Wie kent het geboortehuis in Utrecht?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mireia, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie kent het? Of iemand uit je omgeving met ervaringen? Ze showen niet veel fotos wat niet echt open overkomt maar het lijkt me een prima plek voor de bevalling.

2. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Bedoel je die in het diakonessen ziekenhuis?

3. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja!

4. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Okee. Ik ben daar een keer wezen kijken. Als het goed is hebben ze ook open dagen ofzo dat je daar kan komen kijken. Het zijn een soort huiskamers. Veel kleur echt wel gezellig. De kamers hebben een bed, een badkamer met bad om in te bevallen en verder een bank/stoel en een tafel. Ik vond het er mooi uitzien. Maar je moet echt even zelf kijken eigenlijk. Ik ben er een keer toevallig geweest. Werkte er vlakbij ;) ik zou er graag willen bevallen!

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik ken het niet maar hoor er wel goede dingen over. Mn vlos heeft mee gewerkt aan het geboortehuis.
    6 juli is er een geboortemarkt in het diaconessehuis. Dan zijn de geboortekamers van het diakonesse en de kraamsuites open voor rondleidingen. Misschien bezoekje brengen?

Op de site van het geboortehuis staat ook dat je buiten de geboortemarkt ook een afspraak kan maken voor een rondleiding door het geboortehuis.

6. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oo fijn :)

7. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben daar geweest.. het was heerlijk.. helaas moest ik daarna naar de andere kant omdat het niet wilde vlotten... Ik heb de rest van de tijd gewenst dat ik weer op de geboortehuisvleugel lag... dat bed lag zooo lekker...

8. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Ben ook heel erg benieuwd! Wil daar denk ik ook gaan bevallen. Het is natuurlijk ook pas een jaar open, dus heel veel ervaringen zijn er denk ik niet? Maar ik vind het zelf een fijn idee dat het tussen een thuisbevalling en een ziekenhuisbevalling in zit. In eerste instantie geen medische toestand, je VK doet gewoon de bevalling. En mocht het toch nodig zijn, rijden ze je naar de overkant van de gang naar het Diak en staat de gynacoloog klaar.
    Ik ga op 1 juli naar de informatieavond. Daar wordt meer uitleg gegeven door de gynacoloog, verpleegkundingen enzv. Je krijgt dan alleen geen rondleiding. Die kun je weer doen op 6 juli tijdens de geboortemarkt. Dan staan er standjes en kun je je inschrijven voor een rondleiding (althans zo stel ik met het voor). Ik ga naar allebei. Vind het wel prettig als iemand een verhaal verteld over hoe en wat, en niet dat ik de kraampjes langs moet om info te halen. Maar wil ook de rondleiding, dus dan maar ook de geboortemarkt.
    Dus tot 1 of 6 juli?;)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En hoe was het aan de anderekant?? Lag je wel alleen na de bevalling?

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    In beide gevallen lig je alleen.. en op de medische kant is er ook een "bed" voor je partner.. Het was alleen echt een ziekenhuisbed.. knoerthard.. ik heb meer last gehad van het bed dan de knip.. en ik moest 24 uur blijven.. ik had al dagen niet geslapen.. en daar kwam er weer 1 bij... Er is maar 1 moment ernaa geweest dat ik meer van mijn eigen bed hield.. en dat was het moment dat ik weel lekker op mijn buik kon liggen;)

11. Graatje

Graatje Lid

9 jun 2013
    77
    3
    8
    Vrouw
    Oh! Gekko, ik (of eigenlijk mijn vriend) heb alvast een praktische vraag. Staat er een lekkere luie stoel of bank in de kamer waar mijn vriend op kan hangen/liggen? Ik zie op de foto alleen een poef. En meneer maakt zich zorgen dat hij op die poef niet tussen de weeen door even een dutje kan doen :(... BWAHAHAHA

12. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens het geboortehuis heeft een muur met n frisse kleur..
    Aan de ziekenhuiskant zijn ze rustgevend rood?!?

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahaha.. Ik kan je zeggen.. Ik lag al op het ziekenhuisgedeelte toen.. maar iedere keer als mijn man in slaap dreigde te vallen kwam er een enorme wee opzetten en had ik hem nodig.. Je vriend kan er maar beter vanuit gaan dat hij niet slaapt..
    De stoel is trouwens gewoon lekker.. (wat ik me kan herinneren) Niet heel erg slaapwaardig.. maar goed.. dat heb ik boven al uitgelegd...

14. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik overweeg om ook daar te bevallen... Hopelijk in bad:).

15. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meende dat het bad een gewoon bad was en geen geboortebad.. Daar zou ik nog even navraag naar doen..

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze hebben in het geboortehuis maar in 2 kamers een bad. Geen geboortebad maar een gewoon ligbad zodat je de weeen kan opvangen.
    Ik weet niet of je daar in bad kan en mag bevallen. Is ook afhankelijk van je vlos. Als die geen badbevalling wil doen dan heb je pech....

17. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik wilde zoo graag naar het geboortehuis. Zijn mooie serene kamers, hippe kleuren, frisse uitstraling!
    Meneertje wilde alleen niet komen dus het werd inleiden en helaas na de geboorte nog ziek dus ik heb in de kraamsuite gelegen (jaa op dat harde bed!!) van zondag op zondag..
    Hoop dat ik volgende x naar het geboortehuis mag.

18. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was dus niet de enige.... maar ik had maar 1 nacht extra.. en ik was al weken stijf.. hoe voelde jij je toen je thuiskwam..
    Ik ga trouwens idd weer voor het geboortehuis... als het goed is in januari al...

19. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Foto's van de kamers

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte: