Zijn er meer mensen die hier bang voor zijn. Gelukkig is het nog lang niet zover bij mij, ben nu 27 weken zwanger. Waar ik bang voor ben: stel je voor als ik straks op het eind loop, en ik ben bij iemand op visite en zit daar op de bank, en mijn vliezen breken en ik bevuil alles met vruchtwater, dan kunnen ze alles weggooien. Of je loopt in de supermarkt en je vliezen breken plotseling. Hele vloer daar nat. Het kan natuurlijk op elke vreemde plek gebeuren. Het hoeft ook niet persee te gebeuren natuurlijk, het kan ook beginnen met weeen. Wie heeft nog meer die angst, of nog erger: bij wie zijn de vliezen op een 'vreemde plek' gebroken?
weet je, Jel, op dat moment ben je daar gewoon niet zo mee bezig vermoed ik. Of je meteen een bank weg kan gooien, dat betwijfel ik (tenzij je op een naturisten camping zit ofzo heb je altijd nog je kleren aan om de grootste plons te ondervangen). Tsja, de supermarkt, ook dan heb je een natte broek. Da's een kwestie van discreet je weg naar huis vinden Overigens begint 50% van de bevalling met gebroken vliezen, bij mij begon de bevalling overigens met weeën dus ik kan je geen eigen ervaringen mededelen. Mijn vliezen werden in het ziekenhuis gebroken.
De eerste keer had ik wel die angst, ook omdat hij pas laat ingedaald was. Uiteindelijk hebben ze m'n vliezen gebroken bij 9cm ontsluiting... Deze keer was ik er dan ook minder bang voor omdat het de eerste keer ook niet was gebeurd. En voor dat gevalletje 'vliezen breken op iemands anders bank', is daar niet de aansprakelijkheidsverzekering voor
Ik was er bij mijn eerste ook een beetje bang voor. En mijn bevalling begon ook met het breken van mijn vliezen. Maar dat gebeurde gewoon thuis en er kwam steeds heel weinig tegelijk.... Nu zie ik het wel
Mijn vorige bevallinh is begonnen met weeen en mijn vliezen braken pas later toen ik mn bed in wilde stappen. Dat had ik netjes vruchtwaterproof gemaakt alleen onze nieuwe laminaatvloer wat er lag niet Gelukkig niks aan de hand. Had wel de angst dat mn vliezen zouden breken toen we een week voor mn uitgerekende datum een nieuwe auto gingen kopen... Zag al helemaal voor me dat ik een proefritje zou maken in een auto,mn vliezen zouden breken en we die auto toch niet kochten. Hahahah gelukkig had de garage zo'n plastic autostoelenhoes voor ons die ik neer kon leggen en naderhand mocht houden
Slechts 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen en zelfs als je bevalling daar wel mee begint breken ze vaak op een moment dat je ontspannen bent, zoals in bed. Kleine kans dus dat het in de supermarkt gebeurt. En als het wel gebeurt heb je ook nog kans dat je helemaal geen vruchtwater verliest doordat je een hoge vliesscheur hebt en/of omdat het hoofdje van je kindje als stop fungeert en zo het vruchtwater binnen houdt. No worries dus . Overigens zijn mijn beide bevallingen begonnen met het spontaan breken van de vliezen. Allebei de keren zat ik thuis op de bank. De eerste keer verloor ik wel gelijk een plons vruchtwater maar is de bank gewoon droog gebleven en de 2e keer verloor ik niet gelijk vruchtwater.
Bij een collega zijn haar vliezen gebroken in een babyzaak. Op de eerste dag van haar verlof, dus dat verwacht je dan ook nog niet echt. Zij is daarna zelf nog met de auto naar huis gereden. De mensen van die winkel hadden zoiets ook nog nooit meegemaakt. Ze vonden het zo bijzonder dat mijn collega later nog een kraamcadeau van ze gehad heeft
Ik had die angst niet, tot het moment dat me vliezen braken, toen ging ik er pas over nadenken Ik was 38.4 zwanger. Had al sinds 37 weken niet meer autogereden omdat ik bijna niet meer in de auto pastte door het stuur Op de dag van 38.4, ik verveelde me en belde mijn moeder "ik kom ff een bakkie bij je doen en dan ff wat boodschappies halen?" Zo gezegd zo gedaan. Boodschappen in de auto, ik breng me moeder thuis en rij zelf ook weer naar huis, is 5 minuten ervandaan. Ik loop naar binnen, zit op de bank en me zus belt, we praten een paar minuutjes en FLATS! Vliezen gebroken. Later dacht ik jeetje, wat als ik nog 10 minuten langer in de winkel liep, of alleen in de auto zat onderweg naar huis. Volgende zwanger blijf ik lekker thuis vanaf 38 weken
Ik moet zeggen dat ik die angst wel een beetje heb. Ik kan fysiek nog best autorijden of een uurtje de stad in. Maar ik ben idd bang dat mijn vliezen breken of dat de weeen beginnen en ik in paniek raak omdat ik alleen ben.
Tsja er zit helaas niets anders op dan een rol vuilniszakken in je handtas te stoppen of alleen nog maar op visite gaan bij mensen met leren banken en die geen vloerbedekking hebben In de meeste gevallen breken de vliezen keurig netjes thuis in bed en zo niet: heb je in ieder geval goed verhaal op verjaardagen
de kans dat je meteen een overweldigende weeënstorm krijgt is op zich ook niet zo groot. Mijn eerste weeën waren niet meer dan gerommel in mijn buik en pas na een middag rommelen kwamen 's avonds weeën die echt 'wee-achtig' waren en zelfs toen had ik nog wel kunnen rijden als het had gemoeten.
Verloskundige vertelde me laatst dat 90% van de bevallingen begint met weeen, en maar 10% met het breken van de vliezen. Kans is dus vrij klein. Maar eerlijk? Angst is een groot woord, maar het is wel iets wat een paar keer door mn hoofd is gegaan en wat me verschrikkelijk lijkt.
Ik had ook die angst hoor. Maar dan vooral omdat mijn zoontje niet ingedaald was en dat dus extra risico's met zich mee bracht. Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken om 4 uur s nachts toen ik even naar beneden liep om wat te drinken. Stond voor de koelkast te beslissen wat ik wilde drinken zonder maagzuur te krijgen en toen ik bukte om de cola te pakken "plaste ik in mijn broek" was maar een heel klein beetje. Pas toen de verloskundige er was en ik net een trainingsbroek aan had (een witte heel slim niet dus) liep naar de bijkeuken om sokken te pakken braken mijn vliezen pas echt. En was ik tot op mijn enkels nat. Het is dus niet zo dat er meteen een enorme plas onderligt he. In de auto had ik een celstof mat liggen waar ik op zat. Just in case... Bij anderen op visite nam ik ook de laatste twee weken een celstof matje mee...
Anders neem je tegen die tijd toch gewoon zoon matje uit je kraampakket mee als je op visite gaat... Mensen zullen dat echt niet heel raar vinden hoor
Mij is het gebeurd toen we op bezoek waren in belgië bij vrienden. Ik WAS de BOB!! Gelukkig had manlief pas 1biertje op. We waren op vrijdag getrouwd voor de wet. En daar ging het gesprek over in de pauze van Gtst. Ik zat gelukkig in een mooie plastice disigne kuipstoel. Dus toen mijn vliezen braken bleef het allemaal in de stoel drijven. Manlief zei nog met grote ogen "niet,je hebt gewoon in je broek geplast" En toen de andere zeiden "Neeee,echt!!" Besefte hij pas dat hij snel papa zou worden. Op dat moment SUPER gênant maar nu leuk om te vertellen inderdaad! Ohja,ik had dus een hoge vlies scheur en zoonlief is pas 25uur later geboren!
mijn vliezen braken thuis terwijl ik aan het dweilen was, kon het dus meteen opruimen ik had trouwens al een paar dagen een maandverband in omdat ik veel afscheiding had, dus het grootste gedeelte werd opgevangen door het maandverband....
Bij mij gebeurde het toen ik op de bank zat. Overigens had ik maar een kleine scheur dus kwam het er in kleine beetjes tegelijk uit. Bij mijn nichtje zijn de vliezen wel in de supermarkt gebroken, gelukkig had ze een donkere broek aan en een lange winterjas. Ze heeft zelfs nog aangeboden om de boel op te ruimen maar daar wilde het personeel niets van weten. Ze kreeg zelfs voorrang bij de kassa!
Nou, hier er echt geen rekening mee gehouden hoor! Bij dochter braken m'n vliezen met 36+6, toen ik 's ochtends opstond uit bed. Eerst steeds een beetje, toen naar het ziekenhuis gegaan, anderhalf uur aan de CTG, en toen kwam het in grote stralen er uit (hele bed drijfnat). Inmiddels 40+1, en nog steeds (helaas) geen enkel teken van een naderende bevalling. Kan moeilijk wekenlang alleen maar thuis blijven zitten uit angst dat het begint. Geloof me, dan komen de muren echt wel op je af! Er is idd maar 10% van de bevallingen die met gebroken vliezen begint, de rest begint gewoon met weeën.