Wat mag je tegen keelpijn ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Whitepearl, Jun 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

Sep 7, 2013
    518
    1
    18
    Ik heb echt verschrikkelijke keelpijn wat mag je er allemaal tegen.

Mag je honing in je thee?

2. Luzzzy

Luzzzy Lid

Oct 17, 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor dat mag, en anders kan je ook trachitol (?) (oranje/paarse doosje:p) nemen. Heb ik laatst ook gedaan.

3. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Honing mag wel of niet weet ik niet maar ik gorgel altijd met water en zeezout! Zo vaak als je kan en je merkt dat de keelpijn minder wordt. Zeezout reinigt en verzacht de pijn. Het is een tip van mijn huisarts.

In strepsils zit medicijn volgens mij. Ik neem altijd de kruidenpastilles van huismerk Kruidvat, die is echt goed.

Beterschap!

4. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Tegen mij werd gezegd dat je trachitol niet mag hebben. Maar idd de huismerk keelpatilles van kruidvat zijn prima..!!

5. Pasta

Pasta Fanatiek lid

Feb 12, 2010
    1,015
    16
    38
    Noord Holland
    Honing is prima!

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Als ik keelpijn heb gorgel ik altijd met mondwater. Dat is fris en reinigt je keel. Niet doorslikken natuurlijk en je mond daarna spoelen/gorgelen met schoon water.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Stomen met kamille of kamillethee helpt ook goed

8. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Trachitol mag je idd gebruiken. Er zit lidocaine in dat verdoofd je keel, het doet dus eigenlijk niks om te verbeteren.

Ik gebruik t zelf liever niet, maar dat is persoonlijk. Thee met honing mag idd gewoon.

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn info is dat trachitol, strepsils en al die andere zuigtabletten NIET mag. Het enige dat ik meekreeg was iets homeopatisch van vsm.
    Heb het bij de apotheek nagevraagd.
    Ik, eigenwijs dat ik ben, naar kruidvat gegaan. Nogmaals gevraagd (eerst zonder mededeling dat ik zwanger was. Zo van: wat werkt het best?) Toen ik daarna tussen neus en lippen liet vallen dat ik zwanger was kon ik alles weer terug leggen in het rek...
    Zelfde verhaal tijdens bordtvoeding overigens...

Dus idd: dropjes, kamillethee, honing en dat soort dingen.
    Zwanger zijn is zwaar! ;)

10. En waterijsjes! Wat je ook kunt doen is een flesje water in de vriezer leggen (of gewoon in de koelkast, als je snel wilt kunnen drinken). De kou is ook lekker voor je keel! :)

11. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Trachitol mag alleen in overleg met arts of apotheker gebruikt worden als je zwanger bent. Dit is met heel veel geneesmiddelen zo en daarom zal bij de drogisterij altijd gezegd worden om het na te vragen bij de huisarts bijvoorbeeld. Maar volgens de website van trachitol is er geen reden om het niet te gebruiken ;)
    https://www.trachitol.nl/veel-gestelde-vragen

Alleen als je al langer keelpijn hebt, dan heeft het geen zin om het te gebruiken, zelfde geldt voor alle andere middelen bij de drogist, zoals Strepsils. Is alleen voor beginnende keelpijn.

Ik zou regelmatig gorgelen met zout water, zuigtabletjes zodat er veel speeksel wordt aangemaakt (dit is weer goed veel de keel). Drop kan eventueel, mits je op je bloeddruk let...

12. godblessed

godblessed Bekend lid

May 11, 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Citrosan en keel siroop nam ik volgende dag over

13. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Mijn huisarts gaf als advies veel koud water drinken (even in de vriezer leggen), op snoepjes zuigen (veel slikken is belangrijk) en paracetamol tegen de pijn. Verder mocht ik niks. Als het na een week niet over was mocht ik komen. Beterschap!

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,253
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Een zwangere mag gewoon honing. (Baby's mogen dit niet, vandaar vaak de verwarring.) Te veel thee schijnt dan weer niet goed te zijn. Maar als je wat afwisselt (zwarte thee, rooibos, groene thee) zal het allemaal wel goedkomen.

Strepsils mag helaas niet. Wat wel mag en ook best aardig werkt (vooral als je de keelpijn een beetje voor wil blijven) is Islamoos.

15. NiJO

NiJO Actief lid

Jun 22, 2007
    210
    0
    0
    Ik mocht van de week slechts paracetamol, thee met honing en in overleg tijmsiroop. Verder helemaal niets!
    Neem contact op met je huisarts en overleg. (Ies graties tiep ;) )

16. Dame28

Dame28 Actief lid

Nov 26, 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit inderdaad. Een strepsil werkt niet beter als een dropje/ keelsnoepje. Het is gewoon belangrijk dat je de keel smeert:) probeer verder niet teveel te praten, goed slapen en gezond eten:)

17. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    3 x daags 1000mg paracetamol tegen de pijn. Koude drankjes drinken. Is meestal virale infectie, gaat binnen 5 dagen over. Bij klachten > 5 dagen zou het een bacteriële infectie kunnen zijn en krijg je een antibioticum.

18. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Ik had ook een paar dagen keelpijn en ik ben niet van de medicijnen..je weet toch dat het wel over gaat maar omdat het snachts niet te houden was...heb ik 1 paracetamol genomen zodat ik toch mijn nachtrust had... Voor de rest vooral thee met honing..ijsjes en wat altijd wel helpt bij mij als ik grieperig ben is een kop (groente) buillion.

19. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

Sep 7, 2013
    518
    1
    18
    Maar je mag toch wel vocks keelpastilles die snoepjes zeg maar

20. Fenske

Fenske Actief lid

Mar 7, 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hi, volgens mijn HA en apotheker en drogist mag je helaas helemaal niets, zelfs geen keelsnoepjes... Ik mocht alleen honing en gorgelen met zout water.... Toen mijn keel echt super ontstoken was kreeg ik van de HA penicilline die ook bij zwangerschap mag... Sterkte...

Share This Page