Mieke: Hebben jullie een 'standaard' kaartje of ook iets zelf bedacht? Wij hebben een kaartje uit een boek uitgezocht. Gewoon iets wat we leuk vinden en wat de rest er dan van vind ach ja... Ben wel benieuwd wat ze van de namen vinden. Volgens mij maakt het voor de bevalling niet uit of een kindje ingedaald is of niet ik geloof alleen dat als het helemaal niet is ingedaald je moet gaan liggen ivm uitzakken van de navelstreng ofzoiets? 2 cm ontsluiting zegt ook niets over het tijdstip van de bevalling toch? Haha je hebt in ieder geval je nesteldrang gebotvierd!
@Saar Heb zelf een kaartje ontworpen op de computer. We wilden graag iets alternatievers dan de meeste kaartjes. Heb wel leuke gezien, maar geen waarvan ik dacht: Ja! En inderdaad, wat doet het er toe wat de rest vindt. Wij vinden het mooi. Maar toch... En de namen, ja, daar ben ik ook benieuwd naar wat voor reacties er zullen komen. Al denk ik dat het weinig uitmaakt. Mensen wennen snel genoeg, ook aan een naam die ze niet zo mooi vinden. Zal morgen eens aan de vk vragen hoe het zit met dat indalen. Als het nog nodig is... Ben blij dat dit topic er is om af en toe te spuien hoor!!
@Mieke: Ben wel heel benieuwd naar het kaartje. Creatief hoor. Ik heb dat zelf niet dus vind het altijd knap van anderen! Misschien is dat het handigst inderdaad, maar als'ie niet ingedaald is krijg je vanzelf instructie denk ik zo. Heb er wel eens wat over gelezen hier op het forum.
Mogguh, hier om 8.30 bij de vk zijn. Succes met je afspraak Mieke en spuien kan hier hoor Hier bij de derde (en 13 jr ouder maak ik me niet druk wat anderen van t kaartje of de naam vinden Complimenten zijn welkom, de rest gaat t ene oor in en t andere weer uit. Ben zelf al kritisch genoeg op t kaartje, was n hele bevalling voordat ik tevreden was ;P
@ Mirri succes bij de vk! Hier een slechte nacht. Om 4 uur wakker menstruatiepijn en een wroetend kind. Nou ja dat is hopelijk een goed teken voor volgende week!
Succes bij de Vk mirri! @saar, lekker nachtje dus, hier ook lekker wakker gelegen, gisteravond nog gezellig gemaakt in bed met vriendlief maar het mocht niet baten, nog geen wee te bekennen Wanneer moet jij weer op controle? Mieke jij ook succes bij de vk! Hier morgen controle.
Samba: haha dat je daar nog energie voor hebt met die buik. Moet er niet aan denken. Mijn man vind het al de hele zwangerschap een beetje raar en ik kreeg constant enorme buikpijn achteraf dus wij staan een beetje op een laag pitje Ik hoef pas de 22e terug te komen of ik moet gaan braken/bandgevoel/extreme hoofdpijn krijgen of twijfelen dan moet ik direct bellen. Of ik ga gewoon voor de 22e bevallen, mijn idee wanneer mag jij weer? Mieke: Ook succes bij vk(had er even overheen gelezen)
Haha nou ik moet heerlijk eerlijk zeggen dat het de 1e keer was na 6 maanden ofzo maar het was ook niet echt zo geweldig als normaal. Komt wel weer goed. Ik hoop dat je voor de 22e gewoon bevallen bent, ik ben echt benieuwd wie er van ons als eerste aan de beurt is. We zitten allemaal rond dezelfde termijn. Ik mag morgen weer naar de vk. Ze wilde evt proberen te strippen maar ik lees dat het traumatisch kan zijn voor je baby als je het 'al' met 38 weken doet. Maar dat zou dan met inleiden toch ook zo zijn en een ks?
Ik kan me niet voorstellen dat het traumatisch is voor de baby... Van strippen hoeft de bevalling ook niet op gang te komen het kan zijn dat het net een extra hulp kan zijn. Ik denk dat het eerder traumatisch is voor mezelf. Het schijnt wel zo te zijn dat strippen het meest effectief is na 41 weken, maar goed proberen kan toch als ze het willen en jij het wil?
Precies als je lichaam en de baby er nog niet klaar voor zijn, dan heeft het sowiezo geen nut en zal de bevalling ook niet starten. Ik ga het morgen eerst nog een goed vragen maar ik neem niet aan dat de baby er schade van oploopt. Die vrouw is al 35 jaar verloskundige, mag aannemen dat ze het toch wel weet wat ze doet? Ging jij ook nog vragen of ze al wat eerder wat voor je kunnen doen ?
Ga er wel vanuit dat die vk er dan verstand van heeft. In mijn eigen praktijk strippen ze niet voor de 41+3 weken, maar ja daar mag ik niet naar terug dus ik vind het prima zo. De vk in het ziekenhuis heeft voorgesteld om volgende week te kijken hoe het ervoor staat en evt. wat te gaan doen ivm de vermoeidheid en toch wel verhoogde bloeddruk. Dan gaan ze eerst strippen. Mijn moeder had het idee dat ze me niet veel langer laten lopen als 40 weken aangezien ze me nu heeft geadviseerd om veel te blijven zitten en rusten en dan gaat mijn conditie wel heel hard achteruit. Ach we zien wel. Langer als 3,5 week duurt het niet meer.
@Mirri, hoe was t bij de vk? @Samba, haha, misschien moet ik ook proberen om t gezellig te maken met mijn man in bed! Maar helaas staat de boel ook hier op een heel laag pitje. Eerst omdat hij zich er blijkbaar heel ongemakkelijk bij voelde, nu omdat ik daar eigenlijk niks meer kan hebben. De boel is nogal gevoelig... Dan toch maar gewoon afwachten! En wat betreft het strippen: kan me niet voorstellen dat dat traumatisch is! Kan me wel voorstellen dat het meer voordelen heeft om nog te wachten als strippen niet persé nodig is, maar traumatisch... Dat lijkt me wel heel sterk. @Saar, ja het zou vast fijn zijn voor jou als je niet tot week 42 door hoeft te lopen! En volgens mij zijn ze daar in het ziekenhuis dan best rap mee hoor, om toch te strippen of te primen. Bij ons in de vkpraktijk wachten ze de 42 wkn niet af, maar gaan ze je na 41 wkn inleiden. Dus hier nog max 2,5 week!
Hooooi, alles goed bij de vk, heel standaard; bloeddruk hartje, weer gezegd dat de baby vast in bekken ligt en dat ze mag komen en wij er klaar voor moeten zijn Harde buiken weer genoemd, hoeft geen voorwerk te zijn, is gewoon omdat t de derde is........... Samba, wie weet helpt het wel ;D Hier kan ik er ook niet meer zo van genieten, krijg er alleen harde buiken van... mn man vind t ook eng de laatste weken...dusss kletsen we gezellig in bed M'n lijf is erg bezet nu, zal blij zijn als ik t strax weer n beetje voor mezelf heb Fijn dat ze in t zh wel strippen Saar, hopelijk helpt het
Mieke: Ja dat hoor je steeds vaker dat ze inleiden met 41 weken. Gisteren was de kraamverzorgster er voor een intake en die zei ooooh jou laten ze echt niet lopen toen ze me zag. Dat zegt iedereen, maar goed ik moet het eerst maar eens zien. Strippen moet wel kunnen he?! Mirri: Wat fijn dat alles goed is. Weer lekker genieten! Afwachten wanneer de kleine wil komen dan maar he?! Nou het lijkt mij nu ook wel een raar idee omdat het kindje zo laag is ingedaald.
Gister voor t slapen n soort valse start gehad. 0_0 krampen in m'n bm kortdurend maar vlot achter elkaar. Man lag startklaar, gelukkig duurde t niet lang maar deed me sterk aan weeën denken >_< komt niet uit, m'n agenda zit deze week vol, ik hou t wel Ff op ;P
Oeh das minder, maar wie weet zorgt het toch alvast voor wat ontsluiting. Die halve centimetor hoef je dan straks niet meer Als het wel komt, duw je het maar terug. Voor ons zou dit weekend super zijn, omdat mijn man lekker vrij is. Hij kan verder geen vrij krijgen op zijn nieuwe werk. Maar ik denk dat die kleine uk niet wil.
Hi ladies! Mirri, fijn dat alles weer goed was bij de vk. Startklaar dus, terwijl het eigenlijk nog niet uitkomt. haha, de meesten van ons hebben de situatie andersom geloof ik!! Heb jij ook nog zoveel last van harde buiken? Ik heb vannacht continue harde buik gehad, pijnlijk ook! Was niet fijn... Vraag me af of ik daar de vk voor moet bellen. Ik weet dat harde buiken erbij horen, maar dat ze niet meer wegtrekken... Bovendien was ik gisteren bij de vk en was mn bloeddruk iets aan de hoge kant (128/82). Niet veel dus, maar in combinatie met de slechte nacht begon ik even te twijfelen... Oh en heb ook even de ligging gecheckt: kereltje ligt gelukkig mooi ingedaald en gaat nergens meer heen! Saar jij zou vandaag naar het ziekenhuis gaan toch, of heb ik dat verkeerd onthouden? In dat geval: hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen met strippen. 't lijkt mij niet veel kwaad kunnen, volgens mij is doorlopen tot t eind in jouw geval kwalijker! Hoe dan ook, hopelijk haalt t wat uit.
Mieke: als je twijfelt gewoon even bellen. Beter dat dan met twijfel dit weekend in toch? Mijn moeder zei dat haar bloeddruk steeg op het moment dat de baby eraan kwam zeg maar dus wie weet Bij mij gaat het niet op in ieder geval. Ik hoef pas dinsdag te komen om te strippen of in ieder geval te kijken of het mogelijk is. Hoop dat het niet nodig is, want begin best wel achteruit te gaan merk ik. Maar die kleine spartelt nog te lekker rond
Zou k misschien mee mogen kletsen? K ben nog geen 37 weken, maar ben nu wel bezich met mn laatste week. Want mn VK zegt dat de kleine volgende week geboren gaat/moet worden ivm bloeddruk en het is nu al meer dan een week aan het rommelen. Ook is mn baarmoeder zacht en ben k mn slijmprop aan het verliezen. K heb nu verplichte rust tot komende zondag, dan zijn we 37 weken zwanger en mag k eindelijk meer gaan wandelen ed om weeen op te wekken.
Helma, tuurlijk mag je meekletsen! Welkom! Spannend hoor dat je bevalling zo dichtbij komt. Hou je 't rusten nog een beetje vol? Gelukkig nog maar een paar daagjes! Ik neem aan dat je in verband met je bloeddruk dan ook in het ziekenhuis gaat bevallen? @Saar, heb inderdaad maar ff gebeld. Ze zei dat t waarschijnlijk gewoon de voorbereidingen van mn lijf zijn en dat ik kon proberen of t helpt als ik er een warme kruik op leg. Als dat niet helpt, kon ik nog terugbellen en zou ze even langskomen. En anders: heb vrijdag weer controle, dus hoef gelukkig niet onzeker het weekend door. Ik hoop maar dat de vk gelijk heeft en dat dit inderdaad al de voortekenen zijn...