37wkn zwanger en wormpjes?HELP

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door singlemom23, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

sorry voor mijn aardig ranzige topic maar ik ben er net achtergekomen na het toiletbezoek dat ik last heb van wormen.
    Ik lees dat het schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind. Ik wil niet zomaar de vk bellen, maar wat kan ik nu het beste doen ???? is het echt zo gevaarlijk als ze zeggen ?

2. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    ik zou morgen toch even de vk bellen en als je dat te lastig vind even de huisartsenpost, maar ik zou niet het hele weekend wachten.

Of het echt schadelijk is weet ik niet.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wormpjes zijn niet schadelijk voor het ongeboren kind.Wel de medicatie die er doorgaans voor wordt gebruikt.Aangezien je al 37 weken zwanger bent denk ik dat je deze medicatie wel mag gebruiken maar overleg het even met de VK.

4. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak je niet druk, het komt heel vaak voor! Ten eerste is het volkomen onschadelijk! Maar idd de medicatie is echt super rotzooi!! Sowieso mag je dat niet gebruiken tijdens borstvoeding en ook echt niet als je zwanger bent. Er is nl helemaal geen onderzoek gedaan met dit middel tijdens gebruik in de zwangerschap en tijdens bv. Kinderen onder een bepaalde leeftijd mogen het ook echt niet gebruiken ik geloof pas vanaf 5 jaar. Maar er is een heel goed homeopatisch middel en dat heet Cina Maritima. Dat helpt echt heel erg goed en is sowieso veilig als je borstvoeding geeft. Je kan even op de site van VSM kijken en daar een mailtje sturen of je het ook mag gebruiken als je zwanger bent. Het is nl van VSM. Verder, nagels goed korthouden en niet krabben. Onder je nagels kunnen nl eitjes komen en zo besmet je jezelf weer..ik neem aan dat je het over die kleine wormpjes hebt ( spoelwormpjes?) Succes!

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    ik zou even met de HAP bellen wat je nu moet doen. Mijn dochter had ze ook, en inderdaad staat in de beschrijving van de pilletjes dat je ze niet tijdens de zwangerschap mag gebruiken.

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    De medicatie mag vanaf 2 jaar worden gegeven, niet vanaf 5 jaar. Maar goed daar heb jij niets aan. Het is in ieder geval zo, dat het met goede hygiene gewoon vanzelf over gaat. Je moet zorgen dat de eitjes welke rond de anus worden gelegd, niet door krabben en aanraken weer in je mond terecht komen. Veel deurklinken, wc brillen, speelgoed, etc poetsen. Kleding op 60 graden wassen en vooral jezelf goed wassen. Waarschijnlijk heb jij het van een kind; probeer die dan wel te behandelen. En als je er veel last van hebt even de ha bellen; de wormen zelf zijn niet schadelijk voor je zwangerschap!

7. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt voor de reacties ik ben al een stuk gerustgesteld nu !
    het rare is ik heb helemaal geen jeuk ! dus misschien beginfase. heb de kat nu ontwormt, en zn hele bak word zo grondig schoongemaakt door me zus. want zelf kan ik nergens anders aan denken dan dat ik het evt van de kat heb gekregen.

ik ga aan de schoonmaak ! bedankt nogmaals

Deel Deze Pagina