Hoofdje iets kleiner dan gemiddeld....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lani, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lani

    Lani Actief lid

    26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

    Hopelijk kan een van jullie mij geruststellen of heeft een van jullie hetzelfde meegemaakt.

    Ik heb vorige week een.normale controle echo gehad en.daaruit blijkt dat het lichaampje van de baby keurig meegroeit en zat op 30+6. Het hoofdje zat alleen op 29+4. Volgens de gynaecoloog niks om ons zorgen over te maken. Hij legt het uit als het is een gemiddelde en sommige zijn gewoon wat groter en anderen wat kleiner. Ingetekend in de groeicurve groeit ze keurig mee alleen wel op de onderste lijn. Nou ja. De bovenste lijn van de drie onderste.

    Op internet lees je zoveel enge dingen. Ik weet het ik had niet.moeten kijken.....

    Hebben jullie hier ervaring mee?

    Groetjes Lani
     
  2. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Hier hadden alle kinderen een klein hoofd en er was bij vier van de kinderen gelukkig niets aan de hand.
    Het mag 2 weken afwijken van de zwangerschapsduur en daar zaten de jongens zo en in, alleen de meiden niet.
    Bij de oudste was er niets aan de hand, maar onze jongste dame bleek een schedelafwijking te hebben.

    Gelukkig is het vaak gewoon niets en had de gyn zich er zorgen om gemaakt had hij dat echt wel gezegd en had je nog een keer terug moeten komen.

    Ik zou gewoon lekker proberen te genieten want je leest het hier toch wel regelmatig dat een hoofdje te klein is en er niets aan de hand is.
    Niet iedereen wordt met een groot hoofd geboren ;)
     
  3. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Hier liep hoofdje 2 weken achter

    Gelukkig maar heb maar 1x geperst haha!
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ben blij! Zo'n groot hoofd door zo'n klein gat is toch al geen pretje, haha.
    Vertrouw op je gyn. Zo schokkend vind ik de 'achterstand' niet.
     
  5. anneke81

    anneke81 Actief lid

    8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Mijn verloskundige zei het tussen neus en lippen door bij de eerste afspraak na de 20 weken echo. De echoscopiste had er niks over gezegd.
    Vk keek zo eens naar mij en zei "Hij heeft een wat kleiner hoofd dan gemiddeld, maar jouw hoofd is ook meer langwerpig dan bol. Dat zal het wel zijn..." 😊

    Niet te druk maken en geen dingen op internet opzoeken! (Weet is makkelijker gezegd dan gedaan, maar vertrouw op je gyn)
     
  6. A l i e s j e

    A l i e s j e Actief lid

    10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mij werd het bij de 20 wkn opgemerkt, moest een week later terugkomen, toen nog steeds te klein hoofd en doorverwezen naar Erasmus... Stresssss
    Bleek uiteindelijk goed bij de echo in het Erasmus, wel kleiner dan gemiddeld, maar nog binnen de normen. Ze is nu 13 mnd, je ziet er niks van, gewoon mooi koppie :)
     
  7. Lani

    Lani Actief lid

    26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Thanks voor jullie reacties.

    De gynaecoloog begon er na de meting in eerste instantie niet zelf over. Ik vroeg zelf....he, is dat niet erg?? Waarschijnlijk was hij er zelf niet eens over begonnen.

    De metingen zijn van begin.af aan ook al lastig. 11 weken termijnecho en die kwam ongeveer 5 dagen vroeger uit. Terwijl de echo's vanaf dat moment steeds lieten zien dat ze toch echt 5 dagen verder was. Anyway, dat zou zeggen dat het hoofdje precies gelijk loopt met mijn berekening, en haar lichaam iets voor ligt op groei.

    Nou heb ik zwangerschapsvergiftiging,.althans ik zit er steeds tegen aan. Dus misschien is dit een teken dat de placenta toch niet.meer helemaal zijn werk doet?
     
  8. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Lani, mijn moeder heeft 6 hele gezonde intelligente ;) kinderen gekregen met allemaal een kleiner hoofd dan gemiddeld.
    Kreeg zij toen ook te horen, maar het zit ook wel in de familie.
    Dus ik zou me er helemaal geen zorgen over maken!
    Beter ook voor je bloeddruk ;)

    Wat naar dat je zwangerschapsvergiftiging hebt, ik weet niet hoeveel invloed dat nu heeft op jouw placenta.
    Dat zal de vk vast goed kunnen uitleggen!
    Moet je nu ook verplicht rusten?
     
  9. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh oeps iets te snel, je zit er tegenaan lees ik.
    Mijn moeder heeft toen voor 1 van de kinderen (met het kleinste hoofd ;)) verplicht plat gelegen omdat de placenta te klein zou zijn.
    Nou heeft mijn zusje daar echt niks van over gehouden, ze is heel netjes met 40 weken geboren.
     
  10. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter had ook een kleiner hoofd dan gemiddeld.
    En hele lange benen haha, daar stonden de echoscopisten iedere keer weer versteld van.
    Ze is helemaal gezond en heeft nog steeds een mooi, rond gevormd hoofd. Gelukkig maar, want ik stond geloof ik vooraan met het uitdelen ervan hihi, dus ben blij dat ze mijn man zijn vorm hoofd heeft.
    Niet druk om maken dus!
     
  11. Ana leigh

    Ana leigh Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Mijn zoontje had ook een iets kleiner hoofdje, maar de gyn zei zelf dat dat alleen maar mooi was, zou 'makkelijker' bevallen! :p ;)

    Liefs,
     
  12. MamR

    MamR Actief lid

    10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    In mijn zwangerschap was het hoofdje en de bovenbeentjes van mijn zoontje kleiner dan gemiddeld. Hij groeide verder gewoon goed. En het gene dat kleiner was groeide ook goed mee met de lijn. Nu is mijn zoontje 3 maanden oud en zit hij kwa lengte boven het gemiddelde maar zijn hoofdje is nog steeds kleiner. Dit is trouwens niet te zien. Tegen mij zeiden ze dat het in de familie.zit. Niks om je druk over te maken dus! Betreft de zw vergifteging, ik had het met 41 weken en het begon met alleen een hoge bloeddruk. Dit wilde ze eerst onderdrukken met medicijnen maar omdat ik al 41 weken was hebben ze me maar ingeleid dmv vliezen breken en weeenopwekkers. Succes!
     
  13. Siertje2981

    Siertje2981 Fanatiek lid

    8 apr 2013
    3.456
    2
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ons meisje had ook een wat kleiner hoofdje in mijn buik, nu trouwens nog steeds. Maar gaat helemaal super!!! Ze groeit als kool en cognitief is er niks aan de hand. Zou me er niet heel erg veel zorgen om (proberen) te maken :)
     
  14. Lani

    Lani Actief lid

    26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Dank je wel voor jullie lieve reacties!! Doet me goed om te horen dat meerdere meiden dit hebben meegemaakt.

    Ze groeit qua curve gewoon goed mee op de lijn....dus dan zal get goed zijn. Nu loslaten.....en nog een paar weekjes afwachten. Nog 6 weken en dan is ze er al.

    Groetjes
     
  15. Klets

    Klets Bekend lid

    20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze beide kids hadden kleiner hoofdje dan gemiddeld, liepen meer dan vier weken achter. Vind de achterstand dan ook wel meevallen, geen kind is helemaal gemiddeld.
    Hier is in zks altijd gezegd, zolang buikje maar goed groeit is er niets aan de hand. Omvang van buik zegt vaak wat over conditie van de kleine.
    Overigens was ik met laatste bevalling erg blij met klein hoofdje, dat heeft me waarschijnlijk een keizersnee bespaard! Dus voor bevalling alleen maar goed (zolang alles verder natuurlijk goed is)
     

Deel Deze Pagina