Thee?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kruimel287, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Hai dames,

Ik ben een hele erge theeleut en lust buiten heel af en toe een bakje cappuccino geen koffie.
    Ik lees verschillende verhalen over thee tijdens je zwangerschap, maar wat mag je nu wel en niet?
    Dronk voorheen liters groene thee op een dag, maar ben alvast maar over gegaan om lichte rooibos. Vanmiddag ook de theinevrije thee van zonnatura gekocht.

2. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik ben ook een echte theeleut, probeer dit nu te beperken tot maximaal 4 koppen per dag en dat gaat me eigenlijk prima af. Ik merk dat ik er zelfs steeds minder moeite mee heb, ben misschien wel een beetje afgekickt haha. Kom soms zelfs dagen door zonder ook maar 1 kop thee op te hebben. Dan denk ik 's avonds in bed opeens: 'ach, ik heb helemaal geen bakkie thee gehad vandaag' Wat ik ervan weet is dat ook gezegd wordt niet meer dan 4 bakken koffie/thee per dag.

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon alle soorten thee gedronken die ik lekker vind. Dat varieerde van gewone thee, thee met een smaakje en groene thee. Dit kan je allemaal rustig drinken.

Zoals voor de meeste dingen geldt: alles met mate.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon rustig aan doen met de thee dan kun je eigenlijk van alles wel drinken. Probeer ook eens heet water (en dan laten afkoelen natuurlijk) dat drinkt mijn zus als variatie op thee en vindt het heel lekker (lekkerder dan koud water)

5. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Ik drink sowieso minder thee ja en inderdaad gewoon heet water is ook lekker, deed ik ook weleens.
    Dronk ook altijd veel cola light, maar daar heb ik totaal geen behoefte meer aan merk ik en vind ik een glaasje sap of roosvicee veel lekkerder en er zitten vitamine in!

6. Maia

Maia Niet meer actief

Rooibos mag onbeperkt, alle andere zit ook caffeïne of een soortgelijke stof in heb ik me laten vertellen dus die gewoon met mate, een kop of 8 max. per dag. Nu ben ik ook een aardige theeleut, maar 8 koppen is desondanks nog best een hoop.

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    De thee van Lipton zit (geloof ik) geen theiine, die kan je dan beter drinken.
    Kijk t voor de zekerheid ff na, ;) ik dacht ooit zoiets opgevangen te hebben.

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Pickwick heeft ook diverse soorten fruitthee die 100% cafeïnevrij zijn, staat ook op de pakjes. Die kan je gewoon onbeperkt drinken hoor.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dacht dat groene thee ook onbeperkt mocht

10. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Groene thee is ook altijd cafeïnevrij dus dat mag je ook onbeperkt drinken...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lipton is gewoon een merk en heeft ook zwarte thee op de markt en die bevat gewoon theine hoor,

Nogmaals gewoon thee drinken met mate.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    In groene thee zit wel degelijk cafeïne.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Er zijn een hoop kruidentheetjes zonder cafeine en die mag je dus bijna allemaal onbeperkt drinken, maar let wel op welke kruiden er in zitten! Als er bijv anijs in zit, mag je er weer niet teveel van hebben, zo zijn er nog meerdere van die theetjes waar je beter niet teveel van kan nemen.
    Groene thee zit idd gewoon cafeine in, dus dat zou ik beperken tot maximaal 4 kopjes per dag.
    Ik drink hier voornamelijk rooibos en kamillethee.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik drink vooral veel kamillethee. Werkt ook kalmerend en dat kan ik soms wel gebruiken ;)

Bij de natuurwinkel hebben ze ook heel veel soorten theinevrij thee, maar ook in de supermarkt bij de 'standaardmerken' zie je het steeds meer. De kruidenwelnessthee-en van pickwick vind ik ook erg lekker. Kauwgomballenthee van de AH is ook fijn (smaakt beter dan het klinkt ;)).

Bij de natuurwinkel verkopen ze trouwens ook groene thee, die wel echt theinevrij is.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    Groene thee mocht toch wel? Ik las hier dat ook dat niet zo goed is (teveel ervan dan)..

16. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Zowel zwarte als groene thee bevat cafeine (theine) en mag maximaal 8 koppen per dag. Rooibos en kruidenthee bevatten geen cafeine en mogen onbeperkt, mits de kruiden niet op 'de zwarte lijst' staan ;)

Verder zit cafeine in: cola, koffie, chocola.

Als je die ook eet of drinkt gaat er dus iets van je 8 koppen thee per dag af. Voor koffie geldt dat het dubbel zo sterk is qua cafeine als thee. Chocola bevat relatief weinig cafeine.

Ik hou het zelf bij 1 mok (gelijk aan 2 koppen) thee in de ochtend, en verder thee zonder cafeine of gewoon water. Krijgt dat frummeltje niet teveel pepmiddelen binnen :)

17. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Het klopt inderdaad dat er in groene thee theine zit. Kruidenthee en rooibosthee zit het niet.

Groene thee is eigenlijk bijna hetzelfde als zwarte thee. Het komt beide van dezelfde plant, alleen bij zwarte thee zijn de bladeren gedroogd. Zelf heb ik ook jaren groene thee gedroken in de veronderstelling dat dit veel beter was als zwarte thee. Nu drink ik vooral kruiden thee en rooibos.

Nog even over de kruidenthee, je mag daar volgens mij zoveel van als je wilt, maar het is wel verstandig af te wisselen met verschillende soorten kruidenthee. Teveel van ieis is vaak niet goed, en dus ook teveel van een soort kruid..

Nou , ik neem nog een kopje thee... :D

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik dronk voor de zwangerschap vooral koffie. Zeker elke 2 uur een bakkiee.

Tijdens mijn werk (nachtdiensten in gehandicaptenzorg) dronk ik elk uur wel een kop sterke koffie.

Vanaf het moment dat ik zwanger ben ben ik radicaal gestopt met koffie ivm evt ms veroorzaken van miskramen/vroeggeboortes.

Ik drink nu vooral kamillethee, en allerlei variaties kruidenthee. Zeg in gemiddeld een kop of 6 per dag. Derest melk, sap, water.

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hahaha,

Sinds ik zwanger ben kan ik geen thee meer zien!:D Ik was altijd een theeleut, ik dronk niks anders. Hou het nu maar op water :p

Deel Deze Pagina