Laatste 7-8 weken aftellen, eind sept!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanK, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hey allemaal!

Wie telt met mij de laatste 8 weken af? Mijn uitgerekende datum ia volgens de gyn en nu verloskundige 29-9, maar volgens de echo's 23-9. Op dit moment dus officieel 31 weken en 6 dagen zwanger!

Wie nog meer??

Liefs!

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hoi hoi

Ik had al een topic geopend genaamd: 30 weken en nu al aftellen.
    Ik ben momenteel ook 31 weken en 6 dagen zwanger en kan haast niet meer wachten. Al zou het echt nog eventjes moeten haha.

In ieder geval wel leuk om te kletsen.. of het nou hier is of in een ander topic:p Toevallig trouwens dat we dezelfde dag zijn uitgerekend haha, wel leuk..!!

3. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hey!

Ja, dat topic had ik gezien! Maar daar is al zoveel geschreven dat ik het niet meer bij kan houden, haha! Inderdaad toevallig! Hoe voel jij je?

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ben ook net bij dat topic aangeschoven, gezellig juist joh :D

5. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben 21 september uitgerekend, het lijkt nog zo lang te duren!

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier ook!
    Ik ben 22 september uitgerekend en ook echt aan het aftellen!
    Ben er zoo klaar mee! Zit thuis met BI, laag HB en teveel harde buiken,doe haast niets meer, dus tis ook echt nog een tijd die ik moet!
    Kan niet wachten tot t zover is!

7. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hoi,
    Ook ik moet nog 8 wkn. 30/9 uitgerekend. Nog twee weken werken en dan verlof... Ben benieuwd of ik mn werk een beetje los kan laten. Helaas is er geen vervanger geregeld, dus ik ben nu al huiverig als ik januari weer terug kom...

8. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Die weken duren nog lang he?

Ik zit ook thuis met BI (of ja zo mag je hem niet meer noemen, het heet bekkenpijn bla bla) lopen, zitten, staan, slapen alles is vervelend.
    Maar alles voor het goede doel he dames?

Hebbben jullie allemaal de 30 weken echo gehad?

9. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Hier 17 sept uitgerekend. Wat is een 30 weken echo? Waar kijken ze dan naar?

Ik krijg over 1,5 week wel nog een liggingsecho, maar heb geen 30 weken echo gehad.

Het slapen wordt wel echt minder nu, jammer! Iedere nacht zoveel plassen en bij elke draai wakker. Slaap ook heel licht. Vandaag even gewinkeld en ben er nog doodmoe van. Nog een paar weekjes!

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier wel een 30 weken echo gehad. Maar schijnt idd niet standaard te zijn. Bij ons in de praktijk deden ze het net vanaf dat ik daar kwam.
    Ze kijken daar naar de groei van de kleine.
    Wij hebben dan met 36 weken nog een liggingsecho.

Hier de groeiecho gehad met 29+5 dagen en toen kwamen de metingen uit op 31+2. Dus ze loopt wel wat voor, maar dat hoeft nog niet veel te zeggen.

Bonbonnetje: Hoezo mag je het geen BI meer noemen dan? Nog niet eerder gehoord? Mij bekkentherapeut noemt het zelf ook zo namelijk!

11. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Volgens medici is het bekken van iedere zwangere instabiel door het verwekingsproces, maar niet iedereen heeft er klachten van. Daarom wordt het nu aan zwangerschap gerelateerde bekkenpijn genoemd.

Slapen is inderdaad ook drama hier, bij iedere draai druk op je blaas voelen en moeten plassen. En vooral veel pijn bij hem omdraaien.
    Gelukkig heb ik een fijn voedingskussen!

Volgens mij krijg je sinds kort met 30 weken een groei echo. En sommige krijgen met 36 weken nog een liggingsecho.
    Ik loop bij de gyn, en ik heb vaker echo's.

12. jolyn29

jolyn29 Lid

8 jan 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe ook mee..!

Ik ben 11 september uitgerekend, maar ben mijn buik nu al een beetje zat.
    Vandaag is mijn verlof ingegaan en dat is op zich wel erg prettig.
    Ik hoop echt niet dat ik over de uitgerekende datum heen ga..dat was met de 1e wel zo..14 dagen..pfff

het is gewoon afwachten en elke dag een beetje doen...

slapen is hier ook een drama..weet alles over de nachtelijke animal tv! haha:D

s "" nachts weinig slapen en dan overdag moe zijn...:(

verder kan ik niet wachten om die kleine vast te houden...het word nu spannend..;)

13. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    He dames!

Hier ook een echo gehad met 31+1. Omdat ik een bescheiden buik heb zou ik namelijk zeker weten zwanger zijn van een dysmatuur. Ik was eigenlijk best boos daarover! Maar goed, beebje was goed aan de maat, liep zelfs een week voor.. Dus dat vond ik dan wel weer leuk!

Slapen is hier drama en ik voel me niet mezelf. Heb nergens zin in, weet mezelf geen houding te geven. Alles doet zeer! De beeb zit ongelooflijk te drukken en strekken en ik ben maar een klein persoon! Vragen jullie je ook af hoe je in hemelsnaam die laatste welen door moet komen? Ik heb nog een dochter van 2,5 in de peuterpuberteit en af en toe Zit ik er zwaar doorheen! :(

Xxx

14. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik ga ook met jullie mee aftellen. Ben uitgerekend op 27-9. Gelukkig nog geen klachten alleen dat ik sinds vorige week wat vocht vasthoudt, maar als het daar bij blijft klap ik in mijn handjes. Heb nu nog een weekje vakantie en dan nog 2 weken werken.

15. silviania

silviania Lid

18 jul 2008
    9
    0
    0
    Ik ben 21 september uitgerekend en ook echt aan het aftellen!

16. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hier ook echt aan het aftellen.
    Ik zit mezelf steeds meer in de weg en hou enorm vocht vast...voel me net een lompe aangespoelde walrus.
    Ik heb al een zoon van 7 en die helpt mij heel goed met van alles dus das ideaal
    Ik heb nu vakantie die overloopt in verlof dus hoef pas in Jan weer aan het werk.
    sNachts heb ik kramp en moet ik vaak naar de wc.
    Ook het omdraaien is vervelend.
    Maar ik weet waar ik het voor doe en ben uitgerekend op 30-9.
    We hoeven nog maar een paar weken dus positief blijven...

Ik heb trouwens wel een 30 weken echo gehad.
    Ons knulletje ligt helemaal goed dus de verwachting is niet dat ie nog zal draaien..
    Qua lengte en gewicht zit hij ook goed.
    Hij werd geschat op ong 3600 gram bij de geboorte

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Haaai

hier ook 20 sept uitgerekend:)
    hier nog druk aan het verbouwen en nog bijna niks kunnen regelen.
    Heb dus eerst nog n hoop te doen;)

liefs

18. will39

will39 Lid

3 jan 2011
    90
    0
    6
    Hey meiden,

Ik sluit me ook graag bij jullie aan... ik moet ook nog iets meer als 7 weken nu.... woensdag 33 weken..!!!
    Ben op 28 september uitgerekend. Deze week laatste week werken..:D:D HEERLIJK...!!

Hier trouwens ook geen 30 weken echo gehad... krijgen over 2 weken wel een liggingsecho (als dat nodig is)... ben benieuwd...!!

Greatz...

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier is het ook drama met slapen.
    Alle houdingen doen zo zeer dat ik om de 2 uur moet draaien omdat het anders teveel pijn doet. En kom dan maar weer eens in slaap!
    Zijn jullie soms ook gewoon midden in de nacht klaar wakker? Ik zit dan zo te dromen en na te denken over van alles. Niet zorgen maken ofzo maar gewoon over alles te denken wat gaat veranderen.
    Ook de bewegingen van de kleine beginnnen mij pijn te doen. Tegen mn ribben, tegen mn heupen auw!
    Tis hier ook echt een beetje op nu.

Donderdag nog 6 weken. Wat een eind nog!

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier is de pijn zo erg dat zelfs draaien vrijwel niet meer gaat:( Ga vandaag ECHT de fysio bellen, moest allang:)

van schopjes heb k snachts geen last:) Hopelijk betekend dat weer n baby die gelijk doorslaapt:p.

Vandaag 34 weken! Heb nog niks af:(...

Deel Deze Pagina