37 weken wie komt gezellig kletsen over de laatste loodjes

Discussie in 'De bevalling' gestart door ecl, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Niet meer actief

Mieke: mn verloskundige komt zondag langs ( dan zijn we precies 37 weken) en dan gaan we kijken hoe mn bloeddruk is. Komt mn onderdruk net boven de 90, mag k nog thuis bevallen, maar als die ruim boven de 90 is moet k naar het ziekenhuis.
    Het stil zitten past niet bij me, maar het helpt wel! De kleine zit er nog in!
    K vind het spannend en heb er heel veel zin in de bevalling! Het is onze eerste.

Is het ook jou eerste?

2. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Jeeeeeeej...sinds gister ben ik 37 weken en mag ik gelukkig ook bij dit forum aanschuiven;).

Men zegt altijd "de laatste loodjes wegen het zwaarst".
    Maar wat vind jij zwaarder wegen? Het eerste trimester vol spanning. Zal het wel goed blijven gaan allemaal? Je zit boordevol vragen over hoe je leven eruit gaat zien met de kleine in je buik. Je voelt je vaak lamlendig, misselijk en doodmoe. Maar vooral de spanning vond ik killing.
    Of is het laatste trimester zwaarder waarbij je het lichamelijk zwaarder hebt!?

Als ik er nu op terugkijk ( maar ben nog maar 37 weken en het is heus niet makkelijk ) denk ik toch dat ik het eerste trimester "zwaarder" vond.

Zijn er meerdere die er zo over denken?

Verder wil ik iedereen natuurlijk veel succes wensen met de laatste loodjes en alle onzekerheden, angsten en lichamelijke ongemakken die daar misschien wel bij komen kijken.

Liefs

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Welkom Helma, je zal je wel vervelen ;)
    Hoop je thuis te kunnen bevallen ?

Ikzelf, kom maar aanschuiven ;)
    Ik vond ook de eerste maanden zwaar, zeker omdat we 4 mk-en hebben gehad.
    De onzekerheid is killing en je kan t nog niet delen en je moet gewoon werken terwijl t ook vermoeiend is.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden

Wat kletsen jullie veel!! Hou het niet bij!!
    Welkom Helma en ikzelf, gezellie, hoe meer zielen hoe meer vreugd!:D

Ikzelf: Ik vind het deze hele zwangerschap zwaar eigenlijk, de eerste keer veel beter te doen, nu met een peuterpuber die niet meer slaapt smiddags is het echt doorbijten vind ik en zelf slaap ik snachts niet dus hoera haha! Van mij mag het gebeuren!

Mirri:
    Jammer dat het een valse start was zeg, maar die horen er helaas ook bij.

miekelammetje: Wat vervelend he die harde buiken, als je het niet vertrouwd gewoon je VK bellen hoor.

@saar: spannend voor ons volgende week, jij dinsdag strippoging en ik woensdag weer haha, wie zal er eerst aan de beurt zijn, spannend!

Hoe gaat het verder hier? Lekker allemaal gerommel haha?

Vanmorgen bij VK geweest, ze heeft een inwendig onderzoek gedaan. De baarmoedermond is volledig verweekd en zacht, nou weet ik nog niet wat dat inhoud? Komt het eind dan in zicht en de bevalling dichterbij? Hoop hoop! Vergeet ik dat weer te vragen natuurlijk. Dombo.
    Verder nog geen ontsluiting helaas dus ze kon nog niet strippen, volgende week woensdag weer terug en dan opnieuw proberen maar.
    Heb wel kramp na dat gevroet van binnen hahaha.
    Wie weet.

5. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Samba, fijn n goeie controle, ik weet ook niet wat t inhoudt maar bm zal wel klaar voor de start zijn ;)
    Hier trouwens geen inwendige controle bij de vk ? Alleen of ik weet wanneer ik moet bellen.

Helma, goed dat de vk bij je thuis komt dan kan jij blijve liggen ;)

Mieke, bij mij waren ze maandag ook lang achter elkaar hard.
    Vk zei dat t komt omdat t m'n derde is. Vandaag viel t gelukkig mee ;)
    Hoeveelste kindje is t voor jou ? Had je de vk nog gebelt ?

6. helma85

helma85 Niet meer actief

Samba: ik heb dat sinds week 35. Daarom dat k nu verplicht ben om te rusten, anders zou de kleine eerder gekomen zijn als k dingen zou doen, zoals wandelen, schoonmaken, fietsen ed.
    Het houd in dat je baarmoeder er inderdaad voor klaar is en dat de bevalling niet lang op zich laat wachten.

7. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Oei Samba ben jij de volgende ? Of Helma of....
    Naja, we gaan t zien ;)
    Trek maar n nummertje ;D

8. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    @helma, hopen dat je bloeddruk onder controle blijft dan! Gelukkig is stilzitten draagbaarder als je weet dat t voor t goede doel is. En ja, tis voor mij ook de eerste. Vind het ook reuzespannend allemaal!!
    @Ikzelf, ook welkom hier! Wat betreft de laatste loodjes vs. eerste loodjes: ik kwam er pas na 12,5 wkn achter dat ik zwanger was, dus heb het eerste trimester met al zijn spanningen gemist. Zegt ook wel iets over hoe zwaar het was, had maar van weinig dingen last. Geen misselijkheid of extreme vermoeidheid ofzo. Maar dus ook geen twijfels over of het wel of niet goed zou gaan. Ik las overigens ook in je onderschrift dat zwanger worden voor jou best wat moeite heeft gekost. Ik kan me voorstellen dat de spanning van de eerste weken dan nog groter is. Gelukkig ben je inmiddels hier aanbeland!! :)
    @Samba & Mirri: Heb idd nog de vk gebeld en ze is even langs geweest vanmiddag. Had geen idee waarom die harde buiken zo aanhouden (want met aanhouden bedoel ik ook dat ze niet wegzakken. Heb al bijna 24 uur continue een harde buik, die alleen maar pijnlijk is aan de onderkant). Maar het devies is rustig aan doen en ze verwacht dat t gewoon voorwerk is. Nou, ik zeg: laat maar komen het echte werk dan!
    Samba, ik hoop voor jou dat de verweekte baarmoedermond toch betekent dat 'het einde' nabij is! ;) Wie weet wat de berichten op dit forum morgenochtend zijn... Ben benieuwd!

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @helma
    Okey spannend! met 35 weken is dat natuurlijk nog niet leuk maar nu mag het van mij. Lijkt me trouwens erg lastig, ik ben een bezige bij en kan helemaal niet stilzitten, maar als het moet. Is het jou gelukt of verveel je je enorm?

@mirri, ben echt benieuwd wie van ons de eerste gaat worden hoor, misschien wordt ik juist wel de laatste haha.
    Oh en de inwendige controle bood ze aan om te kijken of ze kon strippen.
    Zit er nogal doorheen ivm slaapgebrek, en helaas andere problemen.
    Maar ik had vanavond ineens zoiets van, ja hallo mevrouwtje je bent ook nog helemaal niet uitgerekend dus wacht nou eerst maar eens rustig af. Maar grote kans dat ik er morgen weer anders over denk hahaha.
    Ben ik de enige die zo onrustig is?

@miekelammetje, je bent dus ook niet echt wijzer geworden van je vk? Bij jou ook nog geen inwendig onderzoek gedaan?
    Vind het elke keer spannend als er een nieuw bericht geplaatst is hier, dan denk ik, zou er iemand begonnen zijn of misschien al bevallen?
    Doe rustig aan he! Makkelijk gezegd, dat weet ik;)

@ saar: alles nog rustig bij jou?

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Helma: Welkom, leuk dat je mee komt kletsen. Vervelend van je bloeddruk, ik kan je de hand schudden (moet overigens wel in het ziekenhuis bevallen). Gelukkig schiet het al lekker op naar zondag! Hoop als je dat wilt dat je thuis mag bevallen.

Mieke: Oh dat is fijn morgen alweer controle. Is het nu rustiger?

Ikzelf: Ook welkom. Ik vind het laatste trimester super zwaar. Eerste trimester kon ik nog 32 uur werken. Laatste trimester heb ik niet meer gewerkt en takel ik steeds verder af zeg maar. Nu kan ik alleen nog maar overdag voor mezelf zorgen(lees eten/drinken/toillet) en verder niets.

Mirri: Dat is niet niks 4 mk-en. Lijkt me super zwaar dan die eerste maanden met dat in je achterhoofd. Ben blij voor je dat je nu toch zo ver bent! Geniet er maar lekker van!

Samba: Ben blij dat dit bij mij de eerste is, zou niet weten hoe ik het moest doen met zo'n klein wurmpje erbij... Balen dat de vk niet kon strippen, maar goed je weet dat het allemaal in beweging aan het komen is! En wie weet wat voor goeds dat gewroet toch heeft gedaan. Viel dat inwendige gedoe mee? Ik zie er namelijk best wel een beetje tegenop.. Ik begin echt steeds meer uit te kijken naar de bevalling. Ga nu elke avond slapen met de gedachte oeh het kan beginnen en wordt wakker met helaas... :( 't is nog te vroeg denk ik dan. Je bent dus niet de enige die onrustig is...

Hier is het heeeeel rustig. Maar sinds gisteren is de kleine ook veel rustiger... Echt opvallend want ik heb skippy in mijn buik. Begin zelf ook steeds meer achteruit te gaan. Kom amper meer de trap op en ik begin mentaal ook wel een beetje in te leveren merk ik. Ik hoop echt dat uk denkt laat ik mama maar even verlossen van mezelf...

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    saar:
    Zeker jammer dat ze niet kon strippen, maar het is wel gaan rommelen na het inwendige gevroet. Heb veel kramp en menstruatieachtige pijn, dat herken ik wel van de vorige keer. Maar dan moet het ook nog doorzetten want soms duurt dit 2 weken.
    Het viel op zich wel mee het onderzoek, hoewel ze best wel (sorry) diep ging en ik zoiets had van, oke nu moet je minstens het hoofdje vast hebben. Het deed geen pijn maar het is ook niet echt prettig. Ik ben sowiezo al geen held om me bloot te geven dus het valt voor mij al niet mee, hoewel ik er tijdens de bevalling van mijn dochter de hele tijd bloot bij heb gelegen haha, had het zo heet en het interesseerde me geen reet haha.

Vreselijk dat je zo veel last hebt zeg, dat is toch ook geen genieten meer. Ik hoop idd dat je kleintje denkt, ik ga mijn mama verlossen.
    Maar we weten ook eigenlijk wel dat het nooit heeeel erg lang meer kan duren, ze zullen je niet tot 42 weken laten lopen neem ik aan.
    En mentaal dat merk ik ook hoor, je kunt steeds minder hebben, maar dat is ook logisch.
    De meeste kindjes worden trouwens opvallend rustiger voor de bevalling, dus misschien is dat wel heel positief voor jou!
    Ik wens je toch een fijne dag vandaag, het is mooi weer ( hier tenminste );)

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja je hebt gelijk dat het dan nog kan duren, maar wie weet begin je straks op 2/3 cm ontsluiting, das ook al mooi toch? Het beste is denk ik ontspannen tijdens het onderzoek.. We gaan het wel zien. Heb ook het gevoel dat het me tijdens de bevalling niets kan schelen inderdaad! Iedereen zegt dat ze me anders wel zullen inleiden, maar dat moet ik eerst maar eens zien. Ze zeggen wel meer he?! Mijn moeder wordt volgende week donderdag 50 en 2 zussen van haar zijn toen ook weer oma geworden, dus wie weet geldt dat ook voor haar...

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Samba, je bent niet de enige die zo onrustig is.....
    Wij hebben, of t allemaal nog niet spannend genoeg is...ons huis te koop gezet o_O
    Morgen komt de fotograaf....
    Dus vandaar weinig tijd... Ff aanpoten en de baby binnenhouden......

Saar, hoop voor jou dat t snel begint, waar komt die vermoeidheid toch vandaan ?
    Ik heb t ook wel maar ben nog in staat rond t huis te scharrelen en m'n tienerzoons te delegeren ;)

Hier dus nog BIB (baby in buik)

14. helma85

helma85 Niet meer actief

Mirri: ik hoop thuis te kunnen bevallen. Hangt er vanaf hoe hoog mn bloeddruk zondag is. Als die echt te hoog is, moet k naar het ziekenhuis.
    Samba: ik kan heel moeilijk stil zitten, maar k weet waar ik het voor doe. Tot nu toe gaat het nog wel, laptop op schoot, tv kijken, boekje lezen en familie/vrienden om me heen die klusjes doen. Mn man is ook veel bezich.

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    @saar:
    Dat zou wel heel bijzonder zijn als ze dan ook oma zou worden als ze 50 wordt, ik hoop het echt voor je maar liever nog eerder!!
    Lijkt me ook fijn om op 2/3 cm te beginnen, en dan de rest er snel achteraan. De bevalling van m'n dochter heeft in totaal 7 uur geduurd vanaf de eerste wee dus dat viel ook erg mee. Wel een heftige met vacuum uiteindelijk maar dat mag de pret niet drukken haha. Het resultaat mag er wezen:D

@mirri:
    Spannend zeg je huis te koop zetten, zeker in deze tijden, dus je moet morgen een spik en span huisje hebben. Willen jullie groter gaan wonen?

@helma
    Gelukkig dat je je rust zo kunt pakken, het valt vooral niet mee als je nog een kind hebt om je rust te vinden maar zoals vandaag, vriendlief is vrij, toen heb ik ff lekker 2 uurtjes in bed gelegen en geslapen, heerlijk!

Verder hier ook nog BIB!!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mirri: Oeh wat spannend zeg, hebben jullie al iets anders op het oog of wacht je eerst totdat je huis verkocht is. Die vermoeidheid komt door een reactie op hoge bloeddruk en zodra ik ook maar naar de wc loop stijgt die waardoor dat ook heel veel energie kost. En daar komen dan de laatste loodjes die iedereen sowieso heeft bij.

Helma: Succes met rustig aan doen, maar het duurt niet lang meer toch? Het wordt weer mooi weer dus dat is ook al lekker.

Samba; Oh daar teken ik voor 7 uurtjes... 't schijnt wel sneller te gaan bij een 2e of later kindje! Ik kreeg vanmiddag van mijn zus een kinderbueno ze zegt wie weet helpt het om uk eruit te lokken. Heb hem maar opgegeten haha.

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dames, even een vraag :) Ik heb hier nog niet eerder meegeschreven, maar ik kom nu toch wel in de eindsprint. Ik ben aanstaande zaterdag 37 weken.
    Nu is de baby vandaag de hele dag al heel druk. Veel harde buiken, veel billen die eruit puilen ter hoogte van mijn maag en eigenlijk gewoon een hele pijnlijke buik. Het lijkt wel of iedere beweging pijn doet.

Gisteren hebben we een bruiloft gehad en een hele lange dag met aan het einde ook nog eens flinke herrie van de DJ...zou het daarvan komen?

Of is dit een aanloop naar de bevalling toe, dat druk worden?

18. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    @Mirri, wat een spanningverhogende factor zeg!! En ik hoop maar voor je dat baby inderdaad meewerkt en nog even binnen blijft tot de fotograaf is geweest. Ik verdenk onze kleine ervan om zich juist niks van zulk soort adviezen aan te trekken... Mijn moeder en mijn broertje hebben gezegd dat ik niet morgen mag bevallen, omdat dat heel slecht uitkomt. Zul je zien dat ie morgen komt... :D
    @Saar: mooi cadeau voor je moeder op haar 50e verjaardag! Maar wie weet, misschien is het ruim voor die tijd al gedaan. Ik denk elke dag wel een keer: wat zou het wachten makkelijker zijn als je precies wist wanneer t kwam. Misschien ook niet waar, maar toch.
    @Female: welkom, klets lekker mee! Ik kan me voorstellen dat je harde buiken inderdaad een overblijfsel zijn van je drukke dag van gisteren. Of je kindje daardoor ook actiever wordt... Weet ik niet. Ik merk zelf heel sterk dat hij drukke en rustige dagen heeft, maar heb nog niet kunnen ontdekken waar dat aan ligt. Gewoon toeval misschien. Heb je vandaag wel een beetje rust kunnen pakken? Hopelijk trekt de pijnlijkheid dan een beetje weg. Ik denk niet dat 't een teken is van naderende bevalling, als ik naar mezelf kijk, maar het kan natuurlijk altijd. Houd je ons op de hoogte?

Ik ga nu met vriendlief naar de bioscoop. Een laatste keer samen weg voor de komende paar maanden, schat ik zo in... Zul je zien dat mijn vliezen breken op de bioscoopstoel! HA! :D
    Ik kijk uit naar jullie updates, wie weet is er al weer iemand aan het bevallen!

19. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    tja, dan zit er nix anders op dan rusten Saar ;) en hopen op een mooi vjaardagskado voor je moeder
    Samba, we kijken naar een andere woonplaats, maar idd Saar, eerst maar kijken of deze verkocht kan worden, zo'n rare tijd momenteel.
    tja, de spanning is wat verhoogd, bib is nu rustig door al mn gepoets.
    miss wordt ze nu wakker als ik film kijk, lekker op de bank.
    Welkom female, wanneer je zelf druk bent wieg je de baby in slaap en wanneer jij meer rust hebt valt het eerder op dat baby beweegt.
    Mieke veel plezier in de bios, neem n plastic zak mee om op te zitten ;P

20. mamavnowemie

26 feb 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook nog steeds.. baby in de buik...was t maar anders!! kijk er zo na uit (maja wie niet)
    wel hele dag harde buiken, en soort spierpijn in de bovenbenen (beenweeen) blijven goed de hele dag komen en gaan.

ook veel pijn in me liezen vandaag gehad.. tjaa bij mijn 1e zijn de vliezen gebroken en daarna pas alle weeen en weet ik veel wat, van tevoren niks gehad.. dus die pijn die ik nu voel...elke dag nu steeds..

kleine is gelukkig wel ingedaald, al heb ik soms t gevoel dat ze weer omhoog wil kruipen en geeft veel pijn,dus dat weet ik ook niet..

hoe is het met jullie dames hier? ook zat en beu..?? en hoe zijn jullie mannen momenteel? de mijne nog lekker met zun hobby op zijn computer bezig dusja... dat kan ie dadelijk niet meer

Deel Deze Pagina