zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lamisha1980, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    hallo allemaal,

ik heb 2 uur na t avondeten mijn glucose gemeten door middel van een glucoseapparaat en de waarde was 7,8 is dat hoog? :)

2. Dat is moeilijk te zeggen.
    Ziekenhuizen hebben hier een verschillend beleid voor.
    Bij mij was het dan net op het randje.

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier in het ziekenhuis hanteren ze een waarde tussen de 4 en de 7

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bij mij houden ze een waarde aan van nuchter 5.3 en niet nuchter 6.7 zit ik daarboven beginnen ze gelijk over spuiten.
    Ik had paar weken geleden (in de periode dat ik erg misselijk was en ik alleen zoete dingen als donuts en croissants binnen hielt) met suikerdrankje 6.0 nuchter en 6.7 niet nuchter en ben gelijk overal aangemeld als diabetespatiënt. Nu thuis prikken en kom niet boven de 5.2 nuchter en 5.7 niet nuchter, naar mijn mening dus wat overdreven gereageerd.
    Succes!

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik snap het ook niet helemaal gisteren ogtt gehad en nuchter 6.2 en niet nuchter 6.8 vk belde vandaag dat ik morgen gelijk al overgedragen wordt aan de gyn. ben benieuwd wat ze daar te melden hebben

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier moest ik tussen de 4 en 7 zitten, nuchter en niet nuchter. Nou ik zat telkens rond de 9 dus zat al snel aan de insuline.
    Vond dat toen ook zo vreemd dat ze allemaal andere waardes hanteren.
    Moest steeds meer gaan spuiten omdat ik ondanks de insuline rond de 9 bleef zitten.

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn waarde na het beruchte glucose drankje was 8.5 en ik heb sinds maandag een dieët, maar als ik google dan zie ik dat je verdeeld over de dag 6 x eet, vogens mij heb ik een afval dieët gekregen, mag bv geen vette vis maar juist magere vis.
    Nou ja, als de kleine uk het maar goed doet:)

Deel Deze Pagina