Vanaf vandaag zou ik thuis mogen bevallen!!!.... Althans volgens mijn eigen planning. Helaas is er termijndiscussie van de een week, dus volgens de verloskundige zou het een weekje later zijn. Gelukkig willen ze het begin volgende week bekijken of het thuis zou kunnen.
Ik hoop voor je dat je thuis mag bevallen. Wat is een termijndiscussie eigenlijk??? Misschien wel hele domme vraag hoor. Ik moet nog een weekje wachten om thuis te mogen bevallen. Nou, ik hoop het wel. Ben vorige week even in het ziekenhuis wezen kijken, voor het geval ik er wel onverwachts naar toe moet. Maar thuis lijkt me wat relaxter en prettiger. Geniet nog maar even lekker van het getrappel!!
Bianca, domme vragen bestaan niet .... Als je rekent vanaf de eerste dag van de laaste menstruatie ben ik op 2 april uitgerekend. Tijdens de termijnecho kwamen ze op 9 april uit. Als het verschil een week of meer is (in mijn geval dus) houd de verloskundige de datum van de echo aan. Dus volgens haar zou ik nog maar 36 weken zijn. Maar wij zijn een beetje eigenwijs en hebben altijd 2 april gezegd Afgelopen woensdag moest ik even voor controle naar de gyneacoloog omdat ze 2 weken eerder geconstateerd hadden dat het leek of was de baby aan de kleine kant. Volgens onze eigen planning zou het dus 36,5 zijn. Bij de omtrek van het hoofdje kwamen ze nu op 35,5 wat volgens de verloskundige dus ook klopt. Bij het meten van de omtrek van het lijfje kwamen ze op 36,4 wat dus weer dichter bij onze eigen datum komt, hahaha. Dus denk nu steeds maar ergens tussen de 2 en de 9 april....
Das toevallig. Ik moet ook tot 9 april. Wel raar hoor dat het telkens anders is... Ook niet fijn die onzekerheid lijkt me.
Hoi! Ik ben ook op 2 april uitgerekend! Ik ben ook helemaal blij dat de 37 weken binnen zijn, ben ik er ook helemaal klaar voor. Vandaag maar even in een boek over de bevalling gedoken, ik ben namelijk bang dat mijn tweede bevalling erg tegen zal vallen ten opzichte van mijn eerste bevalling welke zeer soepel en snel was. Vandaag ook aan de frambozenblaadjesthee gegaan, schijnt de baarmoedermond te verzachten (of zoiets). Nu maar gewoon afwachten! Jeal succes aankomende week, ik hoop dat ze groen licht geven voor een thuisbevalling!
Dacht gisteren even dat het misschien wel zou beginnen.... maar vals alarm. Was de hele dag erg moe, kreeg het ene been haast niet meer voor het andere en gistermiddag steeds wat vage krampen en gisteravond ineens een hele pijnlijk steek van een paar seconde en zakte toen weer af. Toen ik gisteravond op bed ging, zag ik dat er vocht uit mijn borsten kwam..... maar heb een rustige nacht gehad, dus vals alarm. Ik had trouwens nog nooit gehoord van frambozenblaadjesthee. Wel een goed idee, is het een beetje te drinken? Tash, kan me voorstellen dat je nu een beetje opziet tegen de bevalling als de eerste zo goed verlopen is. Heb je bij de eerste ook die thee gedronken???
Bij mijn eerste heb ik het niet gedronken, toen heb ik dat nooit gelezen ergens eigenlijk. Het is overigens echt niet te drinken, echt heel vies. Smaakt niets als frambozen. Ik heb de thee via een drogist weten te bestellen, voor 2,5 euro vond ik het wel het proberen waard. Schijnt ook dat de ontsluiting soepeler gaat straks. We wachten het af.... Mijn eerste kwam overigens 4 dagen voor de uitgerekende datum, in 4,5 uur tijd inclusief de ontsluitingsweeën, daarvoor rommelde het wel al een paar uur, zelfs zonder een hechting, vandaar ben ik nu zo bang dat het nu zo tegen gaat vallen. Ik heb laatst ook een avond en 's nachts een soort van weeën gehad, ik dacht ook even dat het zover was. Ik heb mijn gevoel maar gevolgd en twijfelde of het de bevalling was, dus toen maar de conclusie getrokken dat het niet de bevalling was, maar misschien iets van oefenweeën of indalingsweeën. Jeal, is dit je eerste bevalling?
Tash: dat klinkt inderdaad wel als een perfecte bevalling met je eerste! Dit is voor mij de eerste keer. Dus weet ook eigenlijk niet zo goed wat me te wachten staat. Nadat ik gister de hele tijd wat last van mijn buik had, mijn borsten ook nog begonnen te lekken, heb ik even gedacht dat het misschien wel zou beginnen. Maar ik las vandaag dat het wel normaal is dat er eerder vocht uit de borsten komt.
vervelend he, lekkende borsten. Ik heb er soms snachts ook last van. Van die vieze natte plekken in mn shirt. Heeeeeerijk. hahahaha