37 weken zwanger en huishouden doen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beckje, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik had het zelf ook, dat ik het gevoel had dat het huishouden me uit de vingers glipte toen ik zwanger was en 4 dagen werkte en last had van bekkenklachten (en ook nog eens een verbouwing op het laatst van mijn zwangerschap).
    Mijn man hield het bij en deed zijn best. Heb inderdaad moeten leren om hulp te vragen (niet mijn sterkste punt :)) en vaak is accepteren dat dan soms iets ongestreken gedragen wordt, of even een chaos is, even heel moeilijk, maar als je eenmaal dat acceptatie-punt door bent, geeft het ook rust.
    Ik zou toch proberen op de momenten dat ze op het psz zit, toch iedere dag iets te doen (ook al snap ik dat je moe bent).
    Heb niet alles gelezen, maar kan je man toch niet iets meer doen in huis. Snap dat hij werkt en verwacht dat jij dat allemaal doet, maar je zit er duidelijk even doorheen en als je hoogzwanger bent is het gewoon zwaar. Of dat je het eventjes samen doet, als de kleine op bed ligt. Vele handen maken licht werk.
    Is er geen vriendinnetje van het psz, waar ze een keer even mee naar huis kan, zodat jij even de handen vrij hebt? Sterkte en succes met de laatste loodjes.

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

Meid, doe de dingen die moeten (babykamer), en lekker globaal een doekje er overheen, swifferen, dweiltje er door heen.. (wc zou ik wel dagelijks doen, maar dat is zo gedaan)
    De rest komt over enkele weekjes wel weer.

Ik snap dat het makkelijk gezegd is, ik zou er heel veel moeite mee hebben, maar zo kan je misschien nog wat genieten van de laatste dagen/weken.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Met een zucht om zich heen kijken? Spoort die vent wel. Gaat hij toch lekker zelf in de weer met de stofzuiger. Je bent hoogzwanger, alles gaat nou eenmaal wat langzamer en boeiend of er een stofje extra in de hoek ligt. Lekker met je peuter naar buiten met het mooie weer op komst, hoef je ook weer minder schoon te maken.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zou ook not amused zijn als mijn man zo deed. Laat hem dan inderdaad even wat op zich nemen, al is het het opruimen in de avond.

Slecht nieuws voor hem en jou...het wordt straks er echt niet beter op...allicht nog wel slechter. Je kunt dan mss lichamelijk wel weer meer, maar je hebt wel een pasgeboren baby.

5. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Waar woon je?

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    woon in r'dam.
    ja heb het er ff nog goed met hem over gehad, want ja ik snap hem ook wel maar vond dit totaal niet gepast, zeker als ik hem al zei dat ik er vandaag al helemaal doorheen zit... gelukkig snapt ie het nu wel.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat is fijn.

Mijn man werkt ook lange dagen en daarnaast aan het solliciteren en voorbereiden van onze verhuizing in augustus. Druk druk. Hij doet in huis ook niet veel door te week, maar in het weekend wel dingen tussendoor gelukkig. Moet het meestal wel vragen.

Hopelijk komen jullie er samen goed uit zo.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    na gisteren heeft ie me wel even geholpen met de dingen die ik niet kan. volgens mij snapt ie alleen niet zo dat ik zo in de stress ermee zit dat de kleine elk moment kan komen.... maar goed, ik ga zo lekker de allerlaatste kleertjes klaar leggen, ledikantje omhoog zetten en lekker met de stofzuiger door de kamer en dan laat ik het maar eventjes zo :) en de troep die nu in de woonkamer ligt, maar gewoon in een grote doos/tas proppen en ff in een kast wegwerken dan maar. ipv alles gelijk helemaal netjes opruimen, want dan ben ik echt nog uren bezig... is alleen irritant dat ik het dan weer 2x in mijn handen moet hebben... maar goed. misschien moet ik dat ook maar eens loslaten :)

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Goed bezig!
    Ik laat overigens mijn zoontje nu veel zelf doen. Hij is iets ouder dan jouw kindje, maar dat kunnen ze best wel. Dus veel dingen opruimen, soms dingen aangeven. Hij vindt het prachtig!

En probeer af en toe gewoon even lekker op de bank te gaan liggen, desnoods een filmpje op voor de kleine.

Deel Deze Pagina