Zwangerschapstesten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ukoldaatje, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoi verloskundigen,

Even een vraagje over zwangerschapstesten.

Ik heb mijn 5e IUI-D achter de rug, en heb morgen mijn NOD. Ik test al een paar dagen licht positief. Dus het streepje is te zien, alleen wel licht. Je hoeft niet te turen zeg maar.

Maar moet dat streepje nou niet donkerder worden eigenlijk? Dat lees ik hier namelijk overal, ze zeggen dat je moet doortesten totdat je testen donker worden.

Verder merk ik helemaal niets van een zwangerschap. Ja ben behoorlijk sjago en kan niets hebben, maar das alles.

(ik heb overigens pregnyl gespoten en ik heb toen getest net zolang todat dat uitmijn lijf was en de testen negatief, en dat was 7 dagen na het spuiten. Nu ook alweer 9 dagen geleden dus.)

Ben ik nu zwanger?
    Moet de test dan niet donkerder gaan worden?
    En ik heb nergens last van...

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hoi,

Even een toevoeging:

Heb voor mijn eigen gemoedsrust een digitale test gedaan van CB, en die zei direct ZWANGER.

Nou duimen dat het door gaat groeien en we eindelijk een gezonde zwangerschap met gezond kindje mogen krijgen..

Spannend weer! Een brusje in de maak :)

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd! Een positieve test is genoeg, je hoeft zeker niet door te testen tot de streep heel donker is. Ik snap dat het heel spannend is vanwege jouw voortraject. probeer vertrouwen te hebben in je lijf en in je zwangerschap. En maak vast een afspraak voor een echo, dan heb je iets om naar toe te leven. Neem je foliumzuur en vitamine D?

Mirjam

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja ik was al begonnen met foliumzuur en vitamine D voor de behandeling. Vitamine D dankzij jullie hier, want dat was nieuw voor me!

Kan het nog altijd niet geloven. Denk ook af en toe, owja ik ben zwanger, als ik bv een steekje hier of daar voel..heb het druk met mijn zoontje. Gelukkig afleiding genoeg.

Ik denk dat ik deze keer geen vroege echo wil. Ik ga telkens met 6 weken en een paar dagen. Dan is er of nog weinig te zien, of het is te klein, of het hartje klopt niet goed genoeg noem maar op..dan komen er weer slopende weken aan.

Ga nu een afspraak maken rond de 8 wkeen, dan moet er meteen duidelijk zijn of het goed is of niet.

Ga me niet meer plagen met die vroege echos denk ik..
    Maar dat zeg ik nu, kan best zijn dat ik nog es van mening verander ;)

Bedankt voor je reactie!

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Gefeliciteerd inderdaad. Ik denk dat het een heel verstandige keus van je zou zijn om niet voor de 8 weken een echo te laten maken. Ik zie ook dat het in de praktijk toch vaak meer onrust dan geruststelling geeft. Ik duim met je mee,

Groetjes Brigitte

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie Brigitte.

Precies, en die onrust heb ik eigenlijk even geen zin in.

Wil gewoon na de echo weten of het goed zit of niet. Niet die vreselijke weken waarin je heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en vrees. En op zoek gaat naar goede verhalen en de slechte verhalen niet wil horen..

Ga zo maar es een afspraak maken, zit zelfs aan de negen weken te denken. Als het dan niet goed is, kunnen ze meteen actie ondernemen zeg maar.

Vroeg me af he, ik heb totaal geen kwaaltjes, amper ongigevoel, gewoon niets...Merk niets aan mijn lijf. Alleen wat sneller geirriteerd, maar zou dat betekenen dat er niets groeit in mijn buik? Bedoel zou toch op zijn minst ongigevoel moeten hebben,toch?

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Nee hoor, je hoeft absoluut geen klachten te hebben. Ik snap dat het je meer 'gerust' zou stellen. Maar een baarmoeder kan ook een tijdje groeien zonder dat je iets door hebt. Sterkte met wachten!

Groetjes Brigitte

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nogmaals bedankt Brigitte! Ben zo blij dat jullie vrijwillig hier onze vragen beantwoorden op het forum, naast jullie eigen werk/gezin!

Ik dacht altijd dat je altijd dat ongi gevoel moest hebben. Weer wat geleerd, hartstikke bedankt!

Deel Deze Pagina