Lieve dames, Ik heb een vraag voor diegene die dezelfde symptomen hebben als ik. Wij zitten nu in de 5e cyclus voor een 2e kindje (1e kindje 3e cyclus zwanger). Nu heb ik elke maand hetzelfde riedeltje en ik vroeg me af of iemand dit herkent. Ik heb een heel regelmatige cyclus van 26 dagen. Vanaf m'n menstruatie tot aan m'n eisprong voel ik niks. Ik zie aan mijn cervixslijm wanneer m'n eisprong is. Deze is op dag 12. Dan voel ik een aantal dagen niks en dan, standaard op dag 17 in de middag krijg ik lage rugpijn en lichte menstruatiekrampen/steekjes. Vanaf die dag komt dat af en aan tot aan m'n menstruatie. De 1e dag van m'n menstruatie heb ik dan echt rugpijn en flinke krampen en dan zakt t weer weg. Het gekke is dat ik dit pas heb sinds we weer bezig zijn voor een zwangerschap. De 1e keer dacht ik dus ook: ik ben zwanger! Maar niet dus. Misschien mislukte innesteling? Maar nu ik er op let is het patroon dus heel vast en regelmatig. Dit had ik niet voor m'n eerste zwangerschap (of iig veel minder), dus ik denk dat het nu gewoon bij mn cyclus hoort. Mijn vraag is: wie herkent dit? En: wie heeft deze klachten ook altijd, dus al vrij snel na de eisprong, en wie had dat ook toen je zwanger bleek te zijn? Of waren die klachten er toen juist niet?? Ik zit nu op dag 19 en heb sinds dag 17 weer lage rugpijn, krampjes en steekjes. Ik vraag me af of die lichte PMS klachten er altijd op wijzen dat je ongesteld gaat worden of dat je - ondanks de gebruikelijke klachten - wel zwanger kan zijn. Ergens denk ik: de innesteling is vaak pas rond dag 8/9, dus m'n lichaam weet nog niet eens dat ik zwanger ben... maar ja... ik vind het gewoon niet fijn om zoveel te voelen. (PS. Ik hoef dus geen ervaringen van dames die deze klachten niet hadden, maar wel toen ze zwanger waren, ik weet dat dat heel goed kan. Maar dus graag ervaringen van dames die dit ook elke maand hebben/hadden en of het toen anders voelde wanneer ze zwanger waren). Lekker lang verhaal weer Bedankt alvast voor je reactie! Liefs PS. Ik hoef dus geen ervaringen van dames die deze klachten niet hadden, maar wel toen ze zwanger waren, ik weet dat dat heel goed kan. Maar dus graag ervaringen van dames die dit ook elke maand hebben/hadden en of het toen anders voelde wanneer ze zwanger waren.
Ik heb altijd direct vanaf de eisprong klachten, misselijkheid, zere borsten etc. Dit keer (en bij de vorige zwangerschappen) dus helemaal nergens last van, dus geen kwaaltjes. Dat was bij mij ook een reden om te gaan testen.
Hoi, Ik had voor mijn nod precies dezelfde klachten ( alhoewel ik er weinig problemen mee had verder, het was echt een gewoonte ) Ik herken de lage rugpijn, gevoelige borsten en buikkrampjes bijv. , maar ook kon ik het altijd precies merken aan mijn humeur, wanneer mijn hormonen weer eens lastig waren Na de eerste dag van de menstruatie verdwenen de klachten weer. Nu tijdens de zwangerschap is het niet anders. Het enige verschil is geen menstruatie. Daaraan kon ik pas merken dat ik zwanger was. Maar nog altijd heb ik rond dezelfde periode, dezelfde vage klachten. Je bent dus niet de enigste
Ik had altijd menstruatieklachten, maar toen ik zwanger bleek niet (in ieder geval duidelijk minder erg dan bij menstruatie).
Bij beide zwangerschappen had ik de 'gebruikelijke' menstruatie klachten (in mijn geval lage rugpijn, gevoelige borsten, zeurderig gevoel in mn buik) en geen andere symptomen...
Bedankt voor jullie reactie! Elk lichaam is weer anders, maar het voelen van pms sympts hoeft dus niet per se te betekenen dat het niet raak is. Op zich wel fijn! Geniet van jullie zwangerschappen!