37 weken wie komt gezellig kletsen over de laatste loodjes

Discussie in 'De bevalling' gestart door ecl, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    is er nog een plekje over? 37 weken vandaag!:D

Hier is het t eerste kindje.. Spannend!

Ik las de vraag over het eerste en laatste trimester kwa zwaarte. ik vond het eerste trimester pittig ivm extreem spugen, moe en een vorige mk dus de spanning of deze zwangerschap wel goed zou gaan.
    Nu ook wel wat klachtjes, indalen heb ik gevoeld en last van voorweeen maar dat is niet meer lange periodes. 's morgens wel misselijk de laatste dagen. Verder ben ik erg ongeduldig net als jullie:)

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Gats mamav, akelige pijntjes..
    hier ook af en toe, schijnt allemaal voorbereiding te zijn dusss we zijn goed op weg ;)

Hé Lin eindelijk 37 weken wave.....nu begint te echte wachten.....
    Ben je dr helemaal klaar voor ? thuis of zh ?

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Female: Welkom. Ik herken het wel van een aantal maanden geleden. Op een drukkere dag merk je de kleine ook minder op. Kan me voorstellen dat je na zo'n dag harde buiken hebt op deze termijn.

Mieke: Inderdaad dat wachten... We zeiden toen mijn man werkloos werd ook als we wisten wanneer je een baan had dan was het een stuk makkelijker. Maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is als je niets weet;) Was het leuk in de bios? even lekker ontspannen!

Mirri: Spannend hoor. Afwachten hoe het loopt. Het gaat op dit moment of heel snel of heel langzaam volgens mij...

mamav: bah die pijn. Hopen dat de kleine toch een beetje lief blijft... Hier ook af en toe het gevoel dat de kleine zich afzet naar beneden. Fijn gevoel. Ook dat gewroet downunder;)

Lin: Heerlijk 37 weken! Succes met de laatste loodjes!

Hier niet zo prettig aan de nieuwe dag begonnen, hoofdpijn en misselijkheid nemen toe. Mijn darmen zijn trouwens al de hele week van slag. Echt een hoop geluid produceren ze ook. herkennen jullie het?

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Goede morgen,

Jah ben er klaar voor mirri! Jij ook al? Ga thuis bevallen. Jij ook toch?

@saar.Thanks. Ik kwam hier net om te lezen of het normaal is om zo misselijk te zijn. Werd ermee wakker en heb net wat gegeten het zakt niet ook:( bleh wilde boodschappen gaan halen maar even mee wachten dus. Wel raar want de baby is helemaal ingedaald dus mn maag zou ruimte moeten hebben. Maar jij hebt het dus ook. Uh ja ik had gisteren avond 3 keer een grote boodschap voor mijn doen achter elkaar ook:S... ook normaal? (heb ik ook nooit)

Iemand een idee waarom je misselijk kan zijn ineens?

Groetjes

5. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    @Lin: welkom hier! De 37 weken zijn gehaald, het einde is in zicht! (Alleen weet niemand waar! :D) Ben jij ook zo ongeduldig en nieuwsgierig als ik?
    @Saar: Ja, bios was leuk. Fijn om even niet te hoeven 'wachten'. En natuurlijk lekker om nog even te genieten van de tijd met z'n tweetjes.
    Wat vervelend dat je dag zo slecht begonnen is. Hou je het goed in de gaten? Hoofdpijn en misselijkheid worden vaak genoemd ivm zwangerschapsvergiftiging, dus bel bij onzekerheid gewoon de vk!
    Maar... (ook voor jou, lin2011) ik hoor ook vaak dat misselijkheid een voorbereiding is op de bevalling: je lichaam wil alles er dan nog even uit hebben, soort van grote reiniging van het lichaam voor het gaat beginnen. Wie weet, het is allemaal zo vaag! Alle klachtjes kunnen wel 10 verschillende dingen betekenen en het zegt nooit iets over hoe dichtbij de bevalling is.
    Overigens Saar, die onrustige darmen herken ik héél erg. Het rommelt als een gek en weet zeker dat t niet met mn voeding te maken heeft, want doe niks anders dan anders. Zou het dan toch...?

Straks om 13.00 naar de vk. Misschien kan zij me meer vertellen over die darmen. Verlies inmiddels ook meer afscheiding. Geen slijmprop, maar wel duidelijk veel meer slijm. Zou dat nog iets betekenen?

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Lin: bah hoor, maar hoor het wel vaker op het eind weer misselijk ik weet het ook niet.

Mieke: Nou de hoofdpijn en misselijkheid is al sinds week 36 aanwezig toen begon mijn bloeddruk te stijgen, maar het verergerd. Daarom ben ik 2 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis ook met sterretjes zien. Ik moet nu meer letten op braken en bandgevoel om buik. Maar als ik het echt niet vertrouw bel ik wel. Hihi we zitten gewoon met z'n allen te wachten, hoe vervelend... Fijn naar de verloskundige. Ik heb ook meer last van slijmverlies, maar heel dun. Is geen vruchtwater overigens denk ik.

7. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Lees mee.
    Kan me vanaf maandag melden bij de club :D
    Iedereen fijne dag!
    xxx

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Mieke. Ja vreselijk nieuwschierig! Gaat al weer misselijkheid is weg. Snap niet zo goed dat ik dat ineens weer krijg maar ik heb ook vooral 's avonds heel veel zin om te eten. Echt alles gaat er in wat ik te pakken kan krijgen. Probeer dus wel gezonde dingen te pakken maar dat is best lastig soms;)
    Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, dacht vanmorgen dat ik wat water verloor was het ook maar ben gisteren in bad geweest het rook niet zoet en was niet gekleurd dus dacht nou als het nu nog eens gebeurd ga ik wel bellen. Ben namelijk wel voor 99% zeker dat het badwater is geweest. hahahah en zo blijven we maar een beetje doorrommelen.

Iemand noemde dat vele slapen hier geloof ik. Heb dat ook ineens maar voel me niet lamlendig gelukkig.

@saar. Ja ben wel extreem misselijk geweest v.a 5-24 weken dus hoop niet dat t nu terug komt. Maar ik denk dat het komt dat mn maag leeg was ofzo. Zal weer eens beschuit proberen t is hier alleen 's morgens.

Hier. net fotoboeken gehaald dus ga straks of vd week eens oude foto's plakken en heb ook gelijk een boek voor de kleine waar ik alle kaartjes vd zwangerschap inplak. Waren maar 2,50 grote boeken bij de kruidvat. Heb ik wat leuks te doen.

Huis is hier nog nooit zo netjes geweest! Zo alleen even stofzuigen en dan even buiten zitten.

Vanavond gaan we nieuwe fietsen ophalen. Heb straks een mamafiets. Niet dat we m al nodig hebben maar konden een mooie prijs maken met een fiets die we inruilden en ook een fiets voor mn vriend. Daarbij gebruik gemaakt van fietsplan.

Jullie nog plannen? Bevallen misschien? hihi

9. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    Zwolle
    @Saar: Ohja, natuurlijk, dat wist jij al.. *Dommm...* Was even vergeten dat je al in t ziekenhuis was geweest voor je bloeddruk. En, nou hoop ik dat ik t me wel goed herinner, zondag kwam de vk toch weer je bloeddruk controleren? Ik hoop maar dat je hoofdpijn en misselijkheid geen slechte voortekenen zijn dan!
    @Moielle: ook jij welkom. Lees en klets lekker mee. 't Wordt ineens druk hier!! Gezellig!

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Het wordt druk ja dat kan je wel zeggen, welkom nieuwe dames!
    Ik heb nog niet bijgelezen, beetje een baaldag, bijna niet geslapen vannacht en dochterlief om half 6 klaarwakker, pfff. Ze is nu ff bij mijn moeder dus ga even gauw een uurtje liggen, kan niet meer.
    Wat een geklaag zeg, vreselijk, ken mezelf helemaal niet zo.
    Was net in de Appie heijn, zegt die cassiere, gaat het nog? Nou nee eigenlijk niet, ze zegt, nee je ziet er ook niet echt topfit uit, oke en bedankt hahaha.
    Ik ga vanavond ff bijlezen.
    Fijne dag allemaal.

11. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    Zwolle
    @lin, volgens mij is het niet ongebruikelijk dat je klachten uit het eerste trimester aan het einde weer terugkomen hoor. Hoop wel dat t een beetje te beteugelen is.
    Ook hier is het huis nog nooit zo netjes geweest! Hahaha! :D Lang leve de nesteldrang! Wij zijn niet zo supernetjes en schoon met z'n tweetjes. Natuurlijk ruimen we normaal op en maken we schoon, maar als ik zie hoe brandschoon sommige huizen zijn: zo zijn wij niet. Behalve nu dan even. En vind t nu ook wel even fijn, maar straks als er eenmaal een kindje is, zal er hier wel weer gewoon geleefd worden.

12. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    zullen we trouwens nog een bevallijstje maken met uitgerekende data, en geslacht etc? ( weet zelf niet eens hoe dat moet, ik zie ze zo mooi voorbij komen in het roze en blauw) :D

13. helma85

helma85 Niet meer actief

Hier:net terug van ochtend ziekenhuis.Vanacht om 3 uur werd k wakker van harde buiken.Om 4 uur gingen k ze best goed voelen.'
    Om 6 uur mn man wakker gemaakt, hij ging ze klokken, kwamen ze om de 5 minuten! Om 7 uur VK gebeld. Die was er binnen een kwartier. Ze ging voelen en luisteren. Ze stuurde me voor de zekerheid door naar ziekenhuis. Daar aan de ctg, plas, bloed en urine laten controleren. Op ctg waren lichte weeen vernomen. Rond 10 uur waren ze weggezakt. Dus eigenlijk valse start:p.Rest van controles waren goed, enkel bloeddruk nog aan de hoge kant. WE waren namenlijk even bang voor zwangerschapsvergiftiging. Mijn baarmoeder reageerd heftig op bewegingen kind is de conclusie tot nu toe.
    Komende zondag terug naar ziekenhuis voor alles nog eens te herhalen van de onderzoeken en dan zien we verder! De gynocoloog zei dat we misschien toch de 39 of 40 weken gaan halen!
    Moet het nog wel rustig aan doen.

Fijne dag allemaal!

14. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    Zwolle
    Samba, goed idee! Volgens mij liggen we vrij dicht bij elkaar...
    Ik kan wel zo'n lijstje maken, heb info uit jullie onderschriften gehaald. Als je er nog niet in staat of ik heb n foutje gemaakt, meld het me even! Trouwens, paars betekent uiteraard dat ik het geslacht niet weet... Ook dat is nog aan te vullen!

Saar > 26 mei
    MiekeLammetje > 27 mei
    Mirri > 28 mei
    Samba > 29 mei
    Lin2011 > 7 juni
    Helma > 10 juni
    Moielle > 11 juni

@Helma, jeetje, was vast even schrikken vannacht!! Maar fijn dat zwangerschapsvergiftiging in elk geval is uitgesloten. Het zou wel fijn zijn als je kindje toch nog iets langer kan blijven zitten. Daar word je misschien zelf iets ongeduldiger van (zoals je aan ons allemaal kan zien ;) ), maar het is wel goed voor je kleintje.

Ik ben net terug van de vk. Ze zei dat ze verwacht dat we een groot (ook lang!) kindje krijgen, ze schat nu zeker 8,5 pond. Mirri, dat was haar verklaring voor mijn hoge buik. Dat heeft wel een aantal gevolgen.
    1. Het kan zijn dat, als de bevalling eenmaal begint, de vk toch besluit dat ik naar het ziekenhuis moet. Aan een groter kindje zitten nou eenmaal meer risico. Tsja, zou het liefst thuis bevallen, maar als het nodig is, is het nodig.
    2. Ze gaan me niet tot het eind door laten lopen, want dan zou hij echt te groot worden. Volgende week donderdag heb ik de volgende afspraak en als er dan nog niks gebeurd is gaan ze in elk geval inwendig onderzoek doen om te kijken hoe t ervoor staat en als het mogelijk is gaan ze strippen. Ik hoop dat het niet nodig is, dat mijn lijf voor die tijd al een startsignaal geeft! :)

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @mieke. Behoorlijk gewicht geschat. Ze kunnen er ook naast zitten toch? Ben benieuwd of ze die donderdag al gaan strippen. Einde is dan wel inzicht zo toch?Vind het wel fijn als het netjes is maar klaar is ook wel klaar hoor.
    Leven is ook belangrijk!

@Helma. O je maakt het spannend. Nog even niet he! Zondag mag het;) O fijn dat je het misschien wel langer gaat volhouden!

@Samba. Goed idee vd lijst. Zitten inderdaad dicht op elkaar.

@hier. Nou zat weer eens voor jan doedel bij de vk net.
    Had vanmorgen een plas vocht verloren toen ik opstond en dat gebeurde vandaag nog 3 keer dus dacht ben wel in bad geweest gister maar zoveel en het hield aan?
    Had mn inleggers en ondergoed maar meegenomen, rook niet naar afscheiding of urine maar ook niet naar vruchtwater. Hebben ze nog gekeken of er vruchtwater kwam als ik op mn handblies maar dat gebeurde ook niet. Dus zal wel badwater geweest zijn?
    Heb ik weer. Voelde me een beetje voor niks daar zitten want had gewoon even t spreekuur gebeld voor advies wist ik veel dat ik gelijk langs moest komen. Dacht namelijk al dat het badwater was. Maar omdat het niet stopte begon ik te twijfelen
    Nou ja, bloeddruk was wel iets hoger 135/65 vorige week 110/60 maar was goed het hartje was 130 ofzo en ze zit nog steeds goed vast. Maar vind het toch maar raar.

Mijn vriend is soms echt slecht te bereiken als ie op het werk is zoals vandaag. Dan heeft zn gsm geen bereik en krijg ik zn bandje met technische storing verhaal. Vind dat dus echt niet grappig dus ben net even goed boos geworden want hij had zijn 2e telefoon niet meegenomen (voor de zoveelste keer). Hij belde 2 uur later terug en wist niet dat ik had gebeld.
    Bij nood kan ik het kantoor wel bellen maar hij is soms ook bij klanten. Best vervelend allemaal.
    Herkenbaar? vast niet! die van mij is soms een beetje makkelijk.
    (ow sorry voor mn geklaag)

16. ilo

ilo Actief lid

15 mei 2012
    226
    0
    0
    Hier 10 juni uitgerekend maar het rommelt al behoorlijk!
    2 maal met "vals alarm" in het zkh gelegen, maar gelukkig zit het ventje nog veilig in mama's couveuse ;)
    Dat is toch de beste tot na week 38 toch!
    Ik gok zelf dat het mannetje zich eerder laat zien, een of ander vaag vermoeden zegt volgende week zondag 27 mei...maar ja in gokken ben ik nooit goed geweest hihi!
    Alles is gereed dus komen mag hij...loop al aardig wat weekjes thuis vanwege complicaties rondom mijn eigen gezondheid dus begin me al aardig te vervelen...
    Echter alles maar dan ook echt alle is gedaan, maar van nesteldrang heb ik naar mijn idee geen last, eerder manlief ;)

Succes allen met de laatste loodjes hoor!

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mooi lijstje mieke!
    We zitten idd niet ver van elkaar af met z'n allen.
    Ben heeeeel benieuwd wie er gaat aftrappen en als eerste de lijst gaat aanvullen met gegevens!
    Jeetje 8,5 pond wordt er verwacht bij je, lekker flinkerd haha.
    Wat een verschil zit daar in he, mijn dochter was maar 6 pond en deze baby schat ze ook weer zoiets. Mijn vriend en ik zijn niet groot of dik ofzo maar gewoon normaal. Ik ben ook helemaal niet klein en hij ook niet.
    Naja we zien het wel. In ieder geval wel jammer dat je waarschijnlijk dus wel in het zh moet bevallen. Hoewel ik vond het eigenlijk helemaal niet erg in het ziekenhuis vorige keer maar het lijkt me thuis ook heel fijn.
    Jij mag dus een dagje na mij naar de vk, ik hoop dat ze bij jou wel kunnen strippen en nu bij mij ook, en dan nog hopen dat het ook doorzet. We wachten maar weer af.

@helma'

Zo das schrikken, dus onverwacht even een ochtendje ziekenhuis gedaan vanmorgen. Goddank geen zwangerschapsvergiftiging, dan ben je verder van huis. Rustig aan en ik hoop dat je controle zondag goed is.

Ik heb trouwens de laatste weken heel erg dat ik helemaal geen behoefte meer heb om met iemand af te spreken ofzo. Ik ben het liefste thuis met mijn gezinnetje en verder wil ik eigenlijk niks.
    Zou dat ook normaal zijn?
    Wat me ook erg bezig houdt is het feit dat ik me realiseer dat dit de laatste dagen/weken zijn dat we maar 1 kindje hebben en dat ik dus nooit meer 'alleen' zal zijn met mn dochter. Ik zal mn aandacht moeten verdelen, tuurlijk zullen we nog dingetjes samen doen maar zoals nu wordt het nooit meer. Ik heb daar best moeite mee. ( sorry ben een emotionele trut hoor) Mijn vriend is best vaak van huis en mn meisje en ik zijn de afgelopen 3 jaar veel samen geweest. Ik ben heel lang werkloos geweest dus echt altijd samen. Ik heb het altijd heerlijk gevonden. Ze gaat nu wel naar de creche en een middagje peuterspeelzaal en dat vind ze geweldig maar mis haar dan enorm.
    Pfff zullen de hormonen wel weer zijn:)

18. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Miekie, mag ik ook op het lijstje ;) Zie dat 10 juni er al bij staat....We smokkelen 2 dagen.

Wil me graag aansluiten, leuk om mee te kletsen over het laatste stukje. Dit wordt ons derde kindje, en het gaat erg voorspoedig in vergelijking met de vorige keer (HELLP).

19. mamavnowemie

26 feb 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    godver ik kom ook nooit aan me rust toe.. gisteraaf 1 uur na bed, vanm 6 uur al weer wakker.
    daarna op kraam ff bij iemand nog, toen nog boodschapje doen, ff bij vriendin langs. kortom niet veel gedaan, maar wel met veeeeelll harde buiken gezeten en menstruatie achtig gevoel..

nu hier achter de pc is t wel minder maja ben het zo beu.. en dan heb ik ook nog eens een vent die nog ff zijn vrijetijd achter de pc wil door brengen grrrrrrrrr maja.... we doen het er maar mee he

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @samba. ja dat noemen ze geloof ik coconen dat je je afsluit voor anderen dan je eigen thuis. Is ook normaal. Heb ik ergens gelezen.

Welkom nieuwe mama's

Deel Deze Pagina