet dus.......... Ook jij veel wakker geweest, tsjah wat kunnen we daarvan zeggen.... Marike ja lekker gezellig zo he?! Inderdaad de eerste baby is geboren, primeur. En die is voor Selle en dochter Lot
Goedemorgen allemaal, Ik lees al dat ik niet de enige ben die zo slecht slaapt. Ik sliep altijd op m,n buik en tja dat gaat nu niet meer. Ik ben omringd door kussens en kan dan nog enig sinds op m,n zij slapen. Hoe doen jullie dat om toch nog een beetje comfortabel te liggen?
Comfortabel liggen......wat is dat.....dat kan ik me echt niet meer herrinneren haha. All, hier een redelijk rustige nacht gehad. Redelijk kunnen slapen, wel zeer veel moeten plassen. Maar sinds ik wakker werd heb ik een hele erge druk op de onderkant staan. Net alsof de kleine meid er elk moment uit kan vallen haha. Morgen moet ik weer naar de VK dus zal het dan ook even aangeven. Kleintje was al ingedaald dus dat kan het niet zijn lijkt me. Verders dus geen dames met weeen of baby......jammer!!
We slapen allemaal niet zo goed meer denk ik, maar veel dames hebben ook last van voorweeen snachts en gerommel. Daar heb ik nog geen last van. Ik was ook een buikslaper...kan niet wachten totdat ik weer lekker op mn buik kan liggen. Wat zal ik lekker slapen...Ze zeggen dat je na de bevalling ook nog niet meteen op je buik kan liggen Dit doordat je borsten zeer doen. Nu is het inderdaad slapen in 1 houding en dan wakkerworden van de pijn in de heupen. Mijn kindje ligt ook helemaal rechts in mijn buik en als ik dan op links lig dan ligt dat op de een of andere manier niet zo lekker als op rechts. Het is hooguit nog eventjes een paar weekjes afzien. Ik ga s'middags ook nog eventjes lekker liggen om toch de rust te pakken, maar ik kan me voorstellen als je nog een kindje rond hebt lopen dat dat lastig gaat.
Idd na de bevalling kan je nog niet gelijk op je buik liggen. Gelukkig slaapt mijn mannetje nog s,middags de ene keer wat langer dan de andere keer. Dus dan kan ik ook nog wel even gaan liggen. Alleen is het meestal het geval dat ik dan dingen in huis ga doen. Als ik dan klaar ben denk ik nog even lekker liggen en dan wordt hij wakker.
@boncuk comfortabel liggen? ik zou er heel wa voor doen op dit punt hihi @zafira ja ik heb ook zo'n druk alsof die elk moment kan komen. en soms flinke steken daaronder. morgen ook maar even aan de vk vragen.. @marike ja ze zeggen dat je op je linkse zij t beste slaapt nou ik dus echt niet. moet ook echt op rechts gaan liggen wil ik een beeetje slapen. @ecl fijn dat alles goed was bij de vk meid en gelukkig is beebje wel al ingedaald, nu maar hopen dat ie snel vast gaat liggen! hier ben ik nu al bijna 3 weken verder sinds ik in t zkh heb gelegen. loop dus al 3 weken met voorweeen en 3 cm ontsluiting en er is geen kiep die er iets aan wil doen. hoor net dat een kennis van me aan t bevallen is met 36 weken en dan zakt de moed me toch wel weer in de schoenen want de voorweeen blijven tzlefde totaal geen ritme of wat dan ook. maar goed iedereen zegt tegen me het kan ook zo elk moment uit t niks beginnen dus daar hopen we dan maar op en dan maar hopen dat beebje niet te laat komt op zn eigen feestje hihi!