37 weken zwanger en ben het zat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendy160981, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ik ben dus 37 weken zwanger en ben helemaal klaar met alles.
    ik heb al ruim 2 weken weeen steeds, slaap heel slecht steeds,
    maar vooral de pijn in mn onderbuik en de steken down under doen zoveel pijn.
    vroeg gister al aan de vk of ze wilde strippen maar schijnbaar doen ze dat nu pas met 39- 40 weken.
    met mn jongste 2 deden ze het al eerder maar dat is dus veranderd.
    mn lichaam is er klaar mee en klaar voor dat merk ik aan alles maar de weeen willen maar niet doorzetten, sávonds heel veel weeen, elke 10 minuten wel, maar zodra ik ga slapen dan wordt het rustig.
    ook wel s'nachts opgezeten met 2 uur lang flinke weeen dat ik dacht ja wat gaan we doen maar ook dan zakt het af.

ben ik nou de enige die het zat is of zijn er meerdere vrouwen die dit ook hebben.
    wat doe je om ergens anders aan te denken, ipv ik wil bevallen.
    of iemand nog bruikbare tips, iets wat ook eg werkt.

2. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik ben nog niet zo ver als jij, dus veel nuttigs kan ik niet zeggen.. maar wil je wel even een dikke digi knuf geven want het lijkt me alles behalve makkelijk!

Wellicht kun je het nog een keer bespreekbaar maken met je verloskundige dat je in overleg toch ingeleid kan worden? Dan wordt het misschien iets draagbaarder omdat je een eind datum in het zicht hebt..

3. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    @ rannie
    lief van je knuffie terug.
    ze zegt als hij er met 39 weken nog niet gaan we misschien strippen dus das over 2 weken maar dat duurt nu heel lang.
    strippen heeft bij mij altijd nut bij mn zoon en dochter ook dag na strippen bevallen mag alleen niet meer zo vroeg wat ik ook wel begrijp hoor.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik was er op dat termijn ook klaar mee, vooral met de voorweeen rugpijn, niet kunnen slapen en maagzuur. Maarja 37 weken is toch nog vroeg hoor en ze moeten eruit komen als ze daar zelf klaar voor zijn.
    Ik beviel met 40+2

5. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijpelijk dat je er klaar mee bent, misschien kun je iets doen om je gedachten te verzetten? Een goed boek lezen, of sokjes of een mutsje breien ofzo?

6. LSQ

LSQ Niet meer actief

Met de vorige zw zat ik er met 37 weken ook helemaal doorheen. Geen last van voorweeen, maar wel bekkenpijn. Uiteindelijk vanwege die pijn naar een bekkenfysiotherapeut geweest, die allee in acht nam. Dit heeft me ontzettend geholpen en kon ik er weer tegenaan. Met 40.5 bevallen.

Mijn enige tip die ik dus voor je hebt, probeer iets voor jezelf te doen van massage, accupunctuur etc.

Succes!

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nou begrijp het helemaal. Vond het een aanslag op mijn lijf! En die gebroken nachten.... succes er mee! Kan het mij goed voorstellen. Heb wel eens gezegd, laat ze het er maar aan de oren uitrekken! Zo klaar was ik ermee ; )

8. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem. Er helemaal klaar mee en vanaf 36w echt hopen op een bevalling. En dagelijks weer die teleurstelling.
    Inmiddels doorgeworsteld tot 37w 6d. En nu ook nog grieperig.

Dag per dag nemen zoals het komt is m'n enige tip. En veeeel klagen tegen vl.

9. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    Ik ben blij te horen dat ik dus niet de enige ben die het nu zat is.
    Vannacht verkeerd gelegen onwijs last van mn onderbuik en mn bekken ken amper lopen.
    Hoop dat de pijn in mn bekken snel verdwijnt, heb bekkeninstabiliteit maar tot nu toe met deze zwangerschap niet veel last van gehad alleen als ik veel had gedaan maar nu pfff.
    Hoop eg dat mn mannetje snel te wereld wilt komen en dat ik weer normaal ken slapen en van mn klachten af ben maar ben bang dat ik nog minimaal 19 dagen moet wachten :(

10. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Als je lichaam er echt klaar voor is, kan je best eens goed vrijen.
    In sperma zit een stof die de arbeid kan aanwakkeren.

Succes!

11. MumL

MumL Actief lid

11 sep 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben het ook zoooo ontzettend zat!
    Maar helaas helpt dat niets. Ook regelmatig pijntjes,... maar bij mij ligt de baarmoedermond zelfs nog zo hoog dat de gyn er nog niet goed aankan.
    Wachten en hopen dat het niet meer te lang duurt lijkt mij de enige optie.

12. Jolanda30

Jolanda30 Lid

22 dec 2015
    26
    0
    0
    Lemmer
    Hier hetzelfde, ook van de derde en ik heb het idee dat dat ook meespeelt.. Lichaam kan niet meer, ik ben begonnen met kolven, helaas heeft dat niet het laatste zetje gegeven..mijn man heeft geprobeerd me te strippen/ stimuleren maar helaas ook geen effect. Zou je ook kunnen proberen.

13. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    Jolanda dat heeft mn man ook al geprobeert bij mn dochter maar dat werkte ook idd niet.
    En kolven ga ik niet proberen want ik ga geen bv geven, daat dat bij geen van mn 5 Kids nog gelukt is.
    Ik heb meer kloven en bloed dan melk wat eruit komt dus vandaar.

14. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/607571-wie-meer-rond-de-37-weken-zwanger.html

Misschien kan je ook hier meeschrijven? Daar zitten allemaal vrouwen rond jouw termijn die (on)geduldig aan het wachten zijn op hun bevalling.

Ik geloof trouwens niet echt in allerlei middeltjes om de bevalling op te wekken (hoewel ik zelf voor het idee ook wel bitter lemon heb gedronken hoor :p ). Maar ik denk dat je kleine en je lichaam zelf aangeven wanneer ze er klaar voor zijn.
    Ik hoop hier dan ook vurig dat de kleine man er hier ook snel klaar voor is haha.

15. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    bitter lemon vind ik dus niet lekker tenminste vroeger vond ik het niks.
    mn man gaat het nu halen en ik ga het gewoon proberen wie weet.
    maar lees wel dat je dat veel moet drinken wil het werken is dat zo ?
    iemand ervaring ?

16. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    nou manlief heeft tonic gehaald en eg vies vind ik het niet lijkt op 7up met een nasmaak.
    1ste glas zit erin en ik ga gewoon vandaag de fles leegdrinken en dan zie ik het wel.
    wie niet waagt wie niet wint ;);):D

17. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het enige bewezen wat je kan doen om de bevalling eventueel in gang te zetten is seks.. In sperma zit het hormoon prostoglandine. Dit maakt de baarmoedermond weker, waardoor er eventueel eerder ontsluiting zal kunnen ontstaan. Strippen kan ook pas als er ontsluiting is. Maar goed, zoals de meesten al zeggen: de beeb komt toch wel als het wil komen, helaas.. Nog eventjes geduld hebben dus.. Succes..

18. Jolanda30

Jolanda30 Lid

22 dec 2015
    26
    0
    0
    Lemmer
    Vliezen zijn gebroken, nu om de 2 min weeen

19. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    Oh jolanda wat spannend en leuk.
    Nog iets speciaals gedaan gister of zo haha.
    Hoop dat alles goed gaat laat je het weten ?!;)
    Alvast een dikke knuffel en steun vanaf hier.

20. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wat spannend!!

Deel Deze Pagina