3 vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Enjoyllive, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

19 jan 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    Hallo verloskundigen van zp!

Ik heb 2 vraagjes;

- Ik ben 5 maanden geleden bevallen, kan het dat je dan nu last hebt van veeeeeel haar uitval.

- Ik heb na mijn bevalling iederen maand dag in dag uit veel slijmverlies dit is wel helder. Is dit ook normaal?

- Kreeg gisteren van de ha te horen dat ik een darmzweer heb mag ik dan nu gewoon proberen zwanger te raken. Heb wel medicijnen gekregen. En zou je geopereerd mogen worden in je zwangerschap aan die zweer?

mvg enjoyllive!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Haaruitval vind voornamelijk plaats de eerste 2 maanden na de bevalling, in de zwangerschap krijg je meer/dikker haar en daarna valt het uit. Het duurt wel even voordat het zich weer helemaal herstelt heeft 6-12 maanden.
    Door de hormoonveranderingen kan je meer slijmverlies hebben, heel normaal.
    Vraag bij de apotheek na of de medicatie mag in een evt. zwangerschap en vraag bij de huisarts na wat hij adviseert mbt zwanger worden. Want het is natuurlijk altijd beter om niet geopereerd te worden in de zwangerschap. Ik weet niet of je er in de zwangerschap wel aan geopereerd kan worden omdat de darmen verplaatsen. Is het zeker dat he geopereerd moet worden. Bespreek dat soort dingen met de huisarts.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina