Mijn zoon is nooit volledig ingedaald. Hij is na de 36,5 week wel wat gezakt, maar is nooit "vast" komen te liggen. En helaas begon het hier dus met gebroken vliezen bij 37+5, dus meteen plat en naar zkh (was al medisch ivm groei baby). Baby is vrij snel na het breken van de vliezen blijkbaar zelf ver genoeg ingedaald, want toen de gyn kwam kijken na ruim 2 uur (ja, het was druk) lag hij laag genoeg en mocht ik weer gewoon overeind komen. Zoon is geboren bij 38 precies, 51 cm en 3650 gram.
Mijn zoon is nooit ingedaald. Omdat ik al 4 cm ontsluiting had, waren ze bang dat er een navelstreng of hand oid mee zou komen. Ik heb een verleden met een turbobevalling, dus ze wilden geen risico nemen. Op de dag van het inleiden kreeg ik gel in de hoop dat op die harde buiken, hij alsnog zou gaan zakken. Aan het einde van de middag had ik er een cm ontsluiting bij, maar geen ingedaalde zoon. De vk heeft besloten om de vliezen gecontroleerd te breken. Ze liet steeds water aflopen en hij zakte rustig mee. Het nadeel van mijn zoon was dat het ook nog om zijn as kon draaien en hij dus bij het breken van de vliezen in sterrenkijkerpositie lag. Tijdens de weeenstorm die volgde op het breken van de vliezen, moest ik rechtop op m'n knieën zitten, in de hoop dat hij zou draaien. Gelukkig deed hij dat. Niet lang daarna was hij er en gelukkig ging alles goed. Ik vond het allemaal wel spannend.