Hoi, Ik ben 37 weken zwanger en ik word bij het minste wat ik onderneem moe! Ik kan echt uitgeput raken van de stomste dingen, zoals de vloer dweilen, m'n zoontje op de schommel duwen. Nu ben ik deze hele zwangerschap wel moe, maar de laatste weken echt uitgeput. Bij mijn 1e zwangerschap had ik de laatste 2 trimesters juist enorm veel energie. Ik slaap tussen de middag meestal een uurtje, heb geen overgewicht en ga op tijd naar bed. Is dit normaal en wie herkent dit?
Ja hoor dit is normaal. Zeker als je kindje nog niet ingedaald is, dan drukt het gewicht van de baby tegen je longen, waardoor je longcapaciteit tot wel 25% kan verminderen.
Ik herken het wel. Bij mij is het alleen zo erg dat ik door de vermoeidheid om het minste of geringste moet huilen. Als ik zie dat ik weer hoge inspanning, althans zo voelt het, moet gaan leveren dan kan ik echt gewoon in huilen uitbarsten. Bijvoorbeeld als de kat over de vloer gekotst heeft, als mijn zoontje z'n melk omgooit over de vloer en ik dus weer moet bukken met die toeter.