Samba, fijn dat je weer thuis bent en gerustgesteld. Dus t kan zijn dat de bevalling eraan komt voor jou, das fijn. Ik hoop dat het je thuis lukt, das zo prettig. Priscilla van harte gefeliciteerd met Milan  Mooie naam. Wie volgt er vandaag ? Hier trekt m'n bm steeds samen. Miss te actief gedaan gister. Of voorwerk, vk zegt dat je na meerdere kids ook meer harde buiken krijgt dus t zal erbij horen. Ik lig op bed nog op m'n moederdagontbijt te wachten verder hoop ik dat de bevalling nog Ff wacht, wil zo lang mogelijk van deze zs genieten, ti's m'n laatste Ingel geniet nog Ff van n rustige zondag vandaag, binnenkort iedere 3 uur voor voeding zorgen  Gaan jullie voor bv of fv ? Ik bv, ging met m'n oudsten ook goed, lekker makkelijk 
Hallo dames, Ik mag hier eigenlijk al een ruime week meekletsen maar heb vorige week vrijdag 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk. Gelukkig is die gestabiliseert en mocht ik weer naar huis. Vind het nu wel leuk om mee te kletsen hier als het mag. Morgen naar de vk in het ziekenhuis en dan kijken of de bloeddruk nog steeds binnen de perken zit. Ik ben extreem moe en kan eigenlijk net voor mijn lunch zorgen en verder lig/zit ik alleen maar. Wereldje wordt wel erg klein zo. Ga ik het morgen ook maar even over hebben want ik zie eigenlijk best op tegen de bevalling door de vermoeidheid. Nou ja nog even doorbijten! Voor alle moeders: een fijne moederdag
Hoi Saar, kan die vermoeidheid ook met je bloeddruk te maken hebben. Hoop dat alles goed is bij je controle morgen. Ga je thuis of in t zh bevallen ?
Mirri: ik denk het wel het zal wel een wisselwerking zijn. Op dit moment sta ik onder controle in het ziekenhuis en moet ik dus ook daar bevallen.
Ha, tis hier weer een beetje drukker geworden zie ik. @Priscilla: JAA! Eindelijk zeg, je hebt wel een zware week gehad, maar nu is daar dan de grote beloning: een mooie zoon. Ontzettend gefeliciteerd!! @Mirri: Ik ga absoluut voor bv. Hoop dat t lukt, want dat lijkt me echt een heerlijk intiem moment steeds... Genoten van je moederdagontbijt trouwens? Ik heb ook een lekker ontbijtje gekregen van lief vanmorgen. Dan wel niet op bed, maar wel luxe. Lief toch, bij wijze van mijn bijna-moederdag-cadeau. @Saar: fijn dat je bloeddruk onder controle is. Gaan ze je inleiden als hij weer te hoog wordt? Ik hoop dat je het nog even volhoudt, ook met de moeheid. Succes! @Samba: dat was vast schrikken, maar fijn dat je weer thuis bent! Je kunt wel gewoon thuis bevallen nu, of moet je nog onder controle blijven in het zh? Ik ben gisteren op de verjaardag van mn broer geweest, 'voor het laatst' familie gezien. Voor het laatst voordat ik ga bevallen dan. Ik vond dat héél raar, het was net alsof iedereen echt afscheid van me nam en me alvast feliciteerde met iets wat me nog helemaal niet gelukt is. Daarna sloeg het besef echt keihard in dat de bevalling er bijna is en dat dat een superspannend iets is. Ik werd ineens ook heel bang dat er iets mis zou gaan en dat ik straks helemaal geen gezond kleintje in mijn armen heb, zoals iedereen al verwacht... Pff, die momenten zullen er wel bij horen, maar schrok ervan. Heb nooit eerder tegen de bevalling opgezien, maar nu word ik toch zenuwachtig. Zou ik t wel aankunnen? Zouden we een gezond kleintje krijgen? Moet ik misschien toch voor de zekerheid in het ziekenhuis bevallen? Sorry hoor, moet mn zorgen even kwijt, ze zitten me nogal dwars. Wil gewoon het liefst dat de bevalling vandaag nog begint en dat die zorgen morgen voorbij zijn. (Al zullen er dan wel weer nieuwe zorgen zijn. Moederschap, heet dat toch? )
Miekelammetje: Heel herkenbaar hoor die angst of alles goed is, tenminste ik heb dat ook. Ik was tot van de week van plan thuis te bevallen (mag op het moment niet meer), maar de vk stuurt je echt wel op tijd door naar het ziekenhuis als er iets niet goed is. En vertrouw maar op jezelf! Ik denk wel dat het er een beetje bij hoort. Is het de eerste? Bij mij wel en er veranderd dan ook zo ontzettend veel he?! Lijkt me apart dat 'afscheid' nemen van familie. Ik zie ze nog geregeld. Ze komen schoonmaken, rijden me naar het ziekenhuis voor controles, hebben de babykamer verder ingericht etc. Dus ja kan even niet zonder. Ik moet morgen naar de vk en dan zien we wel weer verder. Vind het wel spannend, want sinds dinsdag is er geen controle meer geweest!
Hey meiden! Ik kom gauw foto spammen! Milan is zo mooi en tevreden.. Tis echt genieten was wel heftige bevalling! Succes aan iedereen die nog rond loopt!
Thnx Priscil, geniet van je mannetje Herkenbaar hoor Mieke & Saar, een goede bevalling is niet vanzelfsprekend, het heet niet voor nix een wonder En al die weken startklaar zitten in onzekerheid maakt het niet makkelijk. Zelfs na mijn 2 mooie thuisbevallingen ga ik er niet zomaar vanuit dat t vanzelf gaat, t wordt hard werken meiden 
hey meiden Priscilla wat fijn dat het zo goed gaat met je mannetje, ben heel benieuwd naar de foto! Gelukkig gaat alles goed hier, de steken zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Gelukkig maar. Ik hoef niet onder controle te blijven en mag gewoon thuis bevallen, hoop zo dat het lukt. BV of FV: Ik wil deze keer heel graag BV gaan geven. Bij mijn dochter had ik er helemaal niks mee, moest er niet aan denken en ben gelijk FV gaan geven. Ik heb daar later enorm spijt van gehad dus deze kans laat ik me niet voorbij gaan en ik ga er nu voor 200% voor. Lijkt me zo bijzonder! Verder een rustig ( moeder)dagje gehad vandaag, de moeders bezocht en zelf natuurlijk mooie knutselwerkjes van mijn meisje gehad. Erg lief. Hebben jullie nog iets moois gekregen als mama of aanstaande mama? Zo maar weer eens proberen te slapen, beeb is wel erg onrustig vandaag en mijn bekkenbodem voelt alsof iemand er een enorme trap tegenaan heeft gegeven, niet echt prettig. Hoop echt dat het snel begint, heb het wel een beetje gehad. En ben zeer benieuwd wie er in mijn buik huist al die tijd! Weltrusten allemaal!
Fijn dat de steken weg zijn Samba, wat gebeurd er veel in die lijven van ons. Allemaal voorbereiding voor Dday wordt hier ook wel nieuwsgierig naar wie daar zo wurmt in m'n buik en wanneer ze jarig is maar wil zo lang mogelijk van de zs genieten. M'n moeder zei dat t woensdag komt omdat m'n buik zo laag zit.....ik hoop dat ze t mis heeft. Ik zeg 1 juni Hier ook bv, ging bij de jongens ook goed, hoop dat t weer lukt.
Mieke, zag n buikfoto van jou bij t meitopic, is jouw baby al ingedaald ? Mooie buik heb je maar voor mijn gevoel zit t nog hoog. Kan ook komen omdat mijnes extreem laag hangt hoor dus ik het verkeerd vergelijk ;p K heb soms t gevoel dat ik t tijdens t lopen zo kan verliezen Naja....
goedemorgen allemaal, hoe is het met de rommelende buikjes vandaag? Hier alles nog rustig, woensdag weer naar de vk, ben benieuwd. saar! jij ook hier haha? Gezellie!! Jammer dat je nu in het ziekenhuis moet bevallen ( of wilde je dat al), maar wel fijn dat alles onder controle is, zo houden he! En misschien kunnen ze al eerder wat voor je doen? Mirri: Ja ben erg blij dat ik me weer normaal voel, je maakt je toch zorgen, je weet niet of het iets ergs is of iets onbenulligs. Gelukkig het laatste. Ben benieuwd of je moeder gelijk gaat krijgen, maar je wilt liever nog even wachten? Gek, het zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn laatste zwangerschap zijn maar ik wil er het liefst juist zo snel mogelijk vanaf, misschien komt dat door omstandigheden dat ik er niet echt meer van geniet, ik hoop gewoon dat ik gauw de kleine man of vrouw in mijn armen heb. Fijn dat de bv bij je zoons goed ging, lijkt me zo mooi! miekelammetje: Heel herkenbaar jouw zorgen. Ik had dat bij de eerste ook, toen vond ik het ineens doodeng. Kan ik wel voor een baby zorgen, ik ben vast geen goede moeder en wat als de baby nou wat mankeert etc etc. Komt allemaal goed, de zorgen daarna, als je inderdaad moeder bent. DIe zijn nog veel erger haha. Je kind zit dan 24 uur per dag in je hoofd, waar je ook bent, wat je ook doet. Hoe oud hij of zij ook is, soms heel erg moeilijk en zwaar maar ook zo ontzettend mooi, ontroerend en geweldig. Ik vind tot nu toe niks mooiers dan mama zijn. Als ze dan savonds in bed ligt en slaapt en ik ga even bij haar kijken, dan laat ik vaak weleens een traan, dan denk ik, kijk nou, dat is gewoon mijn dochter, ze wordt alweer bijna 3, wat is dat snel gegaan en vooral, wat hou ik ontzettend veel van dat kleine mensje. pff ga nou alweer zitten janken hahaha. nou meiden ik ga even een taartje eten bij mijn mams. Fijne dag allemaal. Hebben jullie trouwens echt alles al klaar voor de komst van de kleine? Ik nu wel.
Fijn dat alles klaar is Samba, dat geeft rust. Hier ook startklaar, alleen nog kleine leuke dingetjes en .....t gewone poetsen t blijft kriebelen, omdat ik nu veel thuis zit zie ik alles. ;D Vanmorgen knetterharde buiken, baby is er rustig van. Zit nu op de bank babymamma te kijken. Net was ie weer zacht en ging ze weer met dr kontje heen en weer Ben ook nieuwsgierig hoor Samba, maar ti's zo dubbel, wil ook nog Ff van t intieme samenzijn met m'n dochtertje en de rust
Ja daar heb je ook wel gelijk in, vooral de rust moeten we eigenlijk nog van genieten he, maar ik ben van aard een onrustig en nieuwsgierig mens dus dat zal het wel zijn. Ben ook de hele tijd aan het poetsen, zie ook alles hahah
BV/FV: Ik wil graag borstvoeding geven. Puur omdat het het beste is voor de kleine en het ook nog eens gratis is. Samba: Ja ik ook hier. Ik denk moet toch even nog actiever worden he?! Maar het gaat allemaal zo snel hier. Die emoties herken ik wel. Af en toe kan ik zo lekker janken en dan weer lachen. Jammie taart Mirri: heerlijk nog even genieten van die kleine. Vervelend die harde buiken. Beetje rustig houden en dan maar beentjes omhoog en lekker dvdtje erin Ik ben weer thuis. Bloeddruk bij 2e meting 130-85 voor mijn doen hoog begon op 55/60. Moet wel in ziekenhuis bevallen, maar goed prima als dat kind er maar uit komt Ze heeft me wel op het hart gedrukt dat als er wat veranderd ik ook echt aan de bel trek, helemaal vertrouwen doen ze niet. Nu volgende week dinsdag terugkomen als de kleine blijft zitten en dan weer bloedonderzoek en urine checken en dan gaan ze kijken of ze me kunnen strippen omdat ze wel zien dat ik echt heel moe ben en mijn lichaam aangeeft niet ech veel energie meer te hebben. Laten we hopen dat'ie zelf denkt ik kom eruit!
@Saar, ja het is ook de eerste voor mij. Extra spannend, omdat ik geen idéé heb hoe mijn leven er straks uit zal zien!!! Fijn dat jouw familie zoveel kan helpen. Wonen ze in de buurt? Bij mij ruim een uur verderop, vandaar het afscheid. Enneh, misschien zit je helemaal niet op deze vraag te wachten, maar aangezien je familie met zoveel helpt, betekent dat dat je partner niet (meer) in beeld is? @Priscilla, ben zeer benieuwd naar je foto's!! Kom maar op! Geniet je? @Mirri: ja de kleine is al ingedaald! Ik heb ook echt het gevoel dat hij er al uit zou zakken als het niet dicht zat aan de onderkant. Pff, wat een druk op je baarmoedermond! Maar toen ik dat verleden week tegen de vk zei, zei ze: Nou, zo laag zit hij nog niet hoor! Maar hij ligt er mooi voor en lekker laag, alleen misschien nog niet volledig ingedaald. Jammer, moet ik nog even wachten zeker... @Samba, fijn dat je gewoon thuis mag bevallen! Ik hoop ook voor je dat t nu niet meer lang op zich laat wachten... En ja, ik geloof ook dat zo'n minimensje het mooiste is wat je ooit kan overkomen, al zal het ook zwaar zijn. En ik kan me nog niet voorstellen hoe groot de impact op ons leven zal zijn, maar ik kijk er naar uit. Ik ben zo nieuwsgierig, wil gewoon zo graag ons kleine, gezonde ventje knuffelen en vasthouden!!! *zucht.. Hier is ook alles klaar. Ga zo nog even driftig met een sopje door het huis, maar we're ready to go! Nou de kleine nog!
Ja, bv is ook nog gratis Saar, ik hoop dat t hier ook weer lukt. Doe t n beetje uit gemakzucht, die melkfabrieken zijn altijd bij de hand en direct op temperatuur ;P Saar, gaf de gyn nog aan waardoor je zo moe bent, wel fijn dat ze vgnd week gaan strippen maar Miss komt de baby zelf al eerder. Mieke, fijn dat de baby al is ingedaald, hier ligt ze wel al helemaal vast. Hier nagenoeg nix gedaan vandaag 0_O Ff pauze na n paar drukke dagen, gewoon geen puf. Kaartje wel af nu, jouwes ook Mieke ? T ontwerp is af, m'n broertje heeft m mee voor n proefdraai.
ha meiden!! ffies gauw voor we gaan eten.. milan heeft een onrustige eerste nacht achter de rug.. flink krampjes en erg huilerig.. uiteindelijk hebben we hem bij ons in bed genomen en ging het super goed!! verder is het een super lief tevreden mannetje!! bevalling was erg heftig.. om half 2 begonnen de weeen die ik goed kon wegpuffen en amper last van had.. om half 7 kwamen ze om de 5 min. dus zh gebeld en moesten langs.. om half 8 had ik 4 cm. en om 10 uur bijna 7 toen kwam gyn om vliezen te breken.. maar milan lag te veel ingedaald dus dat lukte niet.. kreeg een weeen storm met buik been en rug weeen tegelijk.. was een drama.. kon kiezen voor een ruggeprik maar die wou ik niet.. wel injectie in been om wat duffig te worden.. 3 weeen later kreeg ik een persdrang die niet te onderdrukken was maar volgens zuster kon dat nog niet dus mocht iets meegeven maar niet helemaal.. tot gyn kwam en verbaasd constateerde dat ik al volledig ontsluiting had!! ik mocht gaan persen en 20 min later lag milan op mn buik!! totaal heeft het 1 uur en 25 min geduurd vanaf gebroken vliezen.. ben wel uitgescheurd en heb 5 hechtingen.. hier de foto van ons lekkere mannetje!!
@Priscilla: wat een schatje. Super lief. Gefeliciteerd. Oeh wat kijk ik er nu naar uit! Heb je pethidine (ofzo) gehad? Hopen dat je vannacht beter slaapt met z''n allen en geniet ervan! @Mieke: mijn ouders wonen in dezelfde plaats als wij. Wij zijn gelukkig nog helemaal happy getrouwd, maar mijn man is na 3 maanden werkloos te zijn geweest nu net weer voor de 4e week aan het werk. We hebben een pittige tijd gehad zeg maar.. Hij moet behoorlijk wennen aan het ritme en om dan s avonds het hele huis nog te moeten schoonmaken... En ik heb wel nesteldrang maar kan het zelf niet haha. Een uur verderop is inderdaad op een gegeven moment niet meer zo handig nee. Was het nog wel te doen dat zitten in de auto? @Mirri: ook een goed punt inderdaad. En het lijkt me zo vreselijk bijzonder om op die manier met je kindje bezig te zijn. Echt jou momentje. Ik zie bij de fles dat het kind uit handen wordt 'gerukt' zodat iemand anders de fles geeft. Ook leuk, maar het lijkt me wel heel bijzonder. Die vermoeidheid kan bij me horen in de zwangerschap, kan een reactie zijn op mijn bloeddruk. Na een klein stukje lopen was de bloeddruk bij binnenkomst 160/90 terwijl ik in het begin begon met 105/55-60 dus ze zien wel dat ik bij de lichtste inspanning een enorme verhoging krijg. Advies is nu ook rustig aan doen, maar goed dat deed ik al. Maar ze weten niet goed wat nou de oorzaak is de vermoeidheid of de bloeddruk. Hebben jullie zelf het kaartje ontworpen?
@Mirri, fijn dat het ontwerpje af is! Tevreden? Ons kaartje is ook klaar. T had nogal wat voeten in de aarde, maar het is gelukt. We hoeven alleen nog maar te bellen straks met tijd en datum en dat soort info. We hebben een heel ander kaartje dan de meeste geboortekaartjes, dus hoop zo dat mensen het mooi vinden... Stom he, dat je je daar druk om maakt! Lekker belangrijk! @Priscilla, zo dat klinkt inderdaad als een heftige bevalling. Maar gelukkig is de beloning ultiem. Wat een mooi manneke! Nogmaals gefeliciteerd!! @Saar, oh gelukkig! Vroeg het me af, zwanger zijn in je upje lijkt me best zwaar namelijk. Fijn dat je man weer werk heeft, zeker nu. Ook al betekent dat dat hij iets minder kan helpen dan anders, maar je hebt gelukkig heel behulpzame familie om je heen. Goud waard! Morgen weer naar de vk. Zal haar eens vragen of kindje al wel echt voldoende ingedaald is, want begin wel te twijfelen nu ik meer foto's kijk.... Zou dat trouwens ook betekenen dat de bevalling echt nog een tijdje op zich laat wachten? Hoop het niet, nestel me suf. Vandaag als een dolle door het huis gegaan met een sopje dus ben er echt heeeeelemaal klaar voor!