38+2 kindje niet ingedaald wie nog meer??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleinad, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Ik vroeg me af wie er met 38 weken ook hadden dat hun kindje nog niet was ingedaald?

Ik weet dat t helemaal niets zegt maar ik maak me toch een beetje zorgen dat hij misschien past.. Dus ben nu benieuwd wie er hier die ervaring heeft gehad of dat er ook veel dames zijn geweest die gewoon bevallen zijn terwijl hun kindje nog niet was ingedaald?

Hoor heel graag jullie ervaringen :D

Liefs danielle

2. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog niet zover, maar wel benieuwd naar de reacties van anderen. Hier ook nog niet ingedaald en uk heeft ook tot voor kort in stuit gelegen...vraag mij ook af of dat iets met ruimt te maken heeft, dus lees FF mee :)

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Het hele concept van een ingedaalde baby is mij vreemd ;)...
    Nr 1 is nooit ingedaald, dat is pas tijdens bevalling (41+3 wkn) gebeurd en dan vooral op het einde ontsluiting en bij persen. Ik weet nog dat ze 8 cm ontsluiting vaststelde, maar dat baby nog 'hoog' lag (moest toen verplicht op mijn linkerzij gaan liggen om indalen makkelijker te maken).

Hij werd groot geschat (9-10 pond) en heb me ook even druk gemaakt dat het niet-indalen een reden had. Gyn maakte zich er niet druk om, we zullen wel zien hoe het gaat, was zijn filosofie.

Maar goed, na 4 uur weeën al volledige ontsluiting en met 20 minuten persen is soepel mijn zoon ter wereld gekomen (4355 g en 54 cm).

Nr 2 hetzelfde verhaal, lag bij 10 cm zelfs nog 'hoog', tot plotseling de vliezen braken, enorme sloot water naar buiten kwam en ik baby opeens 'boem' naar beneden voelde zakken. Paar minuten later is ze geboren, ging heel snel.

Nr 3 ook niet ingedaald (het 'hoort' bij mij) en daar heb ik er wel een beetje 'last' van gehad. Mijn vliezen braken namelijk als eerste en dus moest ik meteen plat liggen en moest VK meteen komen om te kijken of er niets uitgezakt was. Tot 3 cm ontsluiting heb ik plat moeten blijven liggen, daarna is ze een beetje gaan indalen. De bevalling heeft toen wat langer geduurd, maar nog steeds een prima thuisbevalling zonder complicaties.

Mijn VK vertelde mij dat niet indalen bijvoorbeeld vaker voorkomt bij Afrikaanse vrouwen, dat het echt ook aan je lichaamsbouw ligt (rug/bekken) en niets hoeft te zeggen over de 'slagingskansen' van je bevalling...

Succes!

4. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marpunt: gezellig! En wat fijn dat je ukje niet meer in een stuit ligt!

Kache: wat ontzettend fijn om dit te lezen zeg! Dank je wel! En heerlijk dat je drie keer thuis bent bevallen! 20 min persen is idd echt niet veel eigenlijk was dat sowieso een hele snelle bevalling haha 4 uur weeen is ook niet lang! Balen dat je bij nr 3 moest blijven liggen! Ik gelood echt in de werking van zwaartekracht haha dus hoop dat ik snel lekker rond mag lopen mochten mn vliezen als eerste breken
    Zijn alle drie je kids later dan de uitgerekende datum geboren? Of alleen de eerste?

Pff ik plan echt altijd graag en weet graag waar ik aan toe ben dus vind t echt lastig zo! Haha :)

5. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Hier ook nu al 2 x een niet ingedaald kind. Bij de eerste ben ik ingeleid vanwege hypertensie. Toen had ik nog geen ontsluiting, dus het was geen probleem dat ze niet ingedaald was.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik morgen ingeleid ga worden. Deels omdat het kind niet ingedaald is en ik al 3cm ontsluiting heb. Bij mijn dochter ben ik binnen 3 uur bevallen, dus ze willen geen risico lopen. De andere reden is dat mijn bloeddruk nu ook weer oploopt.

Dus bij mij heeft het blijkbaar te maken met de al bestaande ontsluiting en de snelle bevalling van de vorige keer. Bij mijn oudste hebben ze er nooit over gehad dat er een probleem zou kunnen ontstaan. Alleen advies om te gaan liggen als de vliezen breken.

6. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn jullie verhalen!
    Ik vind het ook een nare gedachten dat als mijn vliezen breken ik moet gaan liggen, vanwege risico van uitzakken navelstreng of iets anders. Wel zei mijn vk dat op het moment dat je vliezen breken het kindje vaak op dat moment indaalt, omdat dan het vocht dat in de weg zat weg is....dan is het denk ik zo dat vk komt kijken en merkt dat ie is ingedaald en ik neem aan dat je daarna weer op mag staan?!

7. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ventje was ook niet ingedaald.
    Toen ik met 38 weken op controle ging bij de vk was hij nog steeds niet ingedaald. Voor controle wilde ze dat ik in het zh een echo liet maken om te kijken of er niks voor de uitgang lag. Dit bleek niet het geval te zijn gelukkig wel schatten ze hem op 4077 gram. Ik ben vanaf toen ook overgenomen door de gyn omdat ik vanaf dat moment medisch was. Ik kreeg toen nog de keuze van de gyn of nog een week doorlopen (tot 40 weken) en dan inleiden met het risico dat het sowieso een keizersnede zou worden omdat de kleine dan nog zwaarder zou zijn. Of ik kon kiezen om op precies 39 weken ingeleid te worden en dan toch nog natuurlijk bevallen mocht dat niet vorderen dan zou er ook een keizersnede uitgevoerd worden. Ik heb gekozen voor de inleiding met 39 weken omdat ik het heel graag zelf wilde proberen. Ik ben tot 's avonds 8 uur en 7 cm. gekomen maar helaas wilde de kleine niet zakken, kreeg hij het benauwd en was zijn gewicht toch een klein probleem. Er is toen overgegaan op een keizersnede ik vond het erg jammer dat het zo moest maar op dat moment was dat beste voor de kleine. Achteraf bleek onze zoon maar 3750 gram te wegen.

Dus je ziet je kan prima natuurlijk bevallen. Ik had alleen de pech dat er meerdere zaken bij kwamen.

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn smurf was ook niet ingedaald, zelfs bij 41 weken niet. Ik ben ingeleid en zelfs bij het breken van de vliezen daalde hij niet in. Het werd een ks...

Maar... Het zegt natuurlijk niks. Ik was niet rijp, dus inleiden was erg moeilijk. Iedereen is anders
    Succes!!!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze baby lag afgelopen vrijdag (37+6) nog hoog en vandaag (38+5) al iets ingedaald, maar nog niet 'vast' in het bekken. Dat is trouwens een tweede (althans: de 2e keer dat we zo ver komen in een zwangerschap) en dan is het wel vaker later dat ze indalen, geloof ik. Er is gewoon meer ruimte. Onze zoon is ergens met 31 wkn ofzo ingedaald.
    Deze baby heeft trouwens (ook) lang dwars gelegen, bijna tot 36 wkn. Ik denk dat beide (dwars / stuit en later indalen) wel iets met ruimte te maken heeft.

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    1e was niet ingedaald, lag ook in stuit. uiteindelijk gehaald met keizersnede door de stuit. bleek tijdens de operatie dat ik een afwijking had aan mn baarmoeder. dat kon de rede zijn voor de stuit en het niet indalen.
    2e ook niet ingedaald maar is gehaald met 36 weken ivm foetale nood.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn baby was bij de laatste controle bij de vk (afgelopen woensdag) ook nog niet ingedaald. Ze zei dat het bij een tweede wel vaker pas later gebeurde. Ik wacht het maar af, kan er toch weinig aan veranderen.

12. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Mijn eerste zoon was ook niet ingedaald. Mijn vliezen zijn pas gebroken bij 8cm ontsluiting toen pas schoof hij wat naar beneden.
    Uiteindelijk na drie uur persen is hij gehaald met vacuumpomp dit kwam niet doordat hij nog hoog lag maar omdat hij een sterrenkijker was.
    Hij is spontaan geboren met 40+3. van 0cm naar 10 cm in 6 uur. 8 pond woog hij.

Tweede zoon daalde wel in. wauw wat een mega vreemd gevoel. Hij was zwaarder dan zijn grote broer dus dat zei hier niks.
    Hij is ook met 40+3 geboren dmv kunstmatig vliezen breken. 90 min. later was hij er incl. nageboorte. Ook hij keek sterren dus ook dat zei hier niks.

Onze dochter lag al voor week 30 ingedaald. was stukken lichter dan haar broers en is ook gehaald dmv kunstmatig vliezen breken. 80 minuten later zat de complete bevalling erop.

Hier lieten de ingedaalde kindjes langer op zich wachten dan de niet ingedaalde!!!

Succes met het laatste gedeelte van je zwangerschap en natuurlijk de bevalling!

13. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Dank jullie wel allemaal! Zoals ik dacht verschilt t dus erg per persoon en zelfs per baby haha

Onze man wordt ook vrij groot geschat rond de 7,5 of 8 pond! En t valt me wel op dat de kindje die niet ingedaald waren over t algemeen wel wat groter zijn! Grappig om te lezen!

Ik denk dat ik t maar gewoon moet afwachten.. Haha sterker nog kan niet anders natuurlijk. Maak me wel echt druk om een keizersnee maar ja als de kleine maar gezond is dat is t belangrijkste natuurlijk!!

14. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ons meisje is ook nooit ingedaald.

Pas tijdens de laatste ontsluitingsweeën is ze ingedaald en konden ze met 10cm ontsluiting pas mijn vliezen breken. Eerder was te gevaarlijk omdat ze niet vast lag in mijn bekken. Heb ongeveer 30min. moeten persen en toen was onze meid er. Ze woog 3.765gr en 51.5cm groot. Best groot van formaat dus, maar toch natuurlijk kunnen bevalling ook al is ze van te voren nooit ingedaald!

Het hoeft dus geen probleem te vormen :).

Succes!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @grootte: Onze zoon was ruim 8 pond en hij was met 33 wkn al ingedaald. Deze baby werd zowel door de vk (voelen) als de echoscopiste (meten) klein ingeschat. En deze is nu dus pas aan het indalen (tussen 38-half/ 39 weken) Bij ons is dat dus andersom.

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Hier ook nog niet ingedaald. Kleine wordt klein geschat.
    Maak me best zorgen voor keizersnede, dit omdat mijn moeder 2x tot 35 uur weeën heeft gelopen en daarna keizersnede kreeg. Ontsluiting kwam niet verder dan 6cm, te smalle bekken. We zullen wel zien, het rommelt momenteel flink.

17. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shaantje: wat fijn dat je toch natuurlijk bevallen bent!! Zal wel even spannend zijn geweest dan!!

@tubb: wat grappig dat t precies andersom is! Haha zegt dus ook helemaal niets blijkt wel weer!! Gekke beebjes!

@mcdsee: spannend dat t aan t rommelen is!! Kan me voorstellen dat je een beetje gespannen bent maar dat je moeder het had zegt niets dat t bij jou ook zo zou zijn toch? Hoop dat je gewoon natuurlijk mag bevallen!:) succes iig!!

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    De eerste is in ziekenhuis geboren, was om andere redenen medisch geworden, maar de andere 2 dus fijn thuis. Met 41+3 wkn, 41+5 wkn en 41+0 wkn, dus tja, lang baby vasthouden hoort ook bij mij :p.

Ja, was echt balen dat vliezen als eerste braken. VK zei al, is meest ongunstige scenario. Voor een goede ontsluiting heb je druk nodig op de baarmoedermond, hetzij van een ingedaald hoofdje, hetzij van intacte vliezen die tijdens een wee opbollen als een ballon. Maar ja, ik had dus geen van beide ;) en mocht dus ook zwaartekracht niet gebruiken. Heb daardoor dus ook (liggend) 7 uur gedaan over die eerste 3 cm, het schoot echt niet op... Toen kreeg ik eindelijk groen licht van VK om te gaan staan en staand naast het bed (= zwaartekracht) ben ik in enorme weenstorm terecht gekomen en binnen een uurtje (!) is ze toen geboren ;). Dus ja, ik geloof ook ECHT in zwaartekracht!

Moge al jullie baby's toch indalen of anders dat je vliezen pas heel laat in bevalling breken!!

19. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje!! 7 uur!! Pfff wat een geduld heb je dan moeten hebben zeg!!
    En daarna in een uur haha das dan wel weer heel snel in eens! Gelukkig was t de derde en niet de eerste! Haha
    Maar doet me echt goed om te lezen dat je gewoon lekker thuis bent bevallen! En tja dat langer vasthouden...dat overleef ik dan ook. Wel weer ;)

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ons ventje is ook nog steeds niet ingedaald. Met 38+4 een extra echo gehad om te kijken of er niets voor ligt, was niet het geval. Hij werd toen op 3400 gram geschat. Vanochtend (nu 40+4) weer controle gehad en hij is heel iets gezakt maar ligt nog steeds niet vast. Ze doen er bij mij bij de vk niet zo moeilijk over. Ik hoop alleen ook dat m'n vliezen niet voortijdig breken. Is jullie kleintje inmiddels al ingedaald?

Deel Deze Pagina