37 weken zwanger en vriend op uren afstand

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1986CHANTAL, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dehi

    Dehi Actief lid

    18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Ik ben bij m'n tweede met 37 weken nog met m'n man en kind naar Friesland geweest een dag. Wij wonen in Brabant. Moesten dus 2 1/2 rijden enkele reis. Ging prima. Iedereen verklaarde me voor gek maar we hebben toen gewoon de maxicosi en vlucht koffer meegenomen mocht het toch onverwachts beginnen maar is niet gebeurd.

    Ik zou er dus denk ik voor kiezen mee te gaan mocht je dit nog goed kunnen.
     
  2. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Da
    dank!
     
  3. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hij kan zelf uur van te voren nog beslissen. Is niet goed bereikbaar maar kan iemand anders wel bereiken die daar ook is. En hij kan gelijk naar huis komen.

    Denk dat als ik me vlak voor zijn vertrek goed voel we het naar doen
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Man laten gaan voor zijn belangrijke ding en voor jezelf een heerlijke avond plannen met een film of serie waar hij toch niet naar wil kijken.
    Kans is niet heel groot dat de baby met 37 weken al komt.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh dat is wel een fijne gedachte :)
    Succes met de laatste loodjes
     
  6. Ketjapmanis

    Ketjapmanis Actief lid

    11 nov 2015
    222
    113
    43
    Hier hetzelfde dilemma, alleen dan op ruim 6 uur rijden.. (Brussel - Noord Nederland) Punt is ook nog dat het een meerdaags symposium is wat mijn man heeft georganiseerd. Natuurlijk al een jaar geleden mee begonnen, dus niet wetende dat er nu een baby kan komen.
    Gezien de afstand en de stress die het meebrengt als hij wel echt weg moet, besloten dat hij niet gaat, hoe zuur ook!
     
  7. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Met 37 weken zou ik het wel aandurven. Kans dat je bij een eerste zelfs overtijd gaat is aardig aanwezig.
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou hem gewoon laten gaan. Mijn man gaat ook als ik 37 weken ben met een vriend naar een evenement in Duitsland.
    Als het belangrijk is, dan zeker. Maar je moet natuurlijk doen waar jii je goed bij voelt.
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.314
    113
    Voor mijn eerste werd geboren zou ik ook hebben gezegd: joh, why not.
    Nu ik zelf heb ervaren dat bevallingen ook wel erg snel kunnen gaan (in mijn geval nog geen vier uur bij de eerste en nog geen 50 minuten bij de tweede), zeg ik: nee, ik zou het niet doen.
     
  10. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank allem voor de reacties!
    Degenen die erg snel zijn bevallen zeggen uiteraard niet doen. Degenen die geen snelle bevalling hebben gehad of over liepen zeggen doen. Snap ik!

    Samen besloten dat hij gaat, hij is nu een uurtje geleden weggegaan. Als er maar iets gebeld bel ik hem. Ben er gerust op dus dat scheelt
     
    roever en Mammielove vinden dit leuk.
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Mijn partner is vorige jaar weekendje weg geweest met vliegtuig toen ik 38 weken zwanger was van de tweede...
    Ja, het was reuze spannend!!!!!
    En ik dacht natuurlijk van alles te voelen!

    Maar... bevalling kan ook met 35 weken beginnen... wat zou betekenen dat je beiden bij wijze van 4/5/6 weken aan huis gekluisterd zou zitten...

    Het is echt een eigen keuze, en een moeilijke keuze!
    Succes!!
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Mijn man moest een paar dagen weg voor zijn werk toen ik bijna 36 weken zwanger was van de eerste.
    Hij ging op maandag weg en zou op woensdag terug komen. Dinsdags kon ik hem opbellen dat hij naar huis moest komen, omdat mijn bevalling begonnen was. Hij is daar om 13.00 uur vertrokken en was om 17.30 uur in het ziekenhuis. Op dat moment had ik al volledige ontsluiting. Uiteindelijk is ze pas om 20.54 uur geboren.
     
  13. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijn vriend gaat gewoon werken tot ik beval. Zijn reis is 1.15 minuten heen en 1.15 minuten terug, soms iets langer, want hij moet met de fiets en bus. Hij werkt dan zo'n 6 uur per dag.

    Ik heb hier geen moeite mee. Ik bel eenntaxi/oudsrs/schoonouders/broer om de hoek om mij maar het ziekenhuis te brengen en zoon op te vangen, moeders blijft bij me tot m'n vriend er is en m'n vriend komt direct naar huis zodra ik ook maar 1 weetje voel. Het kan nog zo lang duren na de 1e wee...

    Vorige bevalling hebben we het ook zo gedaan, met het verschil dat ik nu een taxi op speed dial had en niks met ouders ofzo had afgesproken. Vriend is direct gekomen en toen hij er was waren de weeën er al zeker maar nog niet heel heftig. En toevallig was m'n moeder bij me toen de weeën begonnen en zou zij sowieso met m'n vriend bij de bevalling zijn, dus liep allemaal prima.

    Ik zou hem zeker laten gaan, met de afspraak dat hij bereikbaar is en METEEN komt als je belt. Jij zou dan meteen moeten bellen bij lichte activiteit. Liever voor niks komen dan te laat.
     

Deel Deze Pagina