Spannende ontwikkelingen op het forum. Ben benieuwd hoeveel babynieuws we kunnen verwachten. Ik heb al twee dagen geen voorweeën meer gehad gelukkig. Uk in mijn buik is ook een stuk rustiger de afgelopen dagen. Beweegt nog wel regelmatig, maar stukken minder dan eerst. Stilte voor de storm? Op zich kan ik best goed slapen 'snachts, maar wat mij opbreekt is het continu wakker worden om te plassen. En dan echt om het 1,5 uur. Pff... gelukkig slaapt de kleine man 's middags nog en kan ik dus even mee op bed gaan liggen. Verder rust ik veel op een dag en probeer mezelf af te leiden met een dvd of een goed boek. Alle dames succes en een fijne dag. Zet hem op! Groetjes, Sabrina
Baby nieuws! Sms gehad van Mirri "Ze is geboren, vannacht om 05:13 uur in het ziekenhuis vanwege de gebroken vliezen. Zonder complicaties een gave dochter Eva. Ze slaapt, ga ik nu ook proberen"
Goede morgen dames. Hahaha voedingskussen pikkedief! zou dr een foto van maken Ow wat is het spannend, druk met bevallingen die eraan komen. Leuk allemaal ik hoop dat het allemaal vlotjes gaat. Anias. O schoolreisje, ik vond dat altijd zo leuk! Waar gaan ze heen? Plasse. Ja hier ook vannacht 6 keer geweest. Verder een onrustige ochtend, v.a 5.45 steeds af en aan harde buiken en wat krampen. Niet heel erg dus zijn geen weeen. Het is nu ook weer over trouwens. Ow en echt heel genant. heb een aambei Ben een beetje gaar dus ga straks met een boekie de tuinstoel op en doe niet veel vandaag. Ja ga zo nog wel even stofzuigen en een wasje opvouwen want wil niet dat er veel licht, mocht het gebeuren dan is het gewoon opgeruimd hier
Saar, zet em op meid! Mirri, gefeliciteerd met je meissie, super! Ilio, plakkerige man, haha. Wat naar voor je s-vader, hopelijk knapt hij er wel van op. Moille, wat heerlijk dat je alles alweer schoon hebt, ik ga je voorbeeld volgen. Kan niks zien liggen. Anais, wat spannend voor je zoon, mijne vind het ook zo spannend die 1e keren (en ik ook). Waar gaan ze naar toe? HenryKim, gefeliciteerd met het uitdragen van je zwangerschap, opzich ook een enorme mijlpaal!
Hebben jullie ook weleens het gevoel dat het kind heel laag ligt? Ons kindje was al ingedaald bij 35 weken en lag toen ook al helemaal vast, maar vandaag heb ik het gevoel of het nog lager ligt. Ook heb ik een ontzettend drukkend gevoel van onder, maar dat komt natuurlijk omdat het is ingedaald. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ja ik waggel ook zo ervan. Als we toch aan het vragen zijn. Ik heb zn spierpijn in mn billen, is dat normaal? Echt stom want heb gisteren wel gelopen maar daar krijg je toch geen spierpijn van?
We waggelen rustig verder met dit warme weer. Ben blij te horen dat ik niet de enige ben die er last van heb. Echt heel vervelend. Soms heb ik het gevoel of zijn of haar hoofdje flink aan het drukken is tegen de baarmoeder mond. De spierpijn herken ik om eerlijk te zijn niet. Het word natuurlijk allemaal wel zwaarder aan het einde van de zwangerschap. Misschien dat iemand anders je vraag kan beantwoorden.
Mirri als eerste van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Yeeh super!Ik ben inmiddels weer thuis, de gel heeft helaas geen effect gehad. Het zat nog te dicht om vliezen te breken . Ik mocht kiezen, naar huis en over een paar dagen terug en nogmaals proberen. Ik heb voor huis gekozen. Wel heb ik sindsdien om de 5 min harde pijnlijke buiken dus het kan het wel in gang gezet hebben. Spannend hoor maar wel raar, had verwacht met een gevulde maxi cosi thuis te komen maar die is nog leeg hahah. Voor allle meiden die bezig zijn, succes!!
@ mirri gefeliciteerd met jullie dochtertje Eva. Lekker genieten nu. @ samba: jammer dat de gel geen effect heeft gehad. Hopelijk zet het bij jou thuis gewoon door. Of is het over een paar dagen wat meer verweekt dat ze wel de vliezen kunnen breken. @flixbilly: dat ontzettend drukkende gevoel onderin herken ik wel. Ik heb ook het gevoel dat het sinds anderhalve week erger wordt en ik dus nog veel erger waggel als ik loop. Ja wel een mijlpaal bereikt. Vandaag precies 40 weken. Ziekenhuisbezoekje zit er weer op. En wat blijkt, op het ctg duidelijk harde buiken geregistreerd, maar ik merk er zelf weinig tot niets van. Alleen maar goed zei de gynaecoloog, des te minder last heb je ervan. Dus wie weet gaat het toch doorzetten..... hahaha. We hobbelen gewoon door en volgenden week is ze er zeker, dus dat is een mooi vooruitzicht.
@flix. thanks. @Samba. Jammer maar misschien kan je straks alnog. @HK. o spannend Even ego voel de baby niet goed vandaag. En mn harde pijnlijke buiken zijn ook terug 15 minuten niks en dan 3 minuten harde buik en pijn in rug en buik. Werd ook onwijs misselijk buiten onder de parasol dus zit nu van ellende maar op de bank. Maar het is wel te harden de pijn. Moet ik afwachten?
@ lin: ik zou gewoon bellen. Zeker als je de baby niet goed voelt. En als je echt last hebt van je buik kan bellen nooit kwaad. Ze hebben liever dat je belt en het is niets dan dat je niet belt. Want nu maak je je ongerust en dat bezorgt toch wat stress en stress is niet goed voor de baby.
WAUW!! LADIES!! SLOW DOWN!!! Nee hoor, lekker laten komen al die kindjes, maar allemachtig wat gebeurt er hier veel. Ik heb even geen puf om op iedereen te reageren (sorry), dus even een paar korte dingetjes: Mirri, GEFELICITEERD!! Wat een mooi nieuws, lieve naam en o wat fijn dat alles voorspoedig gegaan is. We zien de foto's tegemoet! (Ik word ZO blij van dit soort nieuws steeds! ) Samba, jammer dat ze nog niets konden betekenen voor je... Blijkbaar is je guppie er toch nog niet helemaal klaar voor. Gelukkig kun je thuis afwachten. Wat was de andere optie trouwens? Hopen maar dat er misschien toch nog iets losgemaakt is. HenryKim, gefeliciteerd met de 40 dagen!! Lin, BELLEN!! Kans is groot dat alles gewoon goed is, maar ALS er iets mis is, kan weinig beweging serieuze dingen betekenen. Niet afwachten, nu bellen, voor de zekerheid. Dan ben je ook weer gerust gesteld. Keep us updated! Ego: net naar de vk geweest. Ze heeft inwendig onderzoek gedaan: had al wel een centimeter ontsluiting, hoewel ik verwacht had dat de boel nog potdicht zou zitten. Daarna ook gestript. Hopen dat t wat uithaalt... Verlies wel wat slijm en bloed sindsdien, maar weet niet of dat wat wil zeggen... Ik ga nu met mijn pootjes in het water zitten, want hou t anders echt niet uit!!
@henrykim: Ja het is zeker jammer en was ook best teleurgesteld maar het rommelt wel sindsdien dus ik hoop dat er wat in werking is gezet, wie weet? @miekelammetje: De andere optie was nog een keer gel en misschien nog wel een keer. Ik heb nu zoiets van, blijkbaar wil die kleine nog niet en laten we het dan nog maar even zo laten. Dinsdag weer VK en hopen dat er dan wel wat gedaan kan worden of misschien allang een beebje in de wieg! Ben benieuwd hoe het nu bij jou verder gaat!! SPannend hou ons op de hoogte en succes he!!!
Ben dus weer thuis (net). Heb 3 kwartier aan zn machine gelegen alles was goed. Geukkig! Wel wat weeenactiviteit maar niet heel actief dus nog niet van ze komt dr aan! Jammer... Echo gehad voldoende vruchtwater, doorstroming van alles was goed. Zag helaas niet zoveel meer vd kleine op de echo. Vond het een klein beetje overdreven dat ik dat allemaal moest doen maar het schijnt dus protocol te zijn als je minder/geen/anders leven voelt dat je dus wordt doorgestuurd. We zijn dus weer goed gekeurd. en lig je daar, begint ze ineens te bewegen. Eigenwijsje. Toch wel blij dat alles er goed uitzag. @Mieke. o dat is mooi dat er wel reactie op het strippen komt toch. Hopelijk zet het door. Nog even lekker uitrusten je weet maar nooit wanneer je weer kan slapen. Ik ben dr nog niet in thuis hoor maar ze gaan dan toch met hun vingers wat wroeten zodat er wat loskomt? @Samba. Wat een geduld he. Thanks voor jullie reacties verder. Groetjes!
@Samba: nou, hoop voor je dat je niet dinsdag hoeft te wachten, da's best weer lang wachten voor je gevoel natuurlijk! Maar ik denk dat het goed is dat je gekozen hebt voor thuis wachten. Ik denk altijd maar: als je kindje er echt klaar voor is, dan komt ie wel. En je kan hem/haar best een eindje op weg helpen, maar forceren lijkt me niet goed. @lin: goed dat je toch gebeld hebt. Het voelt misschien stom, maar heb vanmiddag nog iemand aan de telefoon gehad bij wie dat gevoel van minder leven slecht was afgelopen. Zal je de details besparen, want wil niemand bang maken... Wil alleen maar zeggen: dat is niet het moment om bang te zijn dat je je aanstelt. Meestal is alles gewoon goed natuurlijk, maar je kunt het echt maar beter zeker weten. Desnoods vanavond weer, als je twijfelt! Strippen komt inderdaad neer op wat rondwroeten met de hand! Maar de bedoeling is dus dat ze de vliezen vast een beetje losmaken van de baarmoedermond/-wand. Dat zou ook helpen om een hormoon vrij te geven dat de bevalling op gang kan brengen. Voor strippen heb je dus wel iets ontsluiting nodig, anders kunnen ze niet bij de vliezen. Nou, of t echt iets uithaalt laat ik jullie uiteraard weten!
Ja tot dinsdag lijkt weer een eeuw maar wie weet hoef ik zolang niet meer te wachten. En ik hoop jij ook niet. Wat een stelletje ongeduld he hahaha maar het is ook zo leuk! Ik ben echt benieuwd of het voor jou wat uitmaakt, dan lees ik het wel!
Jij dus ook al aan de machine gelegen, jeetje wat een gedoe allemaal. Jammer dat de kleine nog geen zin heeft om te komen, we hebben idd echt geen geduld hihi. Wat fijn dat alles goed was, mijn kleintje begon ook heel druk te doen toen ik eenmaal aan die machine lag, toen voelde ik me nog sukkeliger maar ja, ze zeiden toch echt dat je altijd moet bellen bij twijfel.