Hallo allemaal, Momenteel ben ik 37 weken zwanger van een jongen en wij komen er niet uit over de naam! We hadden een naam maar zijn er allebei niet helemaal overtuigd van. En we moeten ook nog snel een keuze maken want hij word misschien eerder gehaald. De namen waar we nu over twijfelen zijn: Cas Jens Loek Alec Jens vinden we allebei een hele mooie naam maar ik krijg het maar niet uit mijn hoofd dat het op pens rijmt, ik ben bang dat hij het zn hele leven aan gaat horen. Momenteel neig ik het meeste naar Loek. Maar dat kan morgen weer anders zijn. Ik ben benieuwd naar een ander zijn mening, en kan er natuurlijk met niemand in onze omgeving over praten dus vandaar deze manier. Dus laat maar horen!
Cas, super leuk Jens ook, ik dacht niet meteen aan pens haha. Loek en Alec vind ik persoonlijk minder.
Een erg leuk rijtje namen! Vind Loek persoonlijk wat minder mooi. Klinkt vrij soft. Maar dat is mijn associatie Zou voor Jens gaan als die het voor jullie is. Elke naam is wel te rijmen dus laat je daardoor niet afschikken. Succes met kiezen en de aankomende bevalling.
Ik vind Alec een mooie en stoere naam! Loek vindt ik niet mooi, doet me denken aan Loeki de Leeuw van de reclames van eerder...
Jens is echt ontzettend leuk! Heb er nooit bij stilgestaan dat het op pens rijmt. Misschien anders Rens? Loek vind ik niet leuk, terwijl ik Luca weer wel leuk vind
Ik vind Jens en Loek allebei leuke namen. Jens wat zachter, Loek wat stoerder. Het schijnt dat Kevin de enige naam is, waar geen bestaand woord op rijmt.
Jens is een supermooie naam. Heb nog nooit aan het rijmwoord pens gedacht hoor. En als je wilt kun je voor vrijwel alle namen wel een rijm- of scheldwoord verzinnen. Als goede tweede had ik voor Alec gekozen.
Iedereen super bedankt voor de snelle reacties! Het is duidelijk dat de meesten Jens wel een mooie naam vinden. Loek vind ik orgineel maar mijn vriend was al niet overtuigd dus deze valt nu al af. Onze voorkeur is nu 1. Jens 2. Cas 3. Alec Wij denken er nog even over na. Ik laat jullie weten wat het uiteindelijk is geworden! Meerdere reacties zijn natuurlijk van harte welkom!
Ik vind het ook verschrikkelijk als een naam rijmt ik ging zelf alle mogelijke rijmwoorden langs! Persoonlijk ben ik voor Cas!
Vind Loek juist zo leuk!! Echt een hele leuke naam, mocht ik nog een zoontje krijgen staat die naam eerlijk gezegd op 1 Jens moet ik aan jensen denken en ben persoonlijk niet echt gek op hem Daarnaast zou het rijmen voor mij ook wel iets lastigs zijn. Maar vind het verder geen lelijke naam. Alec is opzicht leuk maar het klinkt voor mij te Russisch of Joegoslavisch en cas ben ik gewoon niet zo gek op. Maar vind Loek echt een super leuke naam!
Ik herken je probleem. Had hetzelfde met de naam die wij uitgekozen hebben. Prima en leuke naam, maar dat ene woord wat erop rijmt... Heb het nu los gelaten en denk er eigenlijk nauwelijks nog aan. Van alles is wel iets mafs te maken als je wil en is het niet de naam dan zoeken ze wel iets anders Ik vind Jens een leuke, vriendelijke naam. Past goed bij een kind en bij een volwassenen. De andere namen vind ik zelf wat hard door de k-klanken.